Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Toyota Avensis III - Oceń swoje auto

Toyota
Avensis
III
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Toyota Avensis III
lista silników Toyota Avensis III
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 250 ocen tego auta

Oceny Toyota Avensis III

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,37
4% lepiej niż w segmencie Klasa średnia (4,19)

Całokształt

Całokształt
4,32

Mechanika

Silnik
4,42
Skrzynia biegów
4,27
Układ jezdny
4,38

Komfort

Widoczność
4,31
Ergonomia
4,20
Wentylacja i ogrzewanie
4,42
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,59
Wyciszenie
4,40

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,31
Stosunek jakość/cena
4,22

Niezawodność

Drobne usterki
4,45
Poważne usterki
4,56

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
81%
19%
NIE
na podstawie 248 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Przeniesienie napędu

Układ hamulcowy

Filtr

Lista 250 ocen

4,38
dodano 01.09.2011 przez

Całą opinię o aucie zamieszczam w tej pozycji. To moja 3 Toyota, wcześniej jeździłem Avensis II z 2008 roku z silnikiem 2.0 D4D 126 KM, a przygode z Toyotą zaczynałem od Corolli. Jeżeli chodzi o legendarną niezawodność Toyoty to poprzednia Avensis mocna nadszarpnęła ten wizerunek (Corrolla 1.4 benz. odwrotnie - przez 5 lat jazdy i 180 000 km zero usterek). Avensis II przez 3 lata użytkowania zrobiłem 120 tys km - w tym czasie regularnie co zimę miałem problemy z zapalaniem w temp. poniżej - 10 stopni, serwis nie poradził sobie z tym do końca - tłumaczyli, że mam wersje na południowe rynki, muszą wgrać nowe oprogramowanie silnika, ale kolejne updaty nie rozwiązywały problemu, dlatego często interesowała mnie prognoza pogody:-) Dodatkowo na koniec uzytkowania przy przebiegu 95 000 padła turbina i to mimo delikatnego traktowania - na zimnym silniku zawsze spokojnie, bez wysokich obrotów, po powrocie z trasy minuta ciszy na schłodzenie turbiny - na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji. Jednak mimo nie najlepszych doświadczeń z Avensis II moje kolejne auto to znowu Toyota. Dlaczego? Zapracował na to wysoki poziom obsługi w serwisie i podejście do Klienta, czułem, że nie intersowali się mną tylko w salonie gdy zostawiłem u nich 90 tys za nowe autoę, ale także w serwisie dalej byłem Klientem, a nie gościem, ktory zawraca głowę - jeżeli nie potrafili rozwiązać problemu to mi nie ściemniali, że ten typ tak ma tylko dalej szukali przyczyn. Zawsze na czas pobytu auta w serwisie otrzymywałem samochód zastępczy tej samej klasy, jak nie miałem czasu na wizyty u nich to przyjechali do domu zabrali samochód, zostawili zastępczy, w sumie nie odczułem, aż tak bardzo problemów z samochodem, no może poza wyjazdem na narty do Włoch, gdzie - przy minus 11 Avensis odpalił mi za 25 razem. Paliwo tankowałem tylko na renomowanych stacjach, czasami dopłacałem za V-Powera. Tym razem aby uniknąć problemów z odpalaniem zimą, turbiną i filtrem cząstek stałych, który mają już wszystkie nowe silniki diesla (co gwarantuje spore problemy i wydatki przy jeździe w większości miejskich korkach) wybrałem wersje benzynową - 1.8 147 KM. Po roku użytkowania i pokonaniu 30 000 km jestem z samochodu i silnika zadowolony - spala średnio 7 l/100km tj. o litr więcej niż Avensis II 2.0 D4D 126 KM, dynamika także ok, oczywiście na 5 czy 6 biegu nie zbiera się tak dobrze jak diesel, zatem podczas wyprzedzania potrzebna jest redukacja na 3 czy 4 bieg ale wtedy przyspieszenie jest zdecydowanie lepsze i zakres obrotów jest dużo większy niż w dieslu, dynamicznie przyspiesza w zakresie od 3000 do 6500 obr/min. No i nie ma turbiny - zatem już minuta ciszy nie jest potrzebna po zakończeniu jazdy - można od razu wyłączyć silnik i iść dalej;-) Obawiałem się, że benzyna będzie głośna, ale dzięki 6 biegowej skrzyni przy 100 km/h mam 2250 obr/min, czyli jest cicho, można spokojnie rozmawiać. Trzeba przyznać, że Avensis II była bardzo dobrze wyciszona, w trasie nie było w ogóle słychać, że pod maska pracuje diesel. Co na plus w Avensis III do poprzednika - na pewno lepiej się prowadzi, ma nieco bardzie sztywne zawieszenie ale bez uszczerbku na komforcie, jest po prostu bardziej sprężysty, Avensis II bujała się bardziej na zakrętach, w środku jest więcej miejsca, z tyłu mamy płaską podłogę, bagażnik troche większy ale dalej zawiasy wchodzą do środka - Toyota nie potrafi zrobić klapy od bagażnika w sedanie na teleskopach, trzeba uważać na bagaże. Spasowanie elementów w środku bardzo dobre nic nie trzeszczy na naszych dziurach. Niestety już ich jakość nie zachwyca, mam wrażenie, że są gorsze niż w Avensis II np. skórzana kierownica jest twarda, jakby była z tworzywa - mój znajomy mówi, że jest zrobiona z plastikowej krowy... . Wpadka ergonomiczna to uchwyt na kubek obok skrzynik biegów, jak włoży się coś większego niż puszka 0,33 to przeszkadza podczas zmiany biegów. Generalnie Toyota Avensis III to samochód, ktory nie wywołuje specjalnych emocji, nie zachwyca inowacyjnością, czy super wykonaniem i materiałami w środku ale pozwala spokojnie połykać kolejne kilometry. I za to się ceni Toyote. Nie wiem jeszcze, czy kolejny samochód to znowu będzie Toyota, zobaczymy jak się będzie sprawować autko na kolejnych 70 000 km, a gdy stuknie 100 000 przyjdzie czas na zmianę. Wtedy też dopisze finalny komentarz.

więcej »
4,85
dodano 09.06.2010 przez

TOYOTA AVENSIS 2.0 152KM AUTOMAT. Pierwsza ocenę dokonalem juz jakis czas temu i teraz,po 3 latach i60tys km postanowiłem ją zaktualizować.Jestem bardzo zadowolony. To moja czwarta toyota w tym segmencie i cieszy mnie ze producent za kazdym razem wyciaga wnioski i w nowych modelach eliminuje wiekszosc (choc nie wszystkie) niedociagniec poprzedników.Samochód bardzo solidny,chociaz po 60 tys. km czasem da sie usłyszec jakies stukniecie czy prace plastików(sporadycznie i nienahalnie,jednak to juz nie to samo co stara Carina E,w której o ile dobrze pamietam przez 4 lata nie spaliła sie nawet zadna zaroweczka)Cichy silnik super automat, pełne wyposazenie, niskie spalanie, komfortowe zawieszenie. Szkoda ze avensis nie oferuje mocniejszej jednostki benzynowej,niemniej ten motor jest doskonały do grzecznej jazdy (do ostrzejszej brakuje odrobinkę mocy). Słaby sprzet audio-wymaga delikatej interwencji w ramach audio tuningu. Przewiduje dalszą bezawaryjną kilkuletnia przygodę z tym autem. Nauczony własnym doswiadczeniem,przekazuje kilka porad dla zastanawiajacych sie nad tym modelem-na co warto zwrócic uwage podczas zakupu: 1.na rozmiar kół. Auta demo stoja zazwyczaj na 17" ( w zimie na 16"),jesli wybierzesz bogatsze wersje to dostajesz auto na 18 calach.Warto przetestowac rózne opcje.Na polskich drogach 18" i 19" to głosnosc,wyzsze spalanie a przede wszystkim gorszy komfort.Warto za wczasu to sprawdzic i ewentualnie dogadac sie z dealerem na zamiane.Ja tego nie zrobiłem i póżniej na własna reke sprzedawałem 18ki i kupowałem nowe 17ki(wyszło znacznie drozej).No chyba ze ktos przedkłada wyglad nad komfort to nie ma sprawy. 2.Fabryczna nawigacja-dotykowy,kolorowy ekran na konsoli wyglada bardzo efektownie,ale sama nawigacja jest juz taka sobie-problemy z nawigowaniem,jezykiem, caly czas sie włacza. Navi posiada niby ogromny dysk audio(chyba 20GB)ale nikt nie dodaje ze nie da sie na nim zapisac formatu mp3 tylko audio!Jedyna przydatna rzecz to mozliwosc współpracy ekranu z kamera cofania oraz dotykowo wybierane nr telefonu. Ja zrezygnowałem z navi i dostałem w to miejsce zmieniarke na 6 CD z mozliwoscia odsłuchu mp3 oraz zostaw bluetooth z głosowym wybieraniem.Jestem bardzo zadowolony, zas navi mam przenosna bo uzywam "raz na ruski miesiąc" 3.Jesli kupisz najbogatsza wersje to w standardzie otrzymasz elektrycznie ustawiana kolumne kierownicy-jej zakres regulacji moze okazac sie za krótki dla wysokich kierowców.Dla mnie wystarczy,niemniej warto to sprawdzic. 4.Jesli zalezy Ci na automacie,to nalezy przetestowac wersje 2.0 benzyne i 2.2 150KM diesel-ja wybrałem benzyne i z pesrpektywy czasu podpisuje sie pod tym wyborem obiema rekami (diesel współpracuje z zupełnie innym i subiektywnie baaardzo słabym automatem-trzeba sprawdzic i porównac).Ciekawą alternatywa byłby silnik diesel 2.2 177KM ale niestety nie ma specykikacji z automatem). Szkoda,ze szklany dach oferowany jest tylko w wersji kombi.

więcej »
3,69
dodano 12.09.2016 przez

Ogólnie nie ma szału, ale nie ma i źle. Na wstępie napiszę, że drugi raz nie kupiłbym tego samochodu, ale szczerze go jednak polecam. A historia zaczyna się tak: po ostatnich doświadczeniach z samochodami na 'F" postanowiłem wrócić do Toyoty. To moja 4 (2x Corolla i 2 x Avensis ) i ogólnie poza małymi wpadkami jestem zadowolony. Samochód przestronny, wygodny, lepiej wykończony niż poprzednik (wersja przed liftingiem). Widać jednak, że to lifting a nie nowy model. Nawiewów na tył jak nie było tak nie ma, a mam najwyższe wyposażenie, bagażnik w sedanie - chyba w trakcie projektowania go inżynier zmarł i tak zostało ... np. zawiasy, które zajmują pół bagażnika i gniotą bagaże, zero haczyków, druty jakiegoś mechanizmu na wierzchu, goła blacha ... ale są i plusy np. jakby was ktoś zamknął w bagażniku to jest rączka dzięki której otworzycie go od wewnątrz ;) To chyba najsłabszy element samochodu. Spory plus to brak tunelu środkowego z tyłu dzięki czemu jest więcej miejsca na nogi. Materiały jak wspomniałem się znacznie poprawiły. Widać to zwłaszcza po kierownicy, która teraz ma skórę, która jest skórą. Fotele niby skórzane, a dalej jakby nieco plastikowe ale za to wygodne. Brak regulacji wysokości fotela pasażera ;) Szok, jak kupowałem to nawet o to nie pytałem bo miałem to nawet w starym Focusie, a tutaj taki zonk. Plastiki nie trzeszczą, nie rysują się póki co. Tego samego nie da się niestety powiedzieć o lakierze. Mam w czarnym metaliku i widać absolutnie wszystkie ryski, a nie daj Boże żeby ktoś pojechał na automatyczną myjnie ... lakier potrafi się przy-matowić po 2 myciach. Słowem, od 2004 Toyota nie poprawiła jakości lakierów. Zakładam jednak, że do ich produkcji używane jest tylko eco - coś tam, więc tak musi już być. Wyposażenie ok. Mam dużą nawigację Toyota coś tam 2 GO i nawet sobie radzi. Jest irytująco wolna przy starcie i ustawianiu adresu, ale prowadzi dość solidnie. Minusem jest to, że ekran ma słabą jasność więc w słońcu guzik na nim widać. Radyjko gra zupełnie przyzwoicie. Ogrzewanie foteli ok. Lampy full LED - polecam, naprawdę robią robotę. Nie wiem jak z trwałością żarówek czy co tam w środku jest, ale póki co niecały rok i 49 000 nic się z tym nie dzieje. Reszta dalej w opisie.

więcej »
3,15
dodano 14.11.2014 przez

Oszustwo? od lat jeżdżę (prywatnie) przede wszystkim Toyotami, jeździłem różnymi markami służbowo i prywatnie i z innymi były mniejsze bądź większe problemy - Corolki nigdy mnie nie zawodziły, łącznie nawet z drobiazgami - to też nie szwankowało, a szwankujące drobiazgi również potrafią doprowadzić do szału więc następna miała być Toyota ale ... ale obecnie Toyota to już nie japończyk (kraj produkcji/składania: Anglia, Turcja inne) wiec zacząłem się zastanawiać, a tu jeszcze to !od wakacji obserwuję ceny Toyoty, ale znając rzeczywistość stwierdziłem, że poczekam do wyprzedaży rocznikowej bo chcę nowy samochód (nie używany i z gwarancją) ale nie zależy mi na roczniku w dowodzie - samochód dla mnie a nie na handel już czy za rok, dwa). W grę wchodzi Corolla (obszerne wnętrze, urosło - większe od tej którą mam) Avensis albo Verso - auto rodzinne, nie śpieszy mi się więc tak sobie obserwuję od marca 2014 i czekam na promocję :) niemal CAŁY rok Toyoty kosztowały: Corolla Active 62 900, Avensis Active 83 900. Teraz Toyota pisze o/obiecuje "kwotowe" rabaty i tak np. Corolla Active 5 000 - czyli z 62 900 na 60 900 ! bo w cenniku cenę starą/podstawową podają jako 65900! Avensis Active 17 000 czyli z 83 900 na 69 900 ! bo znowu do połowy lutego (Corolla analogicznie) cena za Active była 83 900 a od połowy lutego gdy Toyota daje rabat 17 tysi cena podstawowa w katalogu magicznie zmieniła się w cenę 86 900! Podobnie Verso choć jego cen w tej chwili nie pamiętam :) Zawsze kochałem i doceniałem Toyoty ale to co robi ostatnio Toyota Polska to wygląda na zwykłe oszustwo. A "zabawę" taką z magicznymi przekształceniami "standardowych" cen od których naliczany jest SUPER rabat, z dnia na dzień w okolicach listopada, obserwuję w Toyocie od 3 lat! Nie dość, że wygląda to na zwykłe hamskie oszustwo to jeszcze dodatkowo ... hmm ... chyba uważają swoich klientów za idiotów? Pozdrawiam użytkownik 4 Toyot, zastanawiający się nad zmianą marki :( Szkoda, że Mazda swoją 3 przy pięknej stylistyce nadwozia, dobrych gabarytach zewnętrznych i OKi roztawie osi (obecnie 270 cm tak w 3-ce jak i w Corolli) zrobiła trójce takie ciasne wnętrze :(( gdyby nie to nie zastanawiałbym się nawet dnia !

więcej »
4,23
dodano 09.01.2010 przez

To moje pierwsze spostrzezenia po zakupie. Ogolnie pozytywne wrazenia na dzien dobry. Nie wszystko mozna od razu ocenic. Najwazniejsze to mocny silnik, dobre doskonale zawieszenie(w toyotach dlugowieczne)i cisza wewnatrz. Szkoda tylko ze jest wyposazony w filtr czastek stalych. I moze sie on oczyszczac tylko prz wiekszych przelotach. Na krotkie trasy jest to rozwiazanie niekorzystne. Bo filtr sie pozatyka. Oceniam to auto lepiej, wyzej niz passata 2.0 140 KM diesel. Byl to byl glowny rywal dla avensisa prz zakupie. Jest glosniejszy pomimo ze tez common rail, niemiecki :)no i jakis nijaki w srodku. Wogole nie ta stylistyka. Ma podobnie jak toyota poprzedniej generacji problemy z kolem dwumasowym. No ale zeby pekaly glowice?! No wlasnie, dlatego nie mam passata. Mazda 6 jest zbyt ascetyczna jak na moj gust. Laguna odpadla w przedbiegach ( nie jestem milionerem i potrzebowalbym i tak drugiego samochodu zeby czyms wogole jezdzic).Toyota miala wpadke jakosciowa w avensisie T25. Mam nadzieje, ze wyciagneli odpowiednie wnioski.Przesiadlem sie z aurisa. Wiadomo nie ta polka, auris sie cofnal w rozwoju jezeli chodzi o jakosc zastosowanych materialow wewnatrz w stosunku do corolli. W avensisie odnioslem przeciwne wrazenie. Tu nic nie udaje niczego. Materialy przyjemne miekkie. Wnetrze stalo sie przytulne. Duza sprawa w dieslach to uzytkowanie. Sa drozsze w naprawach. To fakt. Ale wielu rzeczy mozna sie ustrzec. Padajace turbo nie pada z reguly jezeli nie gonimy zimnego silnika i wychladzamy turbine. Uklad wtryskowy tez podziala jezeli nie bedzie wlewane jakies badziewie do zbiornika paliwa. Dwumas rozpadnie sie szybciej jak ma sie ciezka noge i robi dymy z opon na kazdym skrzyzowaniu.Jak troche posmigam to dopisze co nieco jeszcze o tym samochodzie. Tymczasem dziekuje za uwage :)

więcej »
3,92
dodano 18.04.2010 przez

Toyota zawsze była przeciętna i taka niestety pozostała. Koncept Avensisa III był ładny - wersja produkcyjna niestety nudna. A wielu robi to lepiej - Honda Accord, Mazda 6, Opel Insignia - to auta o epoki do przodu w designie karoserii jak i wnętrza. Dynamika przeciętna, spalanie dalekie od bajek w folderach, wykonanie przyzwoite, ale znowu inni robią to dużo lepiej. Bagażnik płytki i udziwniony, chociaż brawa za przestrzeń na narty w tylnej kanapie. Przy zakupie zdecydowanie polecam mocniejszy silnik, choć w sumie jak ktoś chce auto dające przyjemność z jazdy i ma żyłkę sportowca niech od razu o Avensisie zapomni - silnik to nie wszystko (np. Toyota pięknie zadusza swoje niezłe skądinąd benzynowce skrzyniami o długich przełożeniach, układ jezdny nie zachęca do ostrej jazdy). Auto też trochę niepotrzebnie urosło i przytyło, teraz dużo lepiej czułbym się w kompakcie, jazda po mieście nie jest tak przyjemna jak w moim poprzednim Avensisie I... Ratuje jedynie cena jedna z lepszych w klasie. I ponoć bezawaryjność, zobaczymy. Przeciętność i niska cena - Toyota chyba zamieni się lada dzień na miejsce z Kia która z kolei zrobiła ogromny postęp... Dobrze, że to auto służbowe. Sam w życiu takiego auta bym nie kupił - moją Hondą Civic aktualnej generacji jeździ się o klasę przyjemniej i poręczniej, a pali podobnie mimo benzynowego silnika (sic!).

więcej »
4,54
dodano 21.09.2014 przez

Oceniłem na tym forum już kilka poprzednich swoich samochodów. Porównam go do innych samochodów z rożnych klas. O avensisie mogę powiedzieć: samochód posiada mało wyraźnych wad oraz zalet Większość elementów jest na średnim poziomie. Jedni będą to lubić inni nie. Słabsze od samochodów tej samej klasy jest moim zdaniem wykończenie (materiały). Samochód jest jednak dobrze zmontowany, na przykład pod naciskiem trzeszczą plastiki centralnej konsoli, a w czasie jazdy, nawet po wybojach nic jednak nie skrzypi. Oceniałem samochód mając na uwadze do czego służy, czyli do codziennej jazdy po Warszawie i okolicach oraz trochę w trasie, nie zaś do jazdy terenowej ani do rajdów. Tu należy zauważyć, że nie lubi wysokich krawężników, chociaż nie zawadzamy spodem o progi zwalniające, nawet tam gdzie innym samochodom się to zdarza. Faktycznie lakier lichy, łatwo się rysuje. Zastanawiałem się czy kupiłbym go jeszcze raz i powiem szczerze, choć nie jest idealny, to w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś sensowniejszego. Niby są ładniejsze, niby są diesle, niby benz. turbo, ale w codziennej eksploatacji trudno coś mu zarzucić, leje się benzynę i jeździ.

więcej »
3,92
dodano 17.06.2014 przez

Właśnie mija rok od zakupu mojej Avensis. Może 20 000km, które nią pokonałem nie jest wyjątkowo miarodajne ale już mam jakieś opinie. Auto kupione komisu przy salonie Toyoty od pierwszego właściciela. Użytkowane 50/50 miasto/autostrada. Na początku byłem przerażony ogromnym spalaniem, które w mieście (włączone AC, korki) oscylowało wokół 8,5L. Jednak wystarczyło "nauczyć się" nią jeździć co zajęło mi 2 tygodnie. Teraz 7L/100km w mieście oznacza, że "się spieszyłem". Tak jak wspomniałem wcześniej autko wybrałem spośród używanych przy salonie Toyoty (Warszawa-Klaudyny). Poprzedni właściciel zostawił ją w rozliczeniu. ASO zrobiło mi duży przegląd 90k, udostępniło pełną historię i przedłużyło o rok gwarancję. Przez ostatni rok nie pomyślałem o jej wykorzystaniu bo kompletnie nic się nie stało. Ale przed jej zakończeniem na pewno poproszę o wymianę siłowników tylnej klapy (bardziej profilaktycznie korzystając z gwarancji niż z pilnej potrzeby) gdyż nie podnoszą jej już do samej góry. Za miastem autko bardzo przyjemnie się prowadzi. Sunie przed siebie nie męcząc kierowcy i pasażerów.

więcej »
4,62
dodano 23.08.2016 przez

Auto jest nowe, półroczne, przebieg chyba adekwatny do wieku. Przez 14 tyś km przebiegu, czyli cały czas posiadania nie miałem najmniejszej usterki. Auto kupiłem dla wygody i spełnia moje wymagania. Mam wersję "prestiż", czyli toyotowski pełny wypas. Skrzynia automat, światła ostawiłem na "auto", wycieraczki tak samo. Dodatkowo jak się daje, włączam tempomat. czegóż więcej potrzeba. Fotele wygodne, auto ma stosowną do swojej wagi moc, więc jestem zadowolony. Czemu w takim razie nie oceniam całokształtu na 5? Bo jest jeden - niestety element niezwykle odstający in minus od wszystkiego. To radio, a właściwie to wszystko co się zawiera w obudowie pod dotykowym 7 calowym ekranem. Radio gra, nawigacja działa, telefon się łączy, a nawet działa net z niektórymi netowymi aplikacjami. Ten zestaw ocenia na 3, albo 3 z minusem. Ani to ładne, ani funkcjonalne, tak jakby żywcem wyjęte z czasów 15 lat wstecz. Jak do tego dodam, że cały system obsługuje komendy głosowe, a nie rozumie słów z polskimi znakami, to to już przestaje być funkcją, a staje się dysfunkcją.

więcej »
4,92
dodano 12.02.2016 przez

To moja kolejna ocena samochodu, pierwsza Toyoty...powinno być zdecydowanie więcej niż dobrze ale nie do końca doskonale. Takiej oceny jednak nie ma a Avensis bliżej do doskonałości. Toyota zaskakuje, na początku niepozorna, niczym nie zaskakująca ale z czasem jazda nią coraz bardziej cieszy, Przyznam, że nigdy tak nie miałem, na początku było zadowolenie a dopiero później dostrzegałem mankamenty, tu jest na odwrót...Zatem tak pokrótce...stosunkowo obszerne wnętrze, choć nie lider w klasie, ale zarazem jest bardzo zwrotna, komfortowa, dobrze wyciszona, dobry układ jezdny, trochę rozczarowuje dynamika bo benzyna wymaga innych obrotów niż diesel, ale bardzo miło zaskakuje spalanie...dobrze wyposażona, wszystko dobrze przemyślane...no i ma być liderem niezawodności, co będę mógł ocenić pewno za kilka lat. Nie ma silnika diesla, turbiny, kolektora z klapami zawirowań, filtra dpf...i pewno jeszcze kilku wynalazków które w razie awarii kosztują tysiące złotych. To duży plus o czym przekonałem się po kilku latach jazy dieslem.

więcej »