Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

killer, 14 lat temu
Silnik 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota RAV4 III MPV 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fajnie działająca automatyczna skrzynia biegów
4,0
Całokształt
RAV-kę kupiłem w USA. NA rynku amerykańskim są dwie wersje silnikowe: 2.4 i 3.5 benzyna. Kupiłem 2.4 ponieważ jest na tyle ekonomiczny, że nie zdecyduję się na instalację gazową LPG. Ravka jest moim pierwszym samochodem z automatyczną skrzynia biegów. Wcześniej jeździłem sporadycznie automatem (Passat 92 rok) i Hyundai EXcel też w latach 90-tych. Tamtymi automatami jeździło mi sie kiepsko, i obawiałem się trochę jak będzie z RAVką. Jednak okazało się, że współczesne automaty pracują zupełnie inaczej. Skrzynia w RAVce zaskoczyła mnie pozytywnie. Zmiana biegów jest niezauważalna. Jezdzi się nim jakby wyczuwał czy mam ochotę na jazdę spokojną, czy szybszą. Jedynie dla osób o zacięciu BARDZO BARDZO sportowym raczej się nie nadaje, ale wtedy to i samochód powinien byc inny. Silnik pasuje do gabarytów samochodu. Jesta na tyle mocny, że wystarczy do dynamicznej i bezpiecznej jazdy. Z moich obserwacji wynika, że w trasie nawet przy spokojnej (ale nie ślimaczej) jeździe nie można zejśc poniżej 8.5 litra. W mieście latem około 11 zimą 12.5 litra. Jak na gabaryty saamochodu wynik raczej dobry. Liczyłem, się z takim spalaniem i nie zakładam LPG. Z dotychczasowych doświadczeń wszystkich moich znajomych mających LPG wynika, że to co zaoszczedzili na paliwie to wydali na naprawy silnika. Jeśli chodzi o ilosc miejsca w samochodzie to daję dużo plusów. Przednie siedzenia są bardzo szerokie i masywne. Siedzi się w nich wygodnie. Wersja amerykańska jest dłuższa od europejskiej o około 30 cm. Miejsca z tyłu jest pod dostatkiem. Przestosowana jest do montażu trzeciego rzędu sziedzeń. Tylna kanapa jest przesuwana. Przy odsuniętej na max kanapie do tyłu, miejsca na nogi jest tyle, że prawie można je wyprostowac. Nawet przy tak odsuniętej kanapie bagażnik jest ogromny, a w dodatku dużo miejsca jest w drugim bagażniku pod podłogą. Dla zwolennikków LPG jest to idealne miejsce do montażu zbiornika. Pod podłogą bagażnika wcale go nie widac. Olbrzymi schowek w podłokietniku i dwa schowki z przodu przed pasażerem. W prosty sposób składa się oparcie siedzeń tylnych- praktycznie jędną ręką i trwa 1 sekundę. Obawiałem się , że ze względu na znaczną wysokośc samochodu będzie on mało stabilny w zakrętach i będzie się przechylac. Jednak prowadzi się jak dobry kompakt. Pewnie i przewidywalnie jak po sznurku. Byc może dużo daje cały system "wspomagaczy" takich jak ESP, ASR itd.... no i oczywiście napęd na cztery koła. W normalnej jeździe po szosie prawie cała moc napędza koła przednie. Przy przyśpieszaniu, lub na śliskiej nawierzchni dołączane są smoczynnie koła tylne w zależności od uślizgu przednich. W trochę cięższym terenie można na stałe zblokowac obie osie. Nie jest to samochód terenowy, ale radzi sobie w takich warunkach, gdzie zwykła osobówka wymięka . Dla mnie jest to połączenie w sam raz, bo i tak w większości jeżdżę po utwardzonych drogach. Super na zimę. Szkoda, że nie można wyłączyc tych wszystkich systemów wspomagania jazdy, bo o zrobieniu pirueta na ręcznym w miejscu to można zapomniec. To co mnie irytuje w mojej RAVce to że nie można zmienic wyswietlanej temperatury na stopnie celsjusza (jest w Fahrenheitach) i wyświetlanie przebiegu w milach. Można się przyzwyczaic ale lepiej gdyby było po europejsku. No i amerykańskie radia mają tylko nieparzyste fale. Za to bardzo dobra jakośc nagłośnienia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby byc lepiej wyciszony na wysokich obrotach. Ogólnie dobra kultura pracy i elastycznosc. Zauważyłem , że zimą bardzo szybko się nagrzewa i osiąga właściwą temperaturę pracy.
5,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat. Wcześniej jezdziłem automatami znajomych z połowy lat 90-tych, ale to była raczej porażka. Po pierwszych jazdach RAVką byłem zachwycony tym automatem. Po jakimś czasie dochodzę do wniosku, że mógłby byc 5-ciobiegowy. Pewnie mniej by palił. Ale i tak jest OK.
5,0
Układ jezdny
Jeden z największych plusów w tym samochodzie. Zintegrowanie wielu systemów kontroli trakcji, napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia biegów to super połączenie. Świetnie prowadzi się na asfalcie, na śniegu i w terenie o dziwo też daje radę (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku, w końcu to nie terenówka)
Komfort
4,0
Widoczność
Raczej dobra. Nie mam specjalnych kłopotów z parkowaniem. W mojej wersji nie ma czujników parkowania. Początkowo chciałem założyc - znalazłem sporą ofertę tanich i niezłych czyjników, ale w końcu się rozmyśliłem. Nawet nie zxe względu na kasę. Szkoda mi było dziurawic zderzak , a przy parkowaniu dośc dokładnie m ożna określic koniec samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Obsługa w zasadzie bez czytania instrukcji. Super sprawa światła do jazdy dziennej- nie muszę pamiętac o ich włączaniu lub wyłaczaniu. Podoba mi się system składania i przesuwania tylnej kanapy. Można ją złożyc jedną ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu OK. Zimą dosyc szybko się nagrzewa. Szyby nie parują. Latem klima też jest wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest poprostu pod dostatkiem. Dodatkowo można przesuwac tylną kanapę do przodu lub do tyłu w zależności od potrzeb. Bardzo duży bagażnik i wiele schowków.
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe raczej dobrze. Przy wyższych obrotach mogłoby byc lepsze. .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś pisze, że niemały w końcu samochód z niemałym silnikiem (2,4 benzyna) , automatyczną skrzynią biegów , klimatyzacją spala mu w mieście 8 litrów, a w trasie 7 to albo nie umie liczyc, albo ma uszkodzony licznik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem w USA i sprowadziłem, więc stosunek jakośc/cena jest OK. Kupując nowy w Polsce nie jest już to tak atrakcyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go od roku. Po roku jazdy nie przepaliła się nawet żarówka. Ale rok to za mało, żeby dac najlepszą ocenę, dlatego daję "dobry"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go od roku. Po roku jazdy nie przepaliła się nawet żarówka. Ale rok to za mało, żeby dac najlepszą ocenę, dlatego daję "dobry"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V VVT-i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota RAV4 III

Liczba wpisów: 14

Toyota RAV4 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota RAV4 III MPV