Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

bbiek@op.pl, 20 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 11 tys. km
Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie auto bardzo ciekawe biorąc pod uwagę estetykę, prowadzenie, pojemność wnętrza. Wcześniej miałem Omegę B. Avensis w pewnych kwestiach jest lepszy od Omegi w innych jej nie dorównuje. Ogromny minus Avensis to tragiczna jakość i brak odporności na zarysowania plastików wyściełających część bagażową (kombi). Używanie fabrycznej rolety powoduje powstawanie na wspomnianych plastikach niemożliwych do usunięcia otarć i zarysowań. Obicie tkaninowe "desek" zasłaniających schowki w podłodze bagażnika już zaczyna się odklejać na brzegach. Za dużo elementów pozornie blahych oddano chyba do wykonania tanim kooperantom. To duży błąd Toyoty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie OK. Trochę wyje w okolicach 5000 obr. ale ja rzadko tak wyciskam, dlatego mi to nie przeszkadza. Na początku nie słyszałem silnika, teraz jestem przyzwyczajony i wiem, że pracuje. Jeżeli kogoś wiozę, to mówi, że jest b. cicho.
4,0
Skrzynia biegów
bywa problem z wrzuceniem wstecznego i czasem jedynki
5,0
Układ jezdny
przy dużej szybkości, powyżej 160 km/h i wietrze (autostrada) problem z utrzymaniem w torze jazdy
Komfort
4,0
Widoczność
przód i boki bez uwag. w kombi problem z widokiem do tyłu i bocznego tyłu, szczególnie przy przyciemnionych szybach (fabrycznie)
4,0
Ergonomia
Nie mam uwag do wnętrza. Ale spróbuj wynienić samocdzielnie żarówkę świateł mijania H7 lub żarówkę przedniego kierunkowskazu - powodzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku przy deszczu trochę parowały szyby. Teraz się uspokoiło. Klima OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag. Jest wystarczająca
5,0
Wyciszenie
Chyba dlatego, że jest za cicho słychać drobne skrzeczenia (chyba plastiki). U mnie jest tak: w przednich-prawych drzwiach przy ca 3000 obr. dzwoni atrapa zasłaniająca głośnik-jest lekko luźna, w dachu przy kierowcy słychać na dziurach lekkie popukiwania jakby gruba wiązka kabli, roleta bagażnika (kombi) lubi popukać na wybojach, także na wybojach kiedy auto jest zimne i zimno na dworze z konsoli przy radiu dochodzą lekkie skrzeczenia plastików - jak się nagrzeje przestają. No i wreszczcie rewelacja: na drobnych nierównościach przy małej prędkości od ca 5 do 50 km/h słychać wyraźne stuki z układu kierowniczego (wspomaganie elektryczne) najprawdopodobniej w wyniku zbytniego luzu na przekładni wspomagania (serwis nie wie dlaczego ale twierdzi, że tak ma być bo w innych jest to samo - dziwne stanowisko)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto zimą max - 11 litrów, miasto jak ciepło ok. 8,5 do 9,0 litra, trasa zależnie od stylu jazdy w przedziale: 6,1 do 7,2 litra, autostrada prędkość pomiędzy 160 a 200 km/h średnio spaliła 8,6 litra
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być, szczegónie jak VAT do oddania
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co nic się nie stało (odpukać) za wyjątkiem układu kierowniczego - patrz wyżej, który będę chciał wymienić w serwisie jak tylko pojawią się udoskonalone wspomagania o czym zapewniono mnie w korespondencji z TMP
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie zdarzyło. Patrz wyżej: układ kierowniczy i spóbój wymienić żarówkę H7 lub przedniego kierunkowskazu
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi