Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Toyota Avensis III 1.8 Valvematic 147KM 2009-2011 - Oceń swoje auto

Toyota
Avensis
III
Wybierz
nadwozie
1.8 Valvematic 147KM 2009-2011
lista nadwozi Toyota Avensis III
Toyota Avensis III Sedan - Oceń swoje auto Sedan

(92 oceny)

Toyota Avensis III Wagon - Oceń swoje auto Wagon

(88 ocen)

Więcej

Podsumowanie 58 ocen tego auta

Oceny Toyota Avensis III 1.8 Valvematic 147KM 2009-2011

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,38
5% lepiej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt
4,29

Mechanika

Silnik
4,43
Skrzynia biegów
4,05
Układ jezdny
4,34

Komfort

Widoczność
4,19
Ergonomia
4,26
Wentylacja i ogrzewanie
4,45
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,59
Wyciszenie
4,52
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,43
Stosunek jakość/cena
4,26

Niezawodność

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
81%
19%
NIE
na podstawie 58 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Przeniesienie napędu

Układ hamulcowy

Filtr

Lista 58 ocen

4,38
dodano 01.09.2011 przez

Całą opinię o aucie zamieszczam w tej pozycji. To moja 3 Toyota, wcześniej jeździłem Avensis II z 2008 roku z silnikiem 2.0 D4D 126 KM, a przygode z Toyotą zaczynałem od Corolli. Jeżeli chodzi o legendarną niezawodność Toyoty to poprzednia Avensis mocna nadszarpnęła ten wizerunek (Corrolla 1.4 benz. odwrotnie - przez 5 lat jazdy i 180 000 km zero usterek). Avensis II przez 3 lata użytkowania zrobiłem 120 tys km - w tym czasie regularnie co zimę miałem problemy z zapalaniem w temp. poniżej - 10 stopni, serwis nie poradził sobie z tym do końca - tłumaczyli, że mam wersje na południowe rynki, muszą wgrać nowe oprogramowanie silnika, ale kolejne updaty nie rozwiązywały problemu, dlatego często interesowała mnie prognoza pogody:-) Dodatkowo na koniec uzytkowania przy przebiegu 95 000 padła turbina i to mimo delikatnego traktowania - na zimnym silniku zawsze spokojnie, bez wysokich obrotów, po powrocie z trasy minuta ciszy na schłodzenie turbiny - na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji. Jednak mimo nie najlepszych doświadczeń z Avensis II moje kolejne auto to znowu Toyota. Dlaczego? Zapracował na to wysoki poziom obsługi w serwisie i podejście do Klienta, czułem, że nie intersowali się mną tylko w salonie gdy zostawiłem u nich 90 tys za nowe autoę, ale także w serwisie dalej byłem Klientem, a nie gościem, ktory zawraca głowę - jeżeli nie potrafili rozwiązać problemu to mi nie ściemniali, że ten typ tak ma tylko dalej szukali przyczyn. Zawsze na czas pobytu auta w serwisie otrzymywałem samochód zastępczy tej samej klasy, jak nie miałem czasu na wizyty u nich to przyjechali do domu zabrali samochód, zostawili zastępczy, w sumie nie odczułem, aż tak bardzo problemów z samochodem, no może poza wyjazdem na narty do Włoch, gdzie - przy minus 11 Avensis odpalił mi za 25 razem. Paliwo tankowałem tylko na renomowanych stacjach, czasami dopłacałem za V-Powera. Tym razem aby uniknąć problemów z odpalaniem zimą, turbiną i filtrem cząstek stałych, który mają już wszystkie nowe silniki diesla (co gwarantuje spore problemy i wydatki przy jeździe w większości miejskich korkach) wybrałem wersje benzynową - 1.8 147 KM. Po roku użytkowania i pokonaniu 30 000 km jestem z samochodu i silnika zadowolony - spala średnio 7 l/100km tj. o litr więcej niż Avensis II 2.0 D4D 126 KM, dynamika także ok, oczywiście na 5 czy 6 biegu nie zbiera się tak dobrze jak diesel, zatem podczas wyprzedzania potrzebna jest redukacja na 3 czy 4 bieg ale wtedy przyspieszenie jest zdecydowanie lepsze i zakres obrotów jest dużo większy niż w dieslu, dynamicznie przyspiesza w zakresie od 3000 do 6500 obr/min. No i nie ma turbiny - zatem już minuta ciszy nie jest potrzebna po zakończeniu jazdy - można od razu wyłączyć silnik i iść dalej;-) Obawiałem się, że benzyna będzie głośna, ale dzięki 6 biegowej skrzyni przy 100 km/h mam 2250 obr/min, czyli jest cicho, można spokojnie rozmawiać. Trzeba przyznać, że Avensis II była bardzo dobrze wyciszona, w trasie nie było w ogóle słychać, że pod maska pracuje diesel. Co na plus w Avensis III do poprzednika - na pewno lepiej się prowadzi, ma nieco bardzie sztywne zawieszenie ale bez uszczerbku na komforcie, jest po prostu bardziej sprężysty, Avensis II bujała się bardziej na zakrętach, w środku jest więcej miejsca, z tyłu mamy płaską podłogę, bagażnik troche większy ale dalej zawiasy wchodzą do środka - Toyota nie potrafi zrobić klapy od bagażnika w sedanie na teleskopach, trzeba uważać na bagaże. Spasowanie elementów w środku bardzo dobre nic nie trzeszczy na naszych dziurach. Niestety już ich jakość nie zachwyca, mam wrażenie, że są gorsze niż w Avensis II np. skórzana kierownica jest twarda, jakby była z tworzywa - mój znajomy mówi, że jest zrobiona z plastikowej krowy... . Wpadka ergonomiczna to uchwyt na kubek obok skrzynik biegów, jak włoży się coś większego niż puszka 0,33 to przeszkadza podczas zmiany biegów. Generalnie Toyota Avensis III to samochód, ktory nie wywołuje specjalnych emocji, nie zachwyca inowacyjnością, czy super wykonaniem i materiałami w środku ale pozwala spokojnie połykać kolejne kilometry. I za to się ceni Toyote. Nie wiem jeszcze, czy kolejny samochód to znowu będzie Toyota, zobaczymy jak się będzie sprawować autko na kolejnych 70 000 km, a gdy stuknie 100 000 przyjdzie czas na zmianę. Wtedy też dopisze finalny komentarz.

więcej »
4,54
dodano 21.09.2014 przez

Oceniłem na tym forum już kilka poprzednich swoich samochodów. Porównam go do innych samochodów z rożnych klas. O avensisie mogę powiedzieć: samochód posiada mało wyraźnych wad oraz zalet Większość elementów jest na średnim poziomie. Jedni będą to lubić inni nie. Słabsze od samochodów tej samej klasy jest moim zdaniem wykończenie (materiały). Samochód jest jednak dobrze zmontowany, na przykład pod naciskiem trzeszczą plastiki centralnej konsoli, a w czasie jazdy, nawet po wybojach nic jednak nie skrzypi. Oceniałem samochód mając na uwadze do czego służy, czyli do codziennej jazdy po Warszawie i okolicach oraz trochę w trasie, nie zaś do jazdy terenowej ani do rajdów. Tu należy zauważyć, że nie lubi wysokich krawężników, chociaż nie zawadzamy spodem o progi zwalniające, nawet tam gdzie innym samochodom się to zdarza. Faktycznie lakier lichy, łatwo się rysuje. Zastanawiałem się czy kupiłbym go jeszcze raz i powiem szczerze, choć nie jest idealny, to w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś sensowniejszego. Niby są ładniejsze, niby są diesle, niby benz. turbo, ale w codziennej eksploatacji trudno coś mu zarzucić, leje się benzynę i jeździ.

więcej »
4,92
dodano 12.02.2016 przez

To moja kolejna ocena samochodu, pierwsza Toyoty...powinno być zdecydowanie więcej niż dobrze ale nie do końca doskonale. Takiej oceny jednak nie ma a Avensis bliżej do doskonałości. Toyota zaskakuje, na początku niepozorna, niczym nie zaskakująca ale z czasem jazda nią coraz bardziej cieszy, Przyznam, że nigdy tak nie miałem, na początku było zadowolenie a dopiero później dostrzegałem mankamenty, tu jest na odwrót...Zatem tak pokrótce...stosunkowo obszerne wnętrze, choć nie lider w klasie, ale zarazem jest bardzo zwrotna, komfortowa, dobrze wyciszona, dobry układ jezdny, trochę rozczarowuje dynamika bo benzyna wymaga innych obrotów niż diesel, ale bardzo miło zaskakuje spalanie...dobrze wyposażona, wszystko dobrze przemyślane...no i ma być liderem niezawodności, co będę mógł ocenić pewno za kilka lat. Nie ma silnika diesla, turbiny, kolektora z klapami zawirowań, filtra dpf...i pewno jeszcze kilku wynalazków które w razie awarii kosztują tysiące złotych. To duży plus o czym przekonałem się po kilku latach jazy dieslem.

więcej »
4,15
dodano 22.05.2016 przez

Mam Avensisa od nowości i po przesiadce z Corolli, którą jeździłem przez 9 lat (także od nowości) jestem nieco rozczarowany. Samochód ładnie się prezentuje, ale już jakość wykończenia jest dyskusyjna (trzaski z okolic nawiewów, tylnej rolety pionowej, skrzypiące uszczelki). System bluetooth także nie działa idealnie. Jak na razie do żadnej awarii nie doszło, ale przy pierwszym przeglądzie wymieniono pompę wody, bo wydawała dziwne dźwięki (oczywiście na gwarancji). Zalety: spalanie nie jest wysokie (średnia z ponad 40 tys. kim to 7,5 l/100km), we wnętrzu jest cicho, bagażnik i wnętrze jest funkcjonalne (poza uchwytem na kubek w tunelu środkowym).

więcej »
3,54
dodano 25.05.2015 przez

Niestety dałem się nabrać na kupno tego samochodu. Dlaczego nabrać? wydaje mi się że egzemplarz, który testowałem przed zakupem, był solidniej zbudowany i ogólnie lepiej się nim jeździło (jak to ma miejsce z perfumami, testerami, również są lepsze od tych, które kupujemy). Nie mogę się już doczekać kiedy minie mi leasing i pozbędę się tej "POMYŁKI" z cieńkim lakierem, cieńką blachą, tandetnymi plastikami wewnatrz kabiny, itp... Najbardziej boję się jakiegoś nawet niepozornego gradobicia, bo wtedy to auto będzie wyglądało jak szwajcarski ser! Ogólnie jestem zniechęcony do tego modelu już od początku eksploatacji...

więcej »
3,62
dodano 01.12.2015 przez

Auto przestronne, dość komfortowe, silnik zdecydowanie za słaby (poprzednio miałem diesla z turbiną więc brakuje zdecydowanie momentu), zaletą są skrętne ksenony i podgrzewanie wycieraczek oraz zasłonki szyb w tylnej strefie. Dużym minusem elektryczny hamulec ręczny. Boczne nawiewy w pseudo chromie odbijają się w lusterkach wstecznych - będę musiał czymś zakleić. Jasna alcantara - ładnie wygląda ale mało praktyczna. Kamera cofania bez linii określających bezpieczną strefę, w deszczowe dni kamera zabrudzona i nic nie widać (poprzednio miałem czujniki cofania - dużo lepsza opcja).

więcej »
4,54
dodano 28.08.2010 przez

Spalanie nie wiele większe od silników diesel'a. Przyzwoity wygląd. Dużo miejsca, duży bagażnik. Cichy w środku. Jednak za prawie 90tys z dodatkowym wyposażeniem z wyprzedaży rocznika oczekiwałbym czegoś więcej, zwłaszcza w środku. Plastiki dobrej jakości, miękkie, ale w środku bardzo pospolity. Jakbym jeździł autem z lat 90tych. Spełnia swoje zadania w 100%ale nie budzi we mnie żadnych emocji. Przesiadłem się z VW GOLF'a V. Auto do przemieszczania się, bez żadnych "ale"jak równieżbez Żadnego "WOW"

więcej »
4,85
dodano 05.04.2011 przez

Zakochałam się w tym samochodzie od pierwszego "jeżdżenia". Wcześniej miałam "twarde" niemieckie auta. Testowałam mazdę6, mondeo i lagunę - avensis bije na głowę te wszystkie modele. W moim teście światnie wypadła honda accord ale kosztowała 20 tys. więcej niż avensis. Jazda toyotą to czysta przyjemność, tym samochodem się płynie ... amotyzacja przy jeździe po nierównośćiach jest niesamowita, komfort jazd również. Im dłużej jeźdżę tym samochodem tym bardziej jestem pewna świetnego wyboru.

więcej »
3,92
dodano 03.03.2014 przez

Na wstępie podam, iż jestem wymagający i marudny. Na doskonale trzeba zasłużyć. Wobec posiadania bezpośrednio poprzednio poważnej konkurencji dla Toyoty (oba pojazdy bogato wyposażone), poczułem się uprawniony do kilku ocen, które mogą okazać się przydatne dla planujących zakup. Dodam, iż nie mam przywiązania do żadnej marki i żadnej nie wspieram. Jedyny sentyment czuję do mojej pierwszej miłości Fiata 126p.

więcej »
4,69
dodano 18.02.2010 przez

Auto ma nieprzeciętną stylistykę, która nie porywa, ale szybko się nie opatrzy. Mi się coraz bardziej podoba i o to chodzi. Autko ma rewelacyjne spalanie jak na 1,8 147KM. Dzięki czujnikom cofania widoczność z tyłu nie ma znaczenia przy parkowaniu, duże lusterka ułatwiają wyprzedanie. Avensis jest autem, które poprostu dobrze wygląda pod nowoczesnym domem, jest nietuzinkowy i mniej pospolity niż vw.

więcej »