Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

Luko, 8 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Avensis II Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Duże rodzinne auto, dobrze wyposażone (wersja SOL +) jednak nie pozbawione wad. Mój egzemplarz jest serwisowany w ASO (aktualnie 237k km przebiegu) - z istotnych napraw/wymian zaliczył: 1. wymianę głowicy po 100k km 2. wymianę EGR, wymianę przekładni kierowniczej po 180k km. W najbliższym czasie do zrobienia będą 2 wtryski bo dają już o sobie znać i skrzynia (to wpływ ruchu miejskiego) bo synchronizacja z 1 na 2 nie jest już idealna ale z tym jeszcze czekam na rozwój sytuacji. Najważniejsza cecha to brak korozji :) w porównaniu do mazdy 6 to jest rewelacyjnie - lekki nalot w tylnej części podłogi usunięty i zakonserwowany = spokój na kilka następnych lat. Ogólnie polecam, mój następny samochód na pewno będzie z pod znaku Toyoty (Avensis T27 lub nowa RAV4)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny minus to problem z uszczelką pod głowicą. Plus za to że Toyota wymieniła głowicę w ramach gwarancji. Nie mam się więcej do czego przyczepić, może poza dynamiką jak na 320Nm i 150KM to jakoś słabo jedzie - dołożyłem BOX'a na 180KM i dla mnie jest wystarczająco.
3,0
Skrzynia biegów
Po niecałych 240 tyś km powoli się poddaje - synchronizatory ale póki co nie naprawiam, czekam jak się to dalej potoczy. Problem jest uciążliwy tylko kiedy szybko chcę zmienić bieg z 1 na 2.
4,0
Układ jezdny
Słaby promień skrętu to jedyny mankament jakiego się doszukałem po 2 latach użytkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle samo co w maździe 6 ale mniej niż w mondeo :) dla mojej rodziny 2+1 + pies jest wystarczająco
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty części zamiennych tańsze niż w Maździe np. filtry (choć większość z nich pasuje do obu modeli) za tarcze przód + klocki firmy ATE (wq mnie lepsze niż oryginalne Bosch'e) zapłaciłem 500zł. Nie ma tu żadnych wynalazków ,które w naprawie są bardzo drogie. Po prosty stara dobra konstrukcja w rozsądnych kosztach serwisowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Reflektory to jest bolączka. Mam wersję z ksenonami i tak: żarniki D4S stosuje tylko Toyota i Lexus - więc drogie (OSRAM po dobrej zniżce 220zł szt - oryginał oczywiście w dużej hurtowni motoryzacyjnej, nie jakieś z allegro), odbłyśniki trzeba regenerować bo się wypalają. Rozkleiłem sam reflektory , odbłyśniki oddałem do regeneracji (140zł za 2szt) i skleiłem sam - niby zaoszczędziłem dużo ale ... teraz mi parują, rozkleiłem i skleiłem ponownie - przeciekają. Więc lepiej oddać do zakłądu całe lampy na regenerację i mieć na naprawę gwarancję - taka rada.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą naprawiona w ramach gwarancji

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi