Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

Paweł, 11 lat temu
Silnik 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niesamowite odejście powyżej 6000 obrotów, to trzeba poczuć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Trzeba dbać o poziom oleju i jego jakość, podobno.
5,0
Całokształt
Zależy czego szukasz ale w tym roczniku i w samochodach o tej mocy oraz klasie nie znajdziesz niczego lepszego. Jedyny minus to cena i trudność dostania odpowiedniego egzemplarza. Polecam celica club - forum. Jeśli uważasz że napęd na przód nie daje rady to zapraszam na Super Oes gdzie FWDy miażdżą większość konkurencji w swojej klasie oczywiście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2zz-ge. Niesamowite, wolnossące 1.8 o mocy 192KM i kręcące się do 8300 obrotów. Jest lekki i jak już wejdzie w tzw. \"lift\" to wrażenia jak z jazdy w F1 :) Silnik deklasuje konkurencję w swojej kategorii. Wszystkie porównywalne samochody muszą mieć turbo żeby nadążyć za 2zz-ge. Jedynym wyjątkiem jest Honda S2000 w której widzę sporo podobieństw do VII gen Celici. Min. lekkie auto, (Celica VII lżejsza ;), wysokoobrotowy silnik wolnossący, niskie zawieszenie itp. Wiem bo prowadziłem oba na torze. W 2zz-ge można ponarzekać na przebieg momentu obrotowego (dopiero powyżej 6000 się zbiera) ale jako auto do \"zabawy\" właśnie taka charakterystyka jest fajna. Trzeba kręcić aż po odcinkę żeby była frajda :)
4,0
Skrzynia biegów
Niektórzy narzekają na nieprecyzyjną skrzynię. Polecam wymianę oleju (pewnie rzadko kto o tym pamięta) w skrzyni i powinno być ok. Nigdy nie zdarzył mi się tzw. \"misshift\". Trzeba użyć odpowiedniej siły do przełożenia biegu ale nigdy nie stanowiło dla mnie problemu. W porównaniu do aut \"zwykłych/cywilnych\" uważam ja za bardzo precyzyjną i w miarę krótką.
5,0
Układ jezdny
Jazda tym autem to poezja. Z tyłu zawieszenie wielo-wachaczowe, auto jest niskie i szerokie. Każdy zakręt na prędkości to wielka przyjemność. Jak na FWD przystało trudno wyprowadzić go z kontroli. Po prostu super!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze, do tyłu słabo. Zamontowałem czujniki parkowania żeby nie mieć problemów z parkowaniem :)
5,0
Ergonomia
Nowoczesne auto z nowoczesnym kokpitem, wszystko pod ręką. Wszelkie urządzenia na przycisk, deska ładnie rozplanowana i świetnie zaprojektowana.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niewielka przestrzeń w aucie. W lecie szybko się chłodzi (klima) a w zimie szybko grzeje. 5+
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jak najbardziej wystarczająca. Spora regulacja jednakże kosztem tylnych siedzeń. Z tyłu miejsca niewiele. Auto 2+2 więc tylne siedzenia raczej tylko na krótkie dystanse.
2,0
Wyciszenie
Auto jest głośne, silnik pięknie krzyczy zwłaszcza po przekroczeniu magicznych 6000 obrotów. Nigdy nie chciałbym tego wytłumić! Kupując takie auto wiesz na co się decydujesz!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik wolnossący więc tragedii nie ma. Chociaż jak spodziewasz się spalania rzędu 8 litrów w mieście to się zawiedziesz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o szybsze, ładniejsze i trwalsze auto w swojej cenie. Polecam zakup TSa (2zzge) gdyż słabsza wersja nie daje tyle wrażeń z jazdy. Auto wygląda na bardzo szybkie więc szkoda go stłumić słabym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło chociaż auto ma ponad 200 tys. przebiegu i regularnie jeździ na tor. Wymieniane tylko części eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki? Jakie usterki?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
12,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII