Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Celica VII

mike_j@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bez dwóch zdań silnik - to odejście powyżej 6000 obr/min i ryk silnika :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wad blacharsko-lakierniczych nie ma, ale muszę odgnieść przednie nadkole, które uderzył kamyczek z jezdni.
5,0
Całokształt
Samochód świetnie się prowadzi, silnik łatwo wkręca się na obroty, świetnie brzmi i zapewnia rewelacyjne osiągi (jak na 1.8l pojemności naturalnie), a wnętrze zapewnia satysfakcjonujący poziom komfortu. Ponadto bagażnik oferuje zaskakująco dużo przestrzeni załadunkowej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje płynnie i łatwo wkręca się na obroty. System zmiennych faz rozrządu z liftem (VVTL-i) pozwala przy świetnych osiągach (7.3s 0-100km/h) utrzymać spalanie na przyzwoitym poziomie (średnio 8.5l/100km). Zmiana czasów otwarcia zaworów przez wspomniany lift powyżej 6000 obr/min sprawia, że do dyspozycji mamy wszystkie 192KM (poniżej 6000rpm jest ich prawie 150KM), a silnik brzmi jeszcze lepiej. Chociaż do 8200rpm mija niewiele czasu wrażenia są niesamowite.
5,0
Skrzynia biegów
Krótko zestopniowana skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Krótki skok dźwigni zmiany biegów nie pozwala zapomnieć o charakterze i przeznaczeniu samochodu. Chociaż trzeba przyłożyć trochę więcej siły przy zmianie biegów nie stwarza ona w obsłudze większych problemów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie Celicy jest sztywno zestrojone, jednak nie powoduje wypadania plomb z zębów przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności. Samochód zachowuje się bardzo pewnie i przewidywalnie w zakrętach - układ dobrze wybiera nierówności a auto nie przechyla się na boki. Jedyne zastrzeżenie jakie można mieć, to lekka podsterowność przy zbyt szybkim przejeżdżaniu zakrętów. Ponadto ze względu na charakter pracy zawieszenia nie pracuje bezszelestnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra. Gorzej sprawa wygląda przy cofaniu, jednak stosunkowo duże lusterka boczne rekompensują te braki.
5,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkich przełączników jest bardzo dobry, a ich układ intuicyjny. Kierownica wręcz rewelacyjnie leży w dłoniach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód zimą szybko się nagrzewa, łącznie ze skórzaną tapicerka, chociaż siedzenia nie są ogrzewane (wersja przed liftingiem). W ciepłe dni automatyczna klimatyzacja skutecznie radzi sobie z nagrzanym wnętrzem i bez problemu utrzymuje temperaturę na oczekiwanym poziomie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Celica VII generacji jest ciaśniejsza od swojej poprzedniczki. Dla osób o wzroście poniżej 180cm zajęcie miejsca z przodu nie będzie stanowić większego problemu. Regulacja kąta oparcia fotela oraz wysokości siedziska pozwala na wygodne zajęcie miejsca przez regulawaną w jednej płaszczyźnie kierownicą. Celica nie bez kozery ma oznaczenie 2+2. Tylna kanapa pomieści jedynie 2 pasażerów i lepiej się sprawdzi w awaryjnym podwożeniu znajomych, w dodatku tych drobniejszych ze względu na nisko opadającą linię tylnej części nadwozia.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest najlepsze, ale w samochodzie sportowym nie to jest najważniejsze. Silnik powyżej 6000obr/min pięknie brzmi, chociaż natężenie dźwięku nie pozwala na swobodną konwersację. Zresztą, gdy wskazówka obrotomierza zacznie gwałtownie piąć się ku 8200 obr/min każdy nowy pasażer raczej będzie szukał uchwytu na drzwiach niż tematu do rozmów. W trasie hałas może przeszkadzać, ale szybko się do niego można przyzwyczaić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa, patrząc przez pryzmat osiągów, jest bardzo rozsądne. W mieście spalanie nie wzrasta drastycznie co jest kolejną zaletą tej jednostki (VVTL-i). Z racji tego, że jest to Toyota naprawy zdarzają się bardzo rzadko (u mnie jeszcze nic się nie zepsuło), ale trzeba się liczyć z wyższą ceną części zamiennych ze względu na pochodzenie samochodu (Japonia) oraz ze względu na to, że jest to jakby nie patrzeć sportowa bryka.
5,0
Stosunek jakość/cena
j.w.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory zdarzyła mi się tylko wymiana paska klinowego, który popiskiwał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
12,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Celica VII