Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs - Poznaj Leona Cuprę

Niecodzienna moc na co dzień

Toyota Avensis III 1.8 Valvematic 147KM 2009-2011 - Oceń swoje auto

Podsumowanie 45 ocen tego auta

Oceny Toyota Avensis III 1.8 Valvematic 147KM 2009-2011

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,44
5% lepiej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

4,40

Mechanika

Silnik

4,40

Skrzynia biegów

4,13

Układ jezdny

4,44

Komfort

Widoczność

4,18

Ergonomia

4,22

Wentylacja i ogrzewanie

4,47

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,62

Wyciszenie

4,69

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,49

Stosunek jakość/cena

4,40

Niezawodność

Drobne usterki

4,53

Poważne usterki

4,73

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
89%
11%
NIE
na podstawie 45 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Przeniesienie napędu

Zawieszenie

Filtr

Lista 45 ocen

sortuj komentarze od
3,46
dodano 27.06.2012 17:10:27 przez

Moim zdaniem najlepiej pasuje do tego auta określenie: "zwykły cukierek w pięknym papierku". Przesiadłem się do tego Avensisa w wersji Premium ze Skody Octavii Ambiente - w powszechnej opinii przeciętnej i do tego nie specjalnie wyposażonej. Na dodatek z diesla 1,9 - silnika raczej krytykowanego za głośność i kiepską elastyczność. I to jest mój główny punkt odniesienia. Auto kupiłem w wyprzedaży rocznika, po szybkiej decyzji, bez jazdy próbnej, zachęcony głównie opiniami z tego forum. Moje pierwsze pozytywne wrażenia po przesiadce były takie: świetnie się prowadzi, biksenony rewelacyjnie oświetlają drogę i zakręty w każdych warunkach, system bezkluczykowy, mimo wcześniejszych obaw sprawdza się świetnie, na tylnym siedzeniu dużo miejsca - wystarczy również dla 3 osób dorosłych, bardzo uprzejma, UCZCIWA i zaangażowana obsługa w ASO (nie to co w Skodzie, która myśli że jest "wielka" i że już nie musi się starać o klientów), brak wstawek z "plastikowego aluminium" we wnętrzu auta. I to koniec plusów - teraz negatywy: nie najlepsza ergonomia wnętrza (rozkład przycisków ok., ale brak miejsca na drobiazgi i większe butelki), brak oparcia pod łokieć z regulowaną wysokością, a to które jest wykonano z wstrętnego plastiku do którego klei się ręka, gdy jest ciepło, plastiki kokpitu i drzwi rzeczywiście wyglądają trochę tandetnie (nie licząc wykończeń imitujących grafit, które są bardzo eleganckie), kiepska jakość spasowania elementów, silnik bez dynamiki (to częściowo wina "anemicznej" skrzyni biegów, jak i również przesiadki z diesla - ci co mówią, że "diesle do traktorów" powinni trochę pojeździć dobrym dieslem, a potem się wypowiadać), często zamarzające spryskiwacze szyby przedniej (nie z winy płynu - tylny spryskiwacz działał dobrze, w aucie żony przy tym samym płynie wszystko ok.), często przymarzające przednie szyby (w mojej ocenie z winy uszczelek przy dolnej krawędzi - jest minimalna szczelina, pod którą dostaje się woda ze śniegu roztopionego na ciepłej szybie i zamarza), specyficzne przełożenia skrzyni biegów (bardzo długie przełożenia, kolejne biegi "nachodzą" na siebie chyba w ponad 80%-tach, pierwsze wrażenie takie, że wystarczyłoby max. 5 biegów), przednie siedzenia niezbyt wygodne, a regulacja odcinka lędźwiowego tylko pogarsza sytuację, bagażnik niby duży, ale nieustawny. Szkoda, że zrezygnowano z relingów dachowych (w ASO te plastikowe listwy na dachu nazywają relingiem, ale to ściema) - montaż bagażnika dachowego jest przez to dość upierdliwy i czasochłonny. I pewnie jeszcze by się coś znalazło. Wkurzające jest to, że niektóre ustawienia (oświetlenie wnętrza, zamek centralny) można zmieniać - ale tylko w ASO, po podpięciu do komputera, za bardzo konkretną opłatą. Skoro producent tak to zaprojektował to wypadałoby zapytać przy sprzedaży, co klient preferuje i ustawiać pod niego - a nie dodatkowo "kasować" za i tak już drogie auto. Kiepskie są również niektóre elementy dodatkowego wyposażenia oferowane w ASO - w szczególności czujniki cofania oraz wykładziny bagażnika. Spalanie oczywiście nieco wyższe niż podaje producent i (co zastanawiające) ZDECYDOWANIE wyższe od tego, co wypisują niektórzy na tym forum. Opinie treści "Ostatnia wakacyjna trasa PL-CRO, w sumie 3700km przeważnie autostrady, prędkość 130-140km/h spalanie 6,5l (3osoby w samochodzie, bagażnik w pełni zapakowany), przy prędkości 160-180 spalanie ok. 7,6 - 7,9" kwalifikują się do usunięcia z tego forum. ŻADEN samochód (nawet diesel) nie spali 7,9 l przy prędkości 180 km/h - chyba, że z górki. Auto ze względu na specyficzną skrzynię biegów i dość mocny silnik zniechęca do jazdy dynamicznej i daje możliwość ekonomicznej jazdy na bardzo niskich obrotach. Ale oszczędne jest tak jak każde - przy niezbyt szybkiej (do 90 km/h), i mało dynamicznej jeździe (bez wyprzedzania, częstego hamowania, przyspieszania) i to w płaskim terenie. Żeby pokonać wzniesienia przy niskiej ekonomicznej prędkości i tej masie samochodu trzeba mocno zwiększać obroty, a wtedy w baku pojawia się wir. Jak się "depnie" przy wyprzedzaniu, to chwilowe spalanie przekracza 30 l i nawet godzina oszczędnej jazdy "bierze w łeb" - średnie spalanie skacze w górę. W momencie kupna auto wypadało cenowo korzystnie na tle konkurencji, ale widać, gdzie Toyota zaoszczędziła: kiepski lakier (bardzo miękki - wrażliwy na zarysowania np. przy odśnieżaniu, podatny na odpryski - np. od uderzeń drobnymi kamykami), cienka i miękka blacha (zostały ślady po gradobiciu - na autach które stały obok, "o dziwo" wszystko OK) do tego fatalnie zabezpieczona przed korozją w mniej narażonych na uderzenia kamykami miejscach, kiepskie plastiki (te których najwięcej gorsze niż w mojej starej Skodzie - brzydkie i bardzo podatne na zarysowania, np. plastik przy słupku od strony kierowcy po roku jeżdżenia jest cały obtłuczony od uderzeń klamry pasów bezpieczeństwa), kiepska jakość montażu, brak indywidualnego nawiewu na tylne siedzenia (jest tylko spod siedzeń przednich), brak gniazda elektrycznego w bagażniku, brak czujników i kontrolki zużycia przednich klocków hamulcowych, brak czujnika przepalenia żarówek, jeden przycisk włączający dwie funkcje: podgrzewanie lusterek i tylnej szyby. I żeby była jasność: nie czepiam się, tylko wymieniam te elementy wyposażenia, które miałem w poprzednim tańszym aucie, a których brak w tej "prestiżowej" Toyocie!!! Na (moje) pocieszenie mogę tylko napisać: kolega ma wersję Luna (najtańsza) i tam to dopiero jest kiepsko: w części bagażowej wykończenie jak w dostawczaku - krawędzie plastików odstają podobnie jak u mnie, ale wyglądają, jak by je ktoś ręcznie nożem wycinał. Do auta za prawie 80 tys. zł to nie pasuje. Reasumując: jest to bardzo duże (nie licząc bagażnika - ten tylko duży), dość wygodne "wozidło" dla 4-osobowej rodziny. Dobre do spokojnego i w miarę ekonomicznego przemieszczania się. Ma się świadomość, że zawsze jest jakaś rezerwa, żeby po redukcji kilku biegów w miarę dynamicznie przyspieszyć. Pewne rzeczy można by poprawić, a pewne już poprawiono po ostatnim "face-liftingu" (np. brak świateł do jazdy dziennej). Generalnie dość przyzwoite auto, ale nazywanie go prestiżowym (tak mówią w ASO), czy super oszczędnym to przesada. Liczę na niezawodność - choć nie obyło się już bez usterki. Po tej przesiadce na Toyotę nie dam jednak złego słowa powiedzieć na Skodę - może według niektórych "obciachowe" (bo spod znaku "zielonej kury"), ale dopracowane w drobiazgach auto - dużo bardziej niż ta Toyota. Bo moim zdaniem ta Toyota w tej wersji wyposażenia to połączenie bardzo ładnego wyglądu zewnętrznego oraz najnowocześniejszych rozwiązań ułatwiających jazdę i zwiększających bezpieczeństwo z niedoróbkami i kiepskimi rozwiązaniami bardziej pasującymi do tanich produktów samochodpodobnych np. firmy TATA. Jednak czytając opinie z tego forum myślę, że "Toyociarze" będą z niego bardzo zadowoleni - wygląda na to, że ten samochód jest znacznie lepszy od swojego poprzednika. Na szczęście to moja pierwsza (i raczej ostatnia) Toyota. Inaczej żyłbym w błogim przeświadczeniu, że (cytat z tego forum): "są auta i jest Toyota" :).

więcej »
4,38
dodano 01.09.2011 23:07:38 przez

Całą opinię o aucie zamieszczam w tej pozycji. To moja 3 Toyota, wcześniej jeździłem Avensis II z 2008 roku z silnikiem 2.0 D4D 126 KM, a przygode z Toyotą zaczynałem od Corolli. Jeżeli chodzi o legendarną niezawodność Toyoty to poprzednia Avensis mocna nadszarpnęła ten wizerunek (Corrolla 1.4 benz. odwrotnie - przez 5 lat jazdy i 180 000 km zero usterek). Avensis II przez 3 lata użytkowania zrobiłem 120 tys km - w tym czasie regularnie co zimę miałem problemy z zapalaniem w temp. poniżej - 10 stopni, serwis nie poradził sobie z tym do końca - tłumaczyli, że mam wersje na południowe rynki, muszą wgrać nowe oprogramowanie silnika, ale kolejne updaty nie rozwiązywały problemu, dlatego często interesowała mnie prognoza pogody:-) Dodatkowo na koniec uzytkowania przy przebiegu 95 000 padła turbina i to mimo delikatnego traktowania - na zimnym silniku zawsze spokojnie, bez wysokich obrotów, po powrocie z trasy minuta ciszy na schłodzenie turbiny - na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji. Jednak mimo nie najlepszych doświadczeń z Avensis II moje kolejne auto to znowu Toyota. Dlaczego? Zapracował na to wysoki poziom obsługi w serwisie i podejście do Klienta, czułem, że nie intersowali się mną tylko w salonie gdy zostawiłem u nich 90 tys za nowe autoę, ale także w serwisie dalej byłem Klientem, a nie gościem, ktory zawraca głowę - jeżeli nie potrafili rozwiązać problemu to mi nie ściemniali, że ten typ tak ma tylko dalej szukali przyczyn. Zawsze na czas pobytu auta w serwisie otrzymywałem samochód zastępczy tej samej klasy, jak nie miałem czasu na wizyty u nich to przyjechali do domu zabrali samochód, zostawili zastępczy, w sumie nie odczułem, aż tak bardzo problemów z samochodem, no może poza wyjazdem na narty do Włoch, gdzie - przy minus 11 Avensis odpalił mi za 25 razem. Paliwo tankowałem tylko na renomowanych stacjach, czasami dopłacałem za V-Powera. Tym razem aby uniknąć problemów z odpalaniem zimą, turbiną i filtrem cząstek stałych, który mają już wszystkie nowe silniki diesla (co gwarantuje spore problemy i wydatki przy jeździe w większości miejskich korkach) wybrałem wersje benzynową - 1.8 147 KM. Po roku użytkowania i pokonaniu 30 000 km jestem z samochodu i silnika zadowolony - spala średnio 7 l/100km tj. o litr więcej niż Avensis II 2.0 D4D 126 KM, dynamika także ok, oczywiście na 5 czy 6 biegu nie zbiera się tak dobrze jak diesel, zatem podczas wyprzedzania potrzebna jest redukacja na 3 czy 4 bieg ale wtedy przyspieszenie jest zdecydowanie lepsze i zakres obrotów jest dużo większy niż w dieslu, dynamicznie przyspiesza w zakresie od 3000 do 6500 obr/min. No i nie ma turbiny - zatem już minuta ciszy nie jest potrzebna po zakończeniu jazdy - można od razu wyłączyć silnik i iść dalej;-) Obawiałem się, że benzyna będzie głośna, ale dzięki 6 biegowej skrzyni przy 100 km/h mam 2250 obr/min, czyli jest cicho, można spokojnie rozmawiać. Trzeba przyznać, że Avensis II była bardzo dobrze wyciszona, w trasie nie było w ogóle słychać, że pod maska pracuje diesel. Co na plus w Avensis III do poprzednika - na pewno lepiej się prowadzi, ma nieco bardzie sztywne zawieszenie ale bez uszczerbku na komforcie, jest po prostu bardziej sprężysty, Avensis II bujała się bardziej na zakrętach, w środku jest więcej miejsca, z tyłu mamy płaską podłogę, bagażnik troche większy ale dalej zawiasy wchodzą do środka - Toyota nie potrafi zrobić klapy od bagażnika w sedanie na teleskopach, trzeba uważać na bagaże. Spasowanie elementów w środku bardzo dobre nic nie trzeszczy na naszych dziurach. Niestety już ich jakość nie zachwyca, mam wrażenie, że są gorsze niż w Avensis II np. skórzana kierownica jest twarda, jakby była z tworzywa - mój znajomy mówi, że jest zrobiona z plastikowej krowy... . Wpadka ergonomiczna to uchwyt na kubek obok skrzynik biegów, jak włoży się coś większego niż puszka 0,33 to przeszkadza podczas zmiany biegów. Generalnie Toyota Avensis III to samochód, ktory nie wywołuje specjalnych emocji, nie zachwyca inowacyjnością, czy super wykonaniem i materiałami w środku ale pozwala spokojnie połykać kolejne kilometry. I za to się ceni Toyote. Nie wiem jeszcze, czy kolejny samochód to znowu będzie Toyota, zobaczymy jak się będzie sprawować autko na kolejnych 70 000 km, a gdy stuknie 100 000 przyjdzie czas na zmianę. Wtedy też dopisze finalny komentarz.

więcej »
4,54
dodano 21.09.2014 14:18:20 przez

Oceniłem na tym forum już kilka poprzednich swoich samochodów. Porównam go do innych samochodów z rożnych klas. O avensisie mogę powiedzieć: samochód posiada mało wyraźnych wad oraz zalet Większość elementów jest na średnim poziomie. Jedni będą to lubić inni nie. Słabsze od samochodów tej samej klasy jest moim zdaniem wykończenie (materiały). Samochód jest jednak dobrze zmontowany, na przykład pod naciskiem trzeszczą plastiki centralnej konsoli, a w czasie jazdy, nawet po wybojach nic jednak nie skrzypi. Oceniałem samochód mając na uwadze do czego służy, czyli do codziennej jazdy po Warszawie i okolicach oraz trochę w trasie, nie zaś do jazdy terenowej ani do rajdów. Tu należy zauważyć, że nie lubi wysokich krawężników, chociaż nie zawadzamy spodem o progi zwalniające, nawet tam gdzie innym samochodom się to zdarza. Faktycznie lakier lichy, łatwo się rysuje. Zastanawiałem się czy kupiłbym go jeszcze raz i powiem szczerze, choć nie jest idealny, to w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś sensowniejszego. Niby są ładniejsze, niby są diesle, niby benz. turbo, ale w codziennej eksploatacji trudno coś mu zarzucić, leje się benzynę i jeździ.

więcej »
4,54
dodano 28.08.2010 13:54:44 przez

Spalanie nie wiele większe od silników diesel'a. Przyzwoity wygląd. Dużo miejsca, duży bagażnik. Cichy w środku. Jednak za prawie 90tys z dodatkowym wyposażeniem z wyprzedaży rocznika oczekiwałbym czegoś więcej, zwłaszcza w środku. Plastiki dobrej jakości, miękkie, ale w środku bardzo pospolity. Jakbym jeździł autem z lat 90tych. Spełnia swoje zadania w 100%ale nie budzi we mnie żadnych emocji. Przesiadłem się z VW GOLF'a V. Auto do przemieszczania się, bez żadnych "ale"jak równieżbez Żadnego "WOW"

więcej »
4,85
dodano 05.04.2011 20:39:20 przez

Zakochałam się w tym samochodzie od pierwszego "jeżdżenia". Wcześniej miałam "twarde" niemieckie auta. Testowałam mazdę6, mondeo i lagunę - avensis bije na głowę te wszystkie modele. W moim teście światnie wypadła honda accord ale kosztowała 20 tys. więcej niż avensis. Jazda toyotą to czysta przyjemność, tym samochodem się płynie ... amotyzacja przy jeździe po nierównośćiach jest niesamowita, komfort jazd również. Im dłużej jeźdżę tym samochodem tym bardziej jestem pewna świetnego wyboru.

więcej »
3,92
dodano 03.03.2014 14:37:28 przez

Na wstępie podam, iż jestem wymagający i marudny. Na doskonale trzeba zasłużyć. Wobec posiadania bezpośrednio poprzednio poważnej konkurencji dla Toyoty (oba pojazdy bogato wyposażone), poczułem się uprawniony do kilku ocen, które mogą okazać się przydatne dla planujących zakup. Dodam, iż nie mam przywiązania do żadnej marki i żadnej nie wspieram. Jedyny sentyment czuję do mojej pierwszej miłości Fiata 126p.

więcej »
4,69
dodano 18.02.2010 18:32:58 przez

Auto ma nieprzeciętną stylistykę, która nie porywa, ale szybko się nie opatrzy. Mi się coraz bardziej podoba i o to chodzi. Autko ma rewelacyjne spalanie jak na 1,8 147KM. Dzięki czujnikom cofania widoczność z tyłu nie ma znaczenia przy parkowaniu, duże lusterka ułatwiają wyprzedanie. Avensis jest autem, które poprostu dobrze wygląda pod nowoczesnym domem, jest nietuzinkowy i mniej pospolity niż vw.

więcej »
4,46
dodano 07.07.2012 14:09:34 przez

zawsze chcialem miec takie auto. skonfigurowane w wersji SOL z pakietem buissnes + PLUS dają mi pałna satysfakcje z jazdy. Lamp ledowe dają sie zauwazyć w "tłumie" a nowe podejscie Toyoty do styloistyki w odniesieniu do poprzedniej wersji daje swietny efekt.

więcej »
4,62
dodano 26.09.2014 11:52:54 przez

To jest moja druga ocena. Po 25.000 km przebiegu mam trochę doświadczeń i mogę powiedzieć, że jestem z samochodu bardzo zadowolony. Przestrzegam, że nie jest to bajer, ale dla tego. kto oczekuje bezawaryjnej eksploatacji jest to propozycja godna rozważenia.

więcej »
3,77
dodano 04.08.2011 10:12:23 przez

Jest to przestronne i dość wygodne wozidło, szczególnie na długie trasy. Ogólnie zalety przeważają nad wadami - ale kiepska jakość wykonania i fatalnie trzeszczące plastiki w nowym samochodzie są źródłem dużej frustracji.

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Toyota Avensis 2.0 D4D 126 [KM] KOMBI LUNA

Toyota Avensis 2.0 D4D 126 [KM] KOMBI LUNA

Rocznik: 2011. Przebieg: 129 328 km. Silnik: 2.0 olej napędowy.

Cena: 48 300

Toyota Avensis Sol

Toyota Avensis Sol

Rocznik: 2008. Przebieg: 204 616 km. Silnik: 2.0 olej napędowy.

Cena: 29 900

Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto

Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto

Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 benzyna.

Cena: 75 000 zł  ►  68 000

Zyskujesz 7 000Zobacz szczegóły »

Ford Mondeo 2.0 TDCi Silver X

Ford Mondeo 2.0 TDCi Silver X

Rocznik: 2013. Przebieg: 48 900 km. Silnik: 2.0 olej napędowy.

Cena: 62 900

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Toyota Avensis

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Toyota Avensis

Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności
Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności Niektóre samochody nie wyróżniają się z tłumu, nie szokują rozwiązaniami technicznymi, osiągami czy standardem wykonania. Potrafią przy tym zupełnie nie irytować swojego użytkownika. Jedną z kandydatek do tytułu królowej poprawności jest Toyota Avensis.

Toyota Avensis - zobacz filmy

Toyota Avensis Wagon - zapowiedź testu
Toyota Avensis Wagon - zapowiedź testu Już wkrótce na naszym kanale pojawi się test modelu Toyota Avensis Wagon, w którym sprawdzimy wszystkie jego wady i zalety. Subskrybuj nasz kanał i śledź naszą stronę, aby niczego nie przegapić!
Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Toyota Avensis jest na rynku już od jakiegoś czasu i jest autem bardzo dojrzałym. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić wersję Wagon i przy okazji porównać ją do konkurencji z podobnej półki cenowej. Co z tego wyszło? Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 506
Toyota Avensis III 1.8 Valvematic 147KM 2009-2011 45

Polecamy!

autoWcentrum