Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris I Hatchback

Andrzej, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie dostrojone do polskich dróg
5,0
Całokształt
Od maja przejechałem Aurisem ok. 4.000 km, z tego 2.500 w ostatnim miesiącu w czasie urlopu. Auto jest bardzo wygodne i pojemne. Jadąc w dwie osoby zabraliśmy sporo bagażu swojego i znajomych, a także rower składak z kołąmi 24 calowymi. Wszystko to zmieściło się w bagażniku (oczywiście po złożeniu tylnych siedzeń. samo składanie - rewelacja, jednym ruchem ręki, bez wyjmowania zagłówków. Funkcjonalność znacznie lepsza niż w nowej Corolli. Ogólne bardzo dobre wrażenie psują tandetne plastiki, zwłaszcza obudowa deski rozdzielczej - na wybojach lubi tam coś zaskrzypieć lub zastukać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń. Świetna elastyczność - praktycznie jedzie się cały czas na 5 biegu, także wyprzedzanie na tym biegu nie stanowi problemu. Szkoda, że nie ma jeszcze szóstego przełożenia. Przydało by się szczególnie do jazdy po autostradzie. Przy prędkości ok. 120 - 140 km/godz. zaczyna być trochę głośno.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko. Wysoka konsola jest bardzo dobrym pomysłem, chociaż schowek pod lewarkiem - mało przydatny.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężysto-komfortowe. Na polskie drogi idealne. Trzyma się drogi, także na zakrętach jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenie, to te przednie boczne słupki. Mimo dodatkowych szybek, miałem kilka razy sytuację, że pieszy przechodzący przez jezdnię został całkowicie przysłonięty słupkiem. Po prostu trzeba uważać i być świadomym tego zagrożenia.
4,0
Ergonomia
Mogła być 5, bo fotele są bardzo wygodne, dźwignia zmiany biegów w podwyższonej konsoli świetnie zdaje egzamin. Jednak brak sterowania komputerem w kierownicy zmusza do odrywania lewej lub prawej ręki (w zależności od tego co chce się odczytać) i naciskania przycisków znajdujących się pod kołem kierownicy przy wskaźnikach. Bardzo niewygodne i niebezpieczne. Rozprasza uwagę jeszcze bardziej, niż korzystanie z telefonu komórkowego. Dobrze, że przynajmniej sterowanie radiem jest przy kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem. natomiast co do wentylacji mam pewne zastrzeżenia. Przy temperaturze zewnętrznej powyżej 20 stopni w samochodzie robi się duszno, mimo włączonej dmuchawy na 2 biegu. Trzeba jednocześnie włączyć klimatyzację. A w czasie deszczu szyby szybko zachodzą parą jeśli pracuje tylko dmuchawa bez klimatyzacji. Natomiast klimatyzacja działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Mogła być 5, gdyby przy prędkościach powyżej 100 km. silnik był trochę mniej słyszalny w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu trasy urlopowej (ok. 2.500 km) komputer pokazał średnie zużycie 7,1 (a więc dokładnie tyle ile podaje specyfikacja fabryczna). Jednak jazda urlopowa - to głównie autostrady i drogi szybkiego ruchu. Po miastach jeździłem niewiele. Natomiast przed wyjazdem na urlop przejechałem po mieście ok. 1.500 km. i wykazane zużycie - 9.8 lt. Z tym, że to było nowe auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Byłaby 5, gdyby nie te kiepskie plastiki w obudowie deski rozdzielczej. Przy cenie prawie 70.000 zł. nie powinno robić się takich głupich oszczędności. I jeszcze jedno. Miesiąc po kupnie auta dostałem z Toyota Motor Poland przesyłkę z ofertą założenia konta w Toyota Bank i możliwością pozyskiwania punktów bonusowych. Natomiast pies z kulawą nogą nie zadzwonił, ani nie zainteresował się, czy jestem usatysfakcjonowany z obsługi w czasie kupna auta i czy mam jakieś uwagi co do samego samochodu. Trochę to dziwne, bo wydawało mi się, że Toyota zbiera takie informacje od klientów, chociażby w formie ankiety.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie OK (zbyt krótki przebieg)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie OK (zbyt krótki przebieg)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris I Hatchback 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
8,1
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris I Hatchback