Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Kombi

Arek, 9 lat temu
Silnik 1.8 129KM 95kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis I Kombi 1.8 129KM 95kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zużycie paliwa. Jest nie wiele większe, niż w Suzuki Swifcie, który miał prawie dwa razy mniejszy silnik! Zastanawiałem się nad autem z silnikiem 1,4 lub 1,6 (myślałem min. o Toyocie Corolli Kombi). Ogłoszenie o mojej Toyocie Avensis pojawiło się w trakcie poszukiwań w niewielkiej odległości od miejsca mojego zamieszkania i to było impulsem, aby sprawdzić auto większe od pierwotnie zakładanego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów, pedał sprzęgła
4,0
Całokształt
Samochód kupiłem w 2012 roku w związku z powiększeniem się rodziny, jako 9 letni egzemplarz sprowadzony z Niemiec. Pod względem pakowności i przestrzeni auto spełnia moje oczekiwania. Jeżdżę głównie w trasy, turystycznie lub do rodziny. Po mieście jeżdżę sporadycznie. Na codzienne dojazdy do pracy wybieram MPK. Jednak nie jestem z tego samochodu tak zadowolony, jak z wcześniejszego małego Swifta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną Toyoty Avensis. Jest dynamiczny oraz ekonomiczny. Przy przebiegu 70 tyś km miał wymieniony tzw. schot block, w związku z typową bolączką silników 1,8 vvti, polegającą na nadmiernym spalaniu oleju. Aktualnie z ubytkiem oleju nie ma w ogóle problemów.
2,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegów mam największe zastrzeżenia. Może to przypadłość mojego egzemplarza, ale jedynka nie wchodzi w sposób płyny. Trzeba ją wciskać na siłę. Czuje się przeskok i dopiero wtedy wchodzi. W chłodniejsze dni trudno jest ją wyciągnąć, aby przerzucić na dwójkę. Poza tym ciężko się wciska pedał sprzęgła. W dwóch wrocławskich serwisach specjalizujących się w autach japońskich radzono mi, aby nic nie ruszać.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Kilka elementów w zawieszeniu trzeba było wymienić z uwagi na zużycie, a koszt wymiany był akceptowalny,
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest dobra prawie w każdym kierunku. Do tyłu trochę utrudniona (wersja kombi) ale mi to nie przeszkadza, cofam na lusterka. Podoba mi się, że powierzchnia szyb jest duża w porównaniu do wielu współczesnych samochodów, gdzie liczy się stylistyka a nie widoczność.
4,0
Ergonomia
Poza podłokietnikiem dla kierowcy (a raczej schowkiem z racji bardzo niskiego umiejscowienia) nie mam zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory chodzą za słabo na najwyższych obrotach (w Swifcie był mocniejszy nadmuch). Klima wydaje nieprzyjemny zapach, mimo odgrzybiania i napełniania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenie dla kierowcy i pasażerów (4 osób) nie brakuje. W bagażniku nadkola mocno wnikają do wnętrza i zabierają cenne litry na bagaż, co odczułem w szczególności gdy jeździliśmy z mały dzieckiem, dla którego trzeba było wziąć wózek, łóżeczko turystyczne itp. Ale po wykonaniu kilku sztuczek, klapę udawało się zamknąć:)
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do Swifta, super, jednak w nowszych autach, nawet niższej klasy jest ciszej. Od 130 km robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem naprawdę zadowolony z kosztów utrzymania Toyoty. Wymiana zużytych części (elementy zawieszenia, tarcze i klocki hamulcowe) nie jest przesadnie droga. Zużycie paliwa między 7,5 a 8,5 l przy jeździe 30% miasto - 70% trasa. Suzuki z prawie dwa razy mniejszym silnikiem palił średnio 6,2 l, więc otrzymuję o wiele więcej frajdy z jazdy za ok 1,5 l więcej:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 9 letni samochód zapłaciłem 17500 zł. Średnie ceny Toyoty Avensis Kombi w 2012 roku były niższe o ok 1500 zł. Trafiłem na handlarza, który sprowadza auta z Niemiec tylko od pierwszych właścicieli i traktuje to zajęcie jako dodatkowy zarobek (sprowadza 2-3 auta miesięcznie, gdyż w tygodniu pracuje na etacie w Polsce). Ponieważ firma, w której ja pracuję ma własną stację diagnostyczną, miałem możliwość dokładnego sprawdzenia auta przed zakupem i jestem pewien, że kupiłem samochód bez przeszłości wypadkowej oraz prawdopodobnie z nie korygowanym przebiegiem (sądząc po zużyciu poszczególnych elementów). W związku z powyższym uważam, że dokonałem dobrej inwestycji. Nie dałem oceny bdb ze względu na wspomniane problemy ze skrzynią biegów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jestem zadowolony z pracy skrzyni biegów i pedału sprzęgła, o czym pisałem wyżej. Poza tym musiałem wymienić kilka elementów w zawieszeniu (ale to normalne, że podzespoły się zużywają). Padła mi sonda lambda. Koszt ok 500 zł. Poza tym nic, tylko wymiana okresowa filtrów i oleju oraz tankowanie paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis I Kombi 1.8 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis I Kombi