Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Baleno II Hatchback

Mufloniasty, 10 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Baleno II Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetne parametry - zrywny, elastyczny, niezawodny - przy niskim spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : zaniedbane bębny - szczególnie tłoczki
Przeniesienie napędu : zgrzytająca dwójka
4,0
Całokształt
Bardzo urokliwy, mały hot hatch, jak z resztą wszystkie japończyki w tej klasie. Świetne auto dla kawalera czy też młodego małżeństwa. Niezbyt popularny w Polsce, ale tani w utrzymaniu. Jeśli się dba i nie zapuszcza, rzecz jasna. Auto o delikatnym zacięciu sportowym - podczas jazdy potrafi zawarczeć z charakterkiem powyżej 4000 rpm ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Rakieta. Jeździłem już kilkoma autami o takiej pojemności silnika i ten wypada najlepiej. Przyspieszenie bardzo dobre - gdyby w moim egzemplarzu skrzynia biegów nie szwankowała, wyciąłbym pewnie poniżej 13s do 100km/h. Silnik elastyczny, oszczędny i - tfu tfu - bezawaryjny. Dobrze gada z instalacją LPG Lovato (nie czuć prawie żadnej różnicy w stosunku do PB). Jak każda jednostka o tej pojemności na trasie potrzebuje redukcji przed wyprzedaniem. Jeśli jest mało miejsca na wyprzedzanie - do redukcja do trójki rozwiązuje sprawę a auto wystrzeliwuje do przodu
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie wystopniowana. Są jednak tak zwane "ale". Felerem tego modelu jest drugi bieg, który z nieznanych mi (jeszcze) przyczyn zgrzyta przy wrzucaniu, choć da się wrzucać delikatnie tak, żeby nie zgrzytało. Uciążliwe jest to w momentach gdy chce się szybciej ruszyć w mieście itp Poza tą usterką bardzo precyzyjna i bardzo szybko ręka uczy się drążka.
5,0
Układ jezdny
Jeżdżę na oponach 195x50 R15. Zawieszenie twarde, choć nie jest to "deska" i nie jedzie się jak wozem drabiniastym. Dobrze czuje się wszystko pod kierownicą, wspomaganie bardzo intuicyjne. Świetnie się trzyma drogi i gdy nie jest obciążony z tyłu, od czasu do czasu potrafi nawet wpaść w lekką nadsterowność przy szybkiej jeździe - co wg mnie wskazuje na bardzo dobre zawieszenie zawieszenia przedniego i tylnego. Hamowanie - brzytwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszeczkę słabo z tylnymi słupkami - nieco szerokie. Wynagradzają to lusterka o dobrej krzywiźnie. Z przodu dobrze. Niskie osoby nie muszą się zanadto martwić - siedzenie kierowcy można mocno podnieść. Generalnie lepiej niż np w Astrze, Yarisce czy jakimś innym wieśwagenie.
3,0
Ergonomia
Od ogółu do szczegółu - mimo dość dużego nadwozia auto ma dość mały bagażnik, choć wynagradza to składana kanapa. Kontynuacja w przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Z mniejszych rzeczy - wszystko pod ręką. Brakuje mi jakiegoś schowka w okolicach kierownicy - choć to być może moje "rozpieszczenie" przez francuzkie wozidełka. Plastiki miękkie, choć, o zgrozo - z wyjątkiem wnęki pod radiem, która stuka, gdy są w niej twarde rzeczy. Cieszy za to podłokietnik z małym schowkiem oraz ramka na kubeczki przed drążkiem zmiany biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiele osób skarży się na regulację suwakową nawiewów. Mi ona nie przeszkadza, jednak elektryczny (guzikowy) wybór rodzaju nawiewu daje mi lekkie poczucie braku precyzji i pełnego wyboru. Jeśli chodzi o wydajność, jest na najwyższym poziomie - buty wzmocnione blachą w zimie są już ciepłe po 10 minutach. Klima po nabiciu potrafi zamrozić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja wiem że to jest auto 3-drzwiowe, jednak w porównaniu z małymi francuzami (Peugeot 205, 106, R5, Citroen AX, Saxo) - jest ciasno. Mało miejsca na nogi z tyłu. Mimo z to przodu bardzo dobrze i osoba o wzroście >180 spokojnie ułoży się wygodnie za kierownicą - pytanie co powie na to pasażer za nią. Da się w 4 osoby pojechać na festiwal z polem namiotowym.
4,0
Wyciszenie
Dosyć głośno. Mimo wymiany łożysk i cichych opon w aucie panuje szum podczas jazdy na trasie. Za to tylko 4 gwiazdki. Do głośności silnika nie przyczepię się, bo wiadomo - niektórzy to lubią, włącznie ze mną.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunek moc/spalanie jest bardzo dobry - do wglądu w rubryce "spalanie". Części zamienne są śmiesznie tanie - cały wydech do Baleno dla porównania kosztuje tyle, co jeden tłumik do Nissana Almery N16.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre wyposażenie (2x airbag, elektr. szyby, lusterka, centralka, abs, klima, wspomaganie) w bardzo przystępnej cenie. Auto trwałe i jeśli zadbane, będzie jeździć a jeździć. Przyjemnie i tanio.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdaję sobie sprawę, że mój egzemplarz jest jakiś pechowy, jednak na pocieszenie powiem, że koszty lub procesy usuwania poniższych usterek (niektórych) nie są takie straszne: - zatrzaskująca się centralka - luźny siłownik - czujnik świateł wstecznego - czujnik ABS - fiksuje, wyłącza system - spalone żarówki podświetlenia regulacji nawiewu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poniższe usterki są równie prawdopodobne w każdym innym aucie - wymieniam je aby zaznaczyć, które są najczęstsze w tym modelu. - felerny drugi bieg (pospolite w tym modelu) - bebechy tylnych bębnów do kapitalki (zaniedbanie poprzedniego właściciela) - gnijące sanki (rama pod silnikiem. może spowodować oberwanie się mocowania wahacza)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Baleno II Hatchback