Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV

GaryField, 9 lat temu
Silnik Valvematic 150 152KM 112kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Valvematic 150 152KM 112kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spodziewałem się wyższego spalania, więc na plus.
5,0
Całokształt
Auto spełnia swoje funkcje. Jest obszerne, wygodne z tyłu, pakowne. Doskonałe na długie trasy. Spalanie poniżej spodziewanego. Dostępne w rozsądnej cenie jeżeli zrezygnuje się z niepotrzebynych "bajerów". Dość dyskretne. Przy odrobinie dobrych chęci można uznać je za ładne. Jeśli ktoś szuka mocnych wrażeń za kierownicą to chyba trzeba wybrać coś innego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicho sobie bzyczy. Jeśli potrzeba, to i przyspieszyć potrafi. Jeśli ktoś preferuje ecodriving, to silnikiem się tu nie przyhamuje. Jak już się rozbuja, to płynie bez oporów.
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę haczy przy 6. Ze dwa razy na światłach nie chciała wskoczyć 1. Może się wyrobi. Generalnie biegi wchodzą bardzo łagodnie. W Oplu wyrabiały się ze 3 lata. Ale w Oplu zestopniowanie chyba wciąż lepsze. Auto samo się rwie do przyspieszania. W Ravce trzeba przygazować. Prawdopodobnie masa robi swoje.
5,0
Układ jezdny
Twardo, ale jest dobrze. Testowałem Hondę CRV i tam na każdej dziurze plomby wypadały z zębów. Właściwie to przeważyło na korzyść Toyoty. Duże koła ładnie przeskakują nad dziurami. Spowalniacze nie robią już na mnie wrażenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu ok. Lusterka duże. Do tyłu gorzej. Nie mam kamerki ani czujników, ale idzie się przyzwyczaić. Parkowanie wśród niższych aut niezbyt fajne. Nie widać ich i trzeba wjeżdżać na czuja. Da się przeżyć. Z racji wysokiego zawieszenia łątwo za to wysiadać z auta wciśniętego między inne na parkingu.
5,0
Ergonomia
Tu nie mam żadnych zarzutów. Wszysto na swoim miejscu. Przyciski na kierownicy to miły dodatek. Z zasadzie bez patrzenia można każdą operację wykonać. No może podgrzewanie foteli i ustawienia świateł bez patrzenia nie da się ustawić. Wybór z książki telefonicznej za pomoca pokrętła też niezbyt szczęśliwy, ale odbieranie telefonów w czasi erazdy przez zestaw jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Szczególnie podgrzewane fotele w zimie się sprawdzają. Reszta standartowo. Nie brałem automatycznej klimy, to co jest działa wystarczająco dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń, to podstawowa zaleta tego auta. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, no i w bagażniku. Trzy osoby z tyłu też pojadą w miarę ok, choć 2 będą miały znacznie wygodniej ze względu na wyprofilowanie kanapy.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho. Z zakresie prędkości do 120 km/h w których się poruszam praktycznie nic nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli nie przekracza się 100 km/h spalanie jest bardzo rozsądne. Nawet poniżej 7l/100km. Po 5000 km średnie mam na poziomie 7,73. Jeżdżę spokojnie, na razie na zimowych oponach, bez klimy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena, którą zapłaciłem była zdecydowanie atrakcyjna. Cena katalogowa już nie bardzo. Trzeba czekać na wyprzedaże i nie dać się naciągnąć na ozdobne listwy za kilka tys. Auto w wersji podstawowej ma wszystko co potrzebne do bezpiecznej jazdy, nawet 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak. Prawdopodobnie plastik między fotelami szybko się porysuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało czasu upłynęło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Valvematic 150 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 IV MPV