Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Kombi

Blondyn, 12 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 282 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Odtwarzacz CD mimo swojego wieku działa bez problemu, podgrzewanie dolnej części szyby (wersja SOL), przestronny bagażnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Woda przeciekająca do schowków (duża ilość), korozja tylnych rynienek nadkoli tylnych i przejść kabli do tylnej klapy (auto 10 letnie niegarażowane - można to wybaczyć)
Układ elektryczny : Zacinające się wskaźniki paliwa i temp. wody
4,0
Całokształt
Auto duże, wygodne, z dość bogatym wyposażeniem standardowym, duży bagażnik. Wygląd auta raczej średnio atrakcyjny, więc jest to auto przeznaczone dla ludzi którzy kupują auto praktyczne na dalekie rodzinne wyjazdy z rodzinką, a nie na pokaz dla sąsiadów. Auto dla tych, którzy cenią praktyczność i niezawodność na przyzwoitym poziomie oraz są przygotowani na to że to Diesel i niektóre naprawy mogą sporo kosztować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co do jego elastyczności to dla dobrej pracy potrzebuje przynajmniej 2000 obrotów. Poniżej tego progu jest muł. Pali bez większego problemu nawet na 20 stopniowym mrozie przy słabym akumulatorze.
4,0
Skrzynia biegów
Dość długi pierwszy bieg, wygodna sprawa do manewrowania po parkingu, jazdy w korku. Skrzynia dobrze zestopniowana pracuje sprawnie. Sprzęgło pomimo, że hydrauliczne dość ciężko pracuje.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo fajnie, wspomaganie chodzi ok, w zakrętach trzyma się dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu i na boki jest bardzo dobra, jednak jeśli chodzi o lusterka zewnętrzne, to dość ciężko się cofa na nich, pokazują dość wąski zakres.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, łatwo wszystko ustawić, nawet w czasie jazdy. Praktyczne schowki w drzwiach i podłokietniku. Duży i czytelny wyświetlacz radia, praktyczne pokrętła do klimy i ogrzewania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dość wydajne nawet w duże mrozy. Jedna z upierdliwych spraw, to gdy włączymy przewagę nawiewu na szybę przednią, to kratkami nad radiem wieje tylko i wyłącznie nieogrzane powietrze zewnętrzne. Klimatyzacja także super radzi sobie w duże upały z kompletem osób w aucie. Proste nastawianie pokrętłami z opcją automatu utrzymującego zadaną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu siedzi mi się bardzo wygodnie, nie wiem jak z tyłu, bo jeszcze nigdy nie jechałem, ale pasażerowie nie narzekali nigdy
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie to jeden z największych plusów tego auta. Mimo, ze silnik dieslowski, to w środku go praktycznie nie słychać. To daje duży komfort podczas długich podróży (nadmierny hałas ma ogromny wpływ na zmęczenie)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując to auto byłem przygotowany na to, ze napewno nie będzie palić poniżej 5 litrów, ale co tu chcieć, ta maszyna dość sporo waży i ma 110hp. W mieście jeżdżę bardzo mało więc nie jestem w stanie określić ile w tych warunkach spala. Poza miastem najmniejszy wynik jaki uzyskałem to 5,3 litra (jazda super eco). Jazda standard to średnio 5,6 do 6 litrów. Jeśli chodzi o przeglądy to wymiana oleju z filtrem, plus filtr powietrza i kabinowy to jakieś 300-350zł z robotą. Jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i wchodzi go około 5,7 litra i to jest najdroższa rzecz. Koszty napraw są dość wysokie, ale nie różnią się wiele od kosztów napraw VW Passata, czy Octavii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest jak najbardziej trafiony. Za przyzwoitą cenę kupimy auto dobrej jakości z dość bogatym wyposażeniem standardowym. Cenowo to auto jest tańsze od Octavii czy Passata, a jakością i niezawodnością im nie ustępuje. Trzeba być przygotowanym na to, że czasem może wyskoczyć jakaś droga naprawa - ale tak to już jest z dieslami produkowanymi po 2000 roku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z upierdliwych drobiazgów to rozszczelnienie połączenia dachu, bądź wadliwie działające odpowietrzniki bagażnika, co skutkuje przeciekaniem dużej ilości wody do bocznych schowków w bagażniku (bardzo popularny problem tego modelu). Pojawiają się ogniska korozji na wnętrzu błotników, przy przejściach przewodów od klapy bagażnika. Awaryjne bywają także stacyjki. Bublowato wykonane są wskaźniki paliwa i temperatury wody - po nagrzaniu się deski rozdzielczej odkształca się szybka, która naciska na wskaźniki, co powoduje, że zostają one w jednym miejscu. Pozostałe elementy, jak elektryczne szyby, radio CD, centralny zamek, regulacja foteli, światła, przełączniki itp działają bez zarzutu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jak do tej pory (odpukać) nie miałem. Z opinii innych użytkowników wiem że drogą rzeczą jest wymiana sprzęgła (z kołem dwumasowym) - koszt 2500zł oraz pompowtryskiwacze - 2000 jedna sztuka.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis I Kombi