Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross

Pablo, 9 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zaskakująca ilość miejsca przy takich rozmiarach.
5,0
Całokształt
Optymalne auto dla naszej rodziny (2+1+pies). Szukając samochodu staraliśmy się znaleźć auto, które będzie generować jak najmniej problemów na przestrzeni lat, więc z góry odrzuciliśmy diesle i turbo-benzyny. Gdy dodaliśmy kryterium cenowe oraz gabarytowe na placu boju zostały w sumie tylko SX-4, i30 i ceed. S-cross wygrał, bo jako jedyny w tym towarzystwie był crossoverem, co dla mnie znaczenia nie miało, ale dla żony (i syna) owszem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uczciwe, wolnossące 1.6 (tego szukałem), z bardzo zadowalającą dynamiką (zwłaszcza po Civicu 1.4 ;-)). Silnik głośniejszy niż u konkurencji, ale ma nawet przyjemny warkot , który przy prędkościach do 100 km/h kompletnie nie przeszkadza. Powyżej 130-140 już zaczyna męczyć. Podobnie sprawa wygląda ze spalaniem. Przy prędkościach osiąganych na drogach krajowych spalanie ok 6 litrów (częste wyprawy w polskie i czeskie karkonosze). Na autostradzie 8-9. Z 3 rowerami na dachu +1 do 2 litrów. Nogę mam raczej ciężką
3,0
Skrzynia biegów
Poprawna. - 1 punkt za brak 6. biegu, -1 za to, że czasami haczy.
4,0
Układ jezdny
Bezstresowo i komfortowo. W zakrętach nie buja a długie podróże nie męczą. Czasami trochę za głośno na wrocławskiej kostce brukowej czy przejazdach kolejowych. Wydaje mi się jednak, że w tej klasie cenowej trudno wymagać czegoś więcej
Komfort
5,0
Widoczność
Widzę wszystko, co chcę widzieć. Super umieszczone lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Idealnie i bez udziwnień. Bez ekranów dotykowych i innych bezsensownych wynalazków. Wszystko czytelne, można obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi. Radio i tempomat można obsługiwać z kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo fajna sprawa to podgrzewane fotele. Moją żona (wiecznie zmarznięta) jest nimi zachwycona. Mały minus to często parująca przednia szyba podczas opadów, nawet w chłodniejsze dni trzeba 'odparować' klimatyzacją
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największe pozytywne zaskoczenie. Bez problemu znajduję wygodną pozycję za kierownicą pomimo moich 199 cm wzrostu. Co najciekawsze za mną jest w stanie podróżować dorosły o wzroście 170 cm albo dziecko w foteliku. Ilość miejsca w kabinie taka sama jak w dużo większym Hyundaiu ix35, a za kierownicą wygodniej niż w Hondzie CR-V
3,0
Wyciszenie
Warczy. Ale to nie problem do setki. Przy prędkościach autostradowych silnik już hałasuje. Mocno słychać też z kabiny bagażnik dachowy z rowerami (mimo że to Thule Wingbar)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co główną składową jest paliwo, a z nim jak na wolnossącą benzynę obchodzi się bardzo przyzwoicie.
5,0
Stosunek jakość/cena
71 tysi za środkową wersje z automatyczna klimą, alufelgami, tempomatem, dostępem bezkluczykowym, czujnkami cofania, podgrzewanymi siedzeniami itd. to chyba nie jest źle. W podobnym budżecie mogliśmy myśleć tylko o koreańskiej konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak. No może gdybym miał się do czegoś przyczepić to czasami, na wrocławskiej kostce, w podsufitce odezwie się jakiś denerwujący 'świerszcz'
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, BRAK!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki SX4 II S-cross