Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Samurai

bernard z gliwic/zabrza, 19 lat temu
Silnik 1.3 64KM 47kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 127 tys. km
Suzuki Samurai 1.3 64KM 47kW 1984-2000 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Brak najwyższej oceny spowodowany jest jakością blach. To jest najsłabsze miejsce tego pojazdu. Auto posiada ramę, dlatego nie jest strategiczny punkt, no ale ... Zaleta to czas produkcji tej serii suzuki. Sporo aut na ŚWIECIE. To jest sympatyczne. Są SJ 410 SJ 413 Samuraje itd. Wiele części pasuje do mojego autka. Bomba *
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko trochę dużo pali jak na 1.3 b dlatego założyłem gaz. Niestety gaznik jest trudny do regulacji. Mój tryma za wysokie obroty. W przyszłości zmienie na inny, łatwiejszy. Podobno pasuje z Pony. Ale co tam kilka/kilkanaście litrów benzyny lub gazu.. Ostatnio zrobiłem przymiarki do ISUZU TROPPER z 2.6 b ... bez komentarza, czyli bez gaci nie chcę chodzić. Dobrze, że nie kupiłem, a był śliczniutki, oj, oj...
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie. Na pewno nie wolno łamać zasad opisanych w instrukcji, czyli nie wolno wrzucać biegów zredukowanych w czasie jazdy ( mowa o reduktorze ). Należy zatrzymać autko, wrzucić reduktor i możesz dalej jechać. Próba zredukowania biegów w czsie jazdy doprowadza do klinowania .... i dale nie pojedziesz. Koszt nprawy u mechanika to za 1 razem jakies 50 zł. Ale znam takiego co robi inaczej i ... jeszcze działa.???
5,0
Układ jezdny
Jak zmieniłem elementy gumowe na polibusze, to mogę ciorać ;-) bez obaw. Układ wytrzymuje koła 235/75R15 czyli sporo większe. Są efekty uboczne, ale co tam. Resory chcę zmienic na lepsze. Ale to spory wydatek. Muszę troche poczekać. Razem z amorkami to około 3 500 PLZ. Ale za to EXTRA. Nie przerobione z Żuka lub innego tam.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, super. Jak w dużo większym autku. Czuję się bezpiecznie, bardzo. Dodając gabaryty, możliwości terenowe - to wszędzie znajdziesz miejsce do zaparkowania. EXTRA Polecam.
5,0
Ergonomia
Tak jak to bywa w autku 4x4. Prosto i bezawarynie. U mnie padł tylko zegar ( szczęsliwi czasu nie liczą ) Reszta zawsze pod ręka. Dodałem przechyłomierz. Jak kupisz dobrą łopatę to bardzo dobrze leży w ręce. Jasne że lepiej wyciągarka z uciągiem 4 000 kg, tyko rzeba troszkę wyskoczyć z kasy.No. Nawet brak wspomaganie nie jest specjalnie zauważalny. Reszta bajerów jest w cywylnej/domowej CARINIE E.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby działa super, ale .... nie mogę trafic z temperaturą. Albo za ciepło/gorąco, albo za zimno. Pracuję nad tym. Na pewno działa. Tylko nie wiem jak? Może ktoś wie jak ... to namiar do mnie biuro@skiper.gliwice.pl
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie autko ( damskie auto terenowe ;-) to super. Trochę brakuje zagłówków na tylnej kanapie. Reszta OK. Na ogół w SAMURAJU brakuje miejsca nad głowami, ale ja mam wersję LEŚNĄ czyli bardzo wysoka. Jest extra. Jestem mile zaskoczony.
3,0
Wyciszenie
Ale nie o to idzie w tym autku. Bo jak umyć wężem środek z błota jak jest tapicerka. Trzba by wyprać. Och! U mnie nie ma tapicerki. Jest w garażu. za to są czynne korki spustowe do wody i błotka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na auto terenowe - bardzo przyzwoite. Można sporo poprawić, zmienić na inne. Ja ostatno zmieniłem połatany zbiornik paliwa na nowy ... z PF 126. Nowy zbiornik do SJ to około 270 EURO, przerobiony z PF to 200 PLZ z robocizną. Ja mam gaz, dlatego wystarczy mi mały zbiornik na paliwo, służy jako rozruchowy. Jest OK. Lampy często się "zużywają". Ja mam takie z atestem za 15 PLZ. Itd.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogły by być tańsze modele te starsze. Ale rynek powoduje, że ciągle świetnie się sprzedają, szczególnie autka w dobrym stanie. I to jest problem, bo z tzw "dawcami" jest ciężko. A jak jedziesz w teren i się świetnie bawisz to watro mieć w domu na zapasie np. resor, wał lub coś innego, by móc szybko zmienić i dalej szaleć. Napisz jak masz takie podobne coś do bernardO e-mail biuro@skiper.gliwice.pl pozdrawiam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz tak ... jedziesz. Na takie traktowanie to super. Czyli doskonale. Na przeglądzie zasze sa pod wrażeniem. Wszystko działa. Jak sprawdzają rocznik to patrzą podejżliwie lub ze zdziwieniem. Tylko w niemczech byl problem. A gdzie jest papier na hak ( oryginalnie zam. w SUZUKI ) a gdzie jest papier na GRIL ( oryginalny z SUZUKI - teraz zmieniony na mocniejszy ;-) itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest wiekowe i w dodatku nie bulwarowe tylko tarenowe. Tak też jest często wykorzystywane. Na razie raz mi padł ... akumulator, na podjeździe, zimą. Zaraz po kupnie autka. Teraz mam nowy. Drugi raz zblokowałem skrzynie biegów, bo wbijałem bieg zredukowany ( reduktor ) w czasie jazdy. Ostatno padał rozrusznik lub bendix. Teraz jest jak nowy, pełna regenracja.To niewiele jak na takie cioranie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Samurai