Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Toyota RAV4 III - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Toyota RAV4 III
 
lista silników Toyota RAV4 III

Podsumowanie 194 ocen tego auta

Oceny Toyota RAV4 III

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,93
4% gorzej niż w segmencie Małe SUVy (4,15)

Całokształt

Całokształt

3,92

Mechanika

Silnik

4,09

Skrzynia biegów

3,71

Układ jezdny

4,10

Komfort

Widoczność

3,97

Ergonomia

4,03

Wentylacja i ogrzewanie

4,26

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,01

Wyciszenie

3,69

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,58

Stosunek jakość/cena

3,60

Niezawodność

Drobne usterki

4,09

Poważne usterki

4,09

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
67%
33%
NIE
na podstawie 150 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Przeniesienie napędu

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 194 ocen

sortuj komentarze od
4,23
dodano 23.01.2010 20:09:59 przez

RAV-kę kupiłem w USA. NA rynku amerykańskim są dwie wersje silnikowe: 2.4 i 3.5 benzyna. Kupiłem 2.4 ponieważ jest na tyle ekonomiczny, że nie zdecyduję się na instalację gazową LPG. Ravka jest moim pierwszym samochodem z automatyczną skrzynia biegów. Wcześniej jeździłem sporadycznie automatem (Passat 92 rok) i Hyundai EXcel też w latach 90-tych. Tamtymi automatami jeździło mi sie kiepsko, i obawiałem się trochę jak będzie z RAVką. Jednak okazało się, że współczesne automaty pracują zupełnie inaczej. Skrzynia w RAVce zaskoczyła mnie pozytywnie. Zmiana biegów jest niezauważalna. Jezdzi się nim jakby wyczuwał czy mam ochotę na jazdę spokojną, czy szybszą. Jedynie dla osób o zacięciu BARDZO BARDZO sportowym raczej się nie nadaje, ale wtedy to i samochód powinien byc inny. Silnik pasuje do gabarytów samochodu. Jesta na tyle mocny, że wystarczy do dynamicznej i bezpiecznej jazdy. Z moich obserwacji wynika, że w trasie nawet przy spokojnej (ale nie ślimaczej) jeździe nie można zejśc poniżej 8.5 litra. W mieście latem około 11 zimą 12.5 litra. Jak na gabaryty saamochodu wynik raczej dobry. Liczyłem, się z takim spalaniem i nie zakładam LPG. Z dotychczasowych doświadczeń wszystkich moich znajomych mających LPG wynika, że to co zaoszczedzili na paliwie to wydali na naprawy silnika. Jeśli chodzi o ilosc miejsca w samochodzie to daję dużo plusów. Przednie siedzenia są bardzo szerokie i masywne. Siedzi się w nich wygodnie. Wersja amerykańska jest dłuższa od europejskiej o około 30 cm. Miejsca z tyłu jest pod dostatkiem. Przestosowana jest do montażu trzeciego rzędu sziedzeń. Tylna kanapa jest przesuwana. Przy odsuniętej na max kanapie do tyłu, miejsca na nogi jest tyle, że prawie można je wyprostowac. Nawet przy tak odsuniętej kanapie bagażnik jest ogromny, a w dodatku dużo miejsca jest w drugim bagażniku pod podłogą. Dla zwolennikków LPG jest to idealne miejsce do montażu zbiornika. Pod podłogą bagażnika wcale go nie widac. Olbrzymi schowek w podłokietniku i dwa schowki z przodu przed pasażerem. W prosty sposób składa się oparcie siedzeń tylnych- praktycznie jędną ręką i trwa 1 sekundę. Obawiałem się , że ze względu na znaczną wysokośc samochodu będzie on mało stabilny w zakrętach i będzie się przechylac. Jednak prowadzi się jak dobry kompakt. Pewnie i przewidywalnie jak po sznurku. Byc może dużo daje cały system "wspomagaczy" takich jak ESP, ASR itd.... no i oczywiście napęd na cztery koła. W normalnej jeździe po szosie prawie cała moc napędza koła przednie. Przy przyśpieszaniu, lub na śliskiej nawierzchni dołączane są smoczynnie koła tylne w zależności od uślizgu przednich. W trochę cięższym terenie można na stałe zblokowac obie osie. Nie jest to samochód terenowy, ale radzi sobie w takich warunkach, gdzie zwykła osobówka wymięka . Dla mnie jest to połączenie w sam raz, bo i tak w większości jeżdżę po utwardzonych drogach. Super na zimę. Szkoda, że nie można wyłączyc tych wszystkich systemów wspomagania jazdy, bo o zrobieniu pirueta na ręcznym w miejscu to można zapomniec. To co mnie irytuje w mojej RAVce to że nie można zmienic wyswietlanej temperatury na stopnie celsjusza (jest w Fahrenheitach) i wyświetlanie przebiegu w milach. Można się przyzwyczaic ale lepiej gdyby było po europejsku. No i amerykańskie radia mają tylko nieparzyste fale. Za to bardzo dobra jakośc nagłośnienia.

więcej »
3,69
dodano 27.03.2010 19:02:46 przez

Oczywiscie mowa o silniku D-cat!! Opinie pisze dla TOyoty ,zeby zwrocili uwage na mankamenty tego modelu i naprawili wszystko co spartolili! Przeczytajcie sobie opinie i testy o poprzedniej toyocie rav4 ( rocznik 2001 -2006)- to była ( JEST!!!)napraWDE NIEZAWODNA TOYOTA. NIGDY W ZYCIU NIE DAŁBYM 160.000ZŁ za rav4 po 2006r ( tyle kosztuje nowa z takim wyposazaniem jakie posiadam) A ludzie płaca taką kase - a potem płaczą :) JA zapłaciłem 62.000zł za samochód 3 letni w idealnym stanie , perfekcyjnie zadbany , utrzymany z pełną dokumentacją z zawieszeniem po 100.000km wyłacznie eksploatowany na zachodnich drogach. ( a i tak mam wątpliwosci czy przypadkiem nie przepłaciłem ...czy pudełko jest warte tych pieniedzy ???) Oczywiscie posiadam wersje z kołem zapasowym z tyłu i mówie wam ze jesli juz macie kupic ten samochód to bez opon RAn-FLAt - NIEWYPAŁ ( w modelach po liftingu od 2009r toyota powoli odchodzi od tych debilowatych "NIEPRZEBIJALNYCH " opon. Wydaje mi sie ze najlepszym sinikiem dla tego suwa byłby benzyniak (turbo ) , manual skrzynia , oszczedny o pojemnosci max 2,2l i mocy około 200KM. Jesli tOyota zrobi taki silnik na europe to z pewnoscia kupie kolejny raz ten samochód. Obecny model pozostawia wiele do zyczenia. ... jEST DLA MNIE NIEZROZUMIAŁE jak koncern z tak wieloletnią tradycją moze sprzedawac tak niedopracowane samochody:np Lakier! Pamietajcie ze macie na tym samochodzie bardzo delikatny lakier - lakier wodny :( Kupiłem ten samochód bo jestem pod wrazeniem poprzednika ( moja opinia w dziale opinie :rav 4 II ) kupiłem go praktycznie w ciemno - gdyz byłem przekonany ze skoro tamten był tak fajny ( brakowało mu jedynie mocy (150KM ) i bajerów o których mowa na samym dole ) to ten nastepca bedzie rewelacyjnym wozem! Spotkała mnie niemiła niespodzianka :( 6lat straconych dla toyoty. Zamiast dopracowac ten samochód to oni poprostu odwalili chałe!! poMIJAM LINIE nadwozia - Poprzednik: Agresywny , zwarta budowa twardziela , męski i swietnie facetom - pasował! Podobał sie oczywiscie też busineswomen :) Obecny: jakis taki pedalski ( szczególnie ta tylnia szybka scieta nienaturalnie :( Ileż ja sie musiałem napracowac żeby zrobić z niego sportowca i nadac mu terenowy męski wygląd. P.s Wazne: samochod nie specjalnie nadaje sie do jazdy na dłuzszą metę z predkoscia 180km /h lub wyzej :( dziwnie sie zachowuje tak jakby wiatr po drodze go nosił - nie ma komfortu prowadzenia trzeba mocno trzymac kierownice , a szum opływającego powietrza oraz toczenie opon są głosniejsze od sinika.

więcej »
3,92
dodano 21.06.2009 09:17:00 przez

Wersja x System BSR runflat,to pierścień w kole który przy przebiciu opony pozwala dalej jechać z mniejszą prędkością do najbliższego serwisu.Dla czego w nazwie BSR Runflat występuje słowo Runflat skoro są tam zwykłe opony.Pewnie tak dla słabo zorientowanych Toyota wstawia PIC ludziom.Możesz nawet przejechać po policyjnej kolczatce i nic.Do tej pory wszystko brzmi pięknie.Niestety reszta jest KOSZMAREM.Gdy masz system BSR Toyota nie daje koła zapasowego na które jest miejsce w innych typach na drzwiach.W wersjach X drzwi są inne i nie można na nich zawiesić zapasu.Dodam tylko że opony BSR nie jest w stanie zdjąć/bez uszkodzenia pierścienia/ zwykły gumiarz.należy jechać do serwisu toyoty/tylko oni mają odpowiedni sprzęt do montażu tego typu kół.Czyli jeżeli planujecie wyjazd w piątek i jeżeli złapiecie po 18 gumę to jesteście ugotowani do poniedzialku do godz 10 /o tej godzinie otworzą wam serwis/.Zdjęcie i założenie opony w serwisie kosztuje 300zł sztuka.Nie żartuję.A więc zmiana kół z letnich na zimowe to 1200zł.Jeżeli zmienicie koła na inne normalne 17 które są dawane w tańszych wersjach Rav4 to musicie się liczyć 1/Wyświetli się bład z powodu braku czujników pomiaru ciśnienia w kołach/trzeba dokupić i zaprogramować je dodatkowo/.Koszt w serwisie około 3000zł 2/Brak wspomnianego miejsca na drzwiach na kolo zapasowe.Musicie zapas wozić w malutkim w RaVce bagażniku.Praktycznie połowa bagażnika zajęta. 3/Utracicie gwarancję ponieważ toyota zainwestowała w urządzenia do montażu tych kół i bez waszej pomocy inwestycja się nie zwróci.Niektórzy wpadli na pomysł dokupienia drugiego kompletu całych kół BSR w wersji zimowej.Za tę przyjemność w toyocie życzą sobie 5500 zł za koło a więć 22000.Rav w najdroższej wersji X kupowany na koniec roku potrafi kosztować 115000złWsztkim użytkownikom wersji X życzę przyjemnej podróży.

więcej »
4,46
dodano 05.11.2007 16:41:22 przez

uwazam, ze opony "run flat" to totalne nieporozumienie - co zrobic, kiedy jedziemy w dluga trase, w swieto i walnie nam "kicha" wszystkie stacje Toyoty nieczynne, a nikt inny nam ich nie naprawi, poza tym brak kola zapasowego na tylnych drzwiach, bardzo pogarsza walory estetyczne samochodu (traci na "terenowosci"), no i te ceny opon! po co to wymyslili? ZENUJACE rozwiazanie rolet w bagazniku-kto to wymyslil-przednia ich czesc wykonana z ordynarnej ceraty, bez mozliwosci regulacji-trzeba dostosowac ustawienie oparcia fotela, do jej dlugosci, wypadajace uchwyty, ktorymi jest mocowana do pretow zaglowkow, KATASTROFALNE rozwiazanie, a w poprzednim modelu, bylo bezproblemowo - sztywna polka z tylu a z przodu wyciagana roleta - i komu to przeszkadzalo-jak taka renomowana firma mogla cos takiego wypuscic, w modelu, ktory kosztuje takie pieniadze (prawie 150tys.zl). A w telewizji pokazuja, jak wszystkie rozwiazania w samochodach sa wszechstronnie sprawdzane - a tu po pierwszym spojrzeniu widac niefunkcjonalnosc

więcej »
4,23
dodano 04.03.2009 12:29:23 przez

Ogólnie auto jest fajne. Jednak pragnę zwrócić uwagę ewentualnych zainteresowanych tym samochodem na parę detali które mnie osobiście odrobinę irytują: przelewanie się paliwa w baku słychać chlupanie szczegłonie jak jedzie się po nierównościach z niewielką prędkością, wystająca antena - auto jest wysokie a ta antenka w górę to niedoróbka łatwo się o tym przekonać gdy wieżdza się do garażu a tu standardowe drzwi to 1,90 - 2,00 m (powinna być płetwa), tylny zderzak stanowi jednocześnie stopień jest polakierowany i nie zabezpieczony (łatwo się rysuje) tu powinna być orginalnie osłona (tak już będzie w modelu po liftingu), niedopracowany schowek na belkę (po prostu wszystko w plastiku i się rysuje a poza tym trudno się ją chowa), w bagażniku pokrywa wykonana z plastku zaprzecza funkcjonalności auta ładowność duża a tu stawiasz obciążenie na plastiku i jeszcze wróce do schowka pod tym plastikiem powinien być powlekany gumą wpłynęło by to na wyciszenie jak i trwałość.

więcej »
4,38
dodano 11.04.2009 12:13:05 przez

Porównując ją do konkurencji w tym segmencie (CR-V, Outlander) Rav4 wypada dość dobrze choć nie doskonale. Chętnie widziałbym przynajmniej 5 biegową automatyczną skrzynię biegów lub przynajmniej możliwość ręcznej redukcji biegów, no i mogłaby być mniej kanciasta na zewnątrz.W sumie kupno nowego auta z salonu w 2007 r. i przesłanie go do polski + opłaty wyniosło mnie niecałe 60 tys. zł. Ciekawe jakie auto z tej klasy (i jak stare) mógłbym kupić za tą cenę w polsce. Niestety zakup wersji europejskiej, prócz posiadania gwarancji w ASO, nie ma żadnych korzyści - przepłaca się ponad dwukrotnie za takie samo auto, produkowane w tej samej fabryce toyoty w japonii, i jest się zmuszonym do przepłacania za przeglądy na których nie robi się nic co nie mógłby zrobić najgłupszy mechanik.

więcej »
3,15
dodano 21.04.2010 20:35:03 przez

Tutaj mit Toyoty w moim przekonaniu upadł. Przed Audi miałem Yarisa - również kupionego w salonie w Polsce. Fantastyczne auto jeśli chodzi o niezawodność. Tylko dlatego kupiłem tę RAVkę. Zastanawiałem się jeszcze nad Grand Vitarą, która z zew. bardziej mi się podobała i w podobnym wyposażeniu kosztowała 100tys. zł a RAV 133tys. (Prestige). Przepłaciłem, bo cenię sobie spokój - teraz widzę jaka to fatalna pomyłka była. Jak w przysłowiowej reklamie proszku Dosia. "... psuje się tak samo to po co przepłacać". Dodam jeszcze, że rozwiązanie tylnych drzwi, które otwierają się na bok to nieporozumienie. Przy padającym deszczu wyciąganie czegokolwiek z bagażnika wiąże się z moknięciem i kałużą w bagażniku. Klapa otwierana do góry to praktyczna osłona.

więcej »
3,38
dodano 18.11.2008 08:54:47 przez

To moja druga toyota rav 4 i powiem wam jedno pierwsza ganeracja jaką miałem to jest cudo natomiast ta (kupiłem najbogatsza wersję ) to porażka zawiodłem się na Toyocie zmieniła się na gorsze . Z modelem pierwszym mającym 12 lat i z przebiegiem 180 000 km nie byłem ani razu w servisie samochód nie do zdarcie natomiast nowa rav juz po 10000 km nie odpaliła mi w garażu po nocnym staniu . w servisie wymienili oprogramowanie kompa , nie wspomnę o wymianie drążka kierowniczego , stukach w skrzyni biegów złej jakości plastików wewnątrz , kiepskim wyciszeniu i złej jakości skóry i to wszystko za 160 000 zł jedyna dobra rzecz to gwarancja na 3 lata bo inaczej to bym się powiesił ze złości

więcej »
4,92
dodano 07.11.2009 23:11:27 przez

Bardzo fajne auto do codziennej jazdy i gromienia panów w szpanerskich autach z mnóstwem wydechów z tyłu. Zapiąłem tym samochodem wszystkie marki uznawane za mocne z silnikami 3 i więcej litrowymi. Oczywiście najlepsza część to zdziwienie, że jakaś tam RAVka pokazuje im jedną skromną rurkę z tyłu. Range Rovera w wersji sport (Supercharged, 510km, wg tabelki 6,2 sek do setki)zostawiłem w tym tygodniu 4x po kolei (światła) - a ja nie mam sprężarki z czołgu, jedynie sportowy filtr powietrza... Pewnie powyżej 140km/h by mnie łykał, ale spod świateł wąchał mi rurę. Równi zawodnicy mają +250 koni pod maską minimum, ale muszą mieć sucho i być lżejsi.

więcej »
3,15
dodano 26.04.2008 09:05:58 przez

Od początku same problemy! Drobne ale jednak. Bieg drugi to porażka, przeciekająca woda do wnętrza przez nieszczelność w przednim podszybiu!!(za taką cene!!), po dłuższej szybkiej jeździe, po zatrzymaniu samochodu jakieś dziwne chrobotania, stuki dochodzące z silnika lub skrzyni(może łożysko oporowe) ASO nie ma pojęcia co to jest!, podczas jazdy dziwny szum owiewającego powietrza przy przednich szybach( może uszczelki-ale wyglądają OK!), przedziwne pękanie skóry na siedzeniu!, wymieniony krzyżak na kolumnie kierownicy!,wymienione klocki hamulcowe, które okazały się zamontowanym bublem, konsekwencją tego była konieczność toczenia tarcz hamulcowych,

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre

Infiniti FX S Pre

Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 olej napędowy.

Cena: 280 850 zł  ►  219 000

Zyskujesz 61 850Zobacz szczegóły »

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 olej napędowy.

Cena: 191 300 zł  ►  134 900

Zyskujesz 56 400Zobacz szczegóły »

Nissan Murano PREMIUM

Nissan Murano PREMIUM

Rocznik: 2013. Silnik: 2.4 olej napędowy.

Cena: 224 100 zł  ►  168 000

Zyskujesz 56 100Zobacz szczegóły »

Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 81 200 zł

Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 81 200 zł

Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 2.5 olej napędowy.

Cena: 150 400 zł  ►  99 900

Zyskujesz 50 500Zobacz szczegóły »

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Toyota RAV4

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Toyota RAV4

Toyota RAV4 2.0 D4D - skok do nowego segmentu?
Toyota RAV4 2.0 D4D - skok do nowego segmentu? W maju minęło dwadzieścia lat historii RAV4. Przez ten czas japońskie auto sprzedało się w ilości ponad 5 mln egzemplarzy, stając się legendą. W roku swoich dwudziestych urodzin pionier kompaktowych samochodów rekreacyjnych z napędem 4x4 doczekał się nowej wersji. Napęd na cztery koła, do niedawna dostępny jedynie ze 150-konnymi silnikami, obecnie jest do kupienia również w tańszym i najpopularniejszym dieslu 2.0 o mocy 124 KM. Ile zostało z charakteru klasyka i jak mniejszy diesel poradzi sobie z cięższą wersją 4x4?

Toyota RAV4 - zobacz filmy

Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD 124 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD 124 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl Toyota RAV4 przez cztery generacje zmieniała się bardzo wyraźnie. Pierwsza generacja była niewielka i młodzieżowa, druga już nieco bardziej poważna i nakierowana na jak największy sukces rynkowy. Trzecia zdaniem niektórych to kwintesencja crossovera, natomiast czwarta mocno urosła i zaczęła zbliżać się do wyższego segmentu. W naszym teście sprawdzamy, czy wraz ze wzrostem wymiarów idzie w parze większa praktyczność i funkcjonalność. Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 180
Toyota RAV4 III 194

Polecamy!

Opony letnie - promocja!