Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Kombi

Jerzy_1969, 9 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 364 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjność, bardzo niskie koszty utrzymania przy tak komfortowym aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Koło dwumasowe
Silnik : Pompa paliwa - zawory SCV
Karoseria : Lakierowanie dachu
5,0
Całokształt
Auto polisingowe przywiozłem z Niemiec w 2006 roku z przebiegiem oryginalnym 176 tys km. Dostałem kompletną dokumentację i historię auta. Wiedziałem że było bezwypadkowe i po bardzo dokładnym przeglądzie. Od tego czasu jeżdżę nim bez przerwy. Jestem pod wielkim wrażeniem jego niezawodności i nawet drobne naprawy czy usterki nie zmącą widoku całości - auto nie zawiodło mnie ani razu ! Spalanie które podaję nie jest spisane z komputera pokładowego, tylko na podstawie regularnego tankowania zawsze do pełna i spisywanego licznika bieżącego kilometrów, potem jego zerowanie i do najbliższego tankowania. Dzięki temu podaję średnie spalanie z ostatnich 8 lat, w czasie których przejechałem 190 tys km. Dane są całkowicie wiarygodne i autentycznie średnie. Co do paliwa - od samego początku tankuję w 90% na stacji Auchan we Wrocławiu i nie mam żadnych problemów z paliwem. Raz w roku robię przegląd auta, wymieniam wszystkie filtry oraz olej (Magnatec 10W40). Do tego niezbędne wymiany klocków, tarczy, i innych części które się zużywają. Po 300 tys km wymieniłem koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem - koszt 2250 zł (nowe firmy AISIN). Po 340 tys km wymieniłem zawory SCV Denso niskiego i wysokiego ciśnienia. Było to konieczne ponieważ auto nie było w stanie jechać szybciej niż 130 km/h i co chwila wyrzucało mi błąd silnika - ale jechało ! Szacun dla Toyoty za takie rozwiązanie - tym bardziej że jechałem wtedy do Kwidzyna i auto dojechało i jeszcze wróciło bez problemu. Po wymianie - auto dostało mocy i teraz znowu śmiga jak trzeba. Z poważniejszych napraw muszę jeszcze napisać o konieczności polakierowania dachu. Wynika to prawdopodobnie z tego że mam jeden z ostatnich egzemplarzy Avensis I z października 2002 i tłoczenie blachy było już niezbyt dokładne. Zrobiły się pęcherze na łączeniach z szybą przednią oraz przy rynienkach. Koszt lakierowania 1000 zł. I to na tyle. Auto planuję w tym roku sprzedać i kupić następcę - czyli Avensis III kombi z tym samym silnikiem 2.0 D4D. Jak słucham moich kolegów i koleżanki z pracy o usterkach i problemach z ich autami - to tylko utwierdzam się że moja Toyota to był idealny wybór. Teraz wiem, że tylko japońskie auto da mi taką pewność i bezawaryjność - czego życzę wszystkim użytkownikom tej marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Kombi