Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

bieniek, 9 lat temu
Silnik 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za całokształt daje 4+. To auto sportowe o sportowym charakterze i w takich kategoriach trzeba je oceniać choć nie do końca. Więc prowadzi się rewelacyjnie zwinne skrętne z wygodnymi wyprofilowanymi lecz twardymi siedzeniami. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest dobra. Przyspieszenie też jest ok i tu jeśli ktoś szuka czegoś na tor i wyścigi to nie ten silnik. Do normalnej jazdy i żeby gdzieś przycisnąć wystarczy. Dlatego należy ten samochód oceniać jako o sportowym charakterze a nie auto wyczynowe. Spalanie 9,5/100 w normalnej jeździe mieszanej ( dojazd do miasta 5 kilometrów z kawałkiem miasta zimą) Być może na trasie lub w lato wyjdzie mniej ale nie badałem. Oceniam to auto jako fajną zabawkę do przemieszczania się kawałkami. Nie oceniajcie tego samochodu jako auta wyczynowego lub limuzyny. Plusy: - wygodne fotele i spora przestrzeń dla pasażera i kierowcy - jako pasażer możecie wyprostować nogi i w nim leżeć ( nie zrobicie tego w wielu autach - szóstka skrzynia, można jeździć na 5 po mieście - w miarę ekonomiczne - zajebisty wygląd - szybko się nagrzewa - cichutki na biegu jałowym - jak pociśniesz fajnie ryczy - spory bagażnik Minusy ( z czego ja nie uważam tego za minusy wiedząc jakie auto kupujesz i czego oczekujesz, ale to można uznać za rzeczy które mogą się nie podobać): - twarde zawieszenie może przeszkadzać na dołach, łatach po prostu trzęsie - mało miejsca z tyłu, w zasadzie uznajcie że go tam nie ma - słabe wygłuszenie, czujesz jakbyś siedział na dworze a silnik warczał Ci koło ucha i był koło siedzenia. - nie zapierdziela to tak jakbys sobie wyobrażał 190km/h i koniec. - przyspieszenie fajne ale tylko w ramach normalnej jazy, **** nie urywa jeśli chcesz się ścigać to nie ten silnik. - cieżko się wsiada i wysiada ale hmmm coś za coś. Kup sobie multiplę pewnie będzie wygodniej wsiąść do środka.
Wrażenia
4,0
Silnik
jest dobrze. To kompromis pomiędzy ekonomią a sportem. nie oczekuj nie wiadomo czego od 143 KM. To 143 KM w małym lekkim samochodzie
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze krótkie skoki lewarka i precyzyjne. Skrzynia 6 więc na piątce możesz jeździć po mieście. 6 bieg moim zdaniem za krótki. Jeśli się ktoś zdecydował na 6 to powinna być to opcja na trasę. W Avensis w dieslu mam dłuższą piątkę niż tu 6.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjnie, twardo ale z rozsądkiem. To auto na kręte drogi. Jedna z fajniejszych rzeczy w tym samochodzie
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w miarę dobrze
4,0
Ergonomia
Jest ok wszystko proste i dostępne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest ok i dla pasażera. Z tyłu miejsca brak. To tylko umowne dołki dla dzieciaków lub na torebkę
3,0
Wyciszenie
Bardzo słabe, skąpe itd. Ale to auto takie ma być czyli sportowe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok
4,0
Stosunek jakość/cena
jest dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zapala się mi check z błedem zmiennych faz rozrządu, jestem na etapie diagnozowania
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raczej brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VT-i 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII