Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Volkswagen Golf IV - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Volkswagen Golf IV
 
lista silników Volkswagen Golf IV

Podsumowanie 1216 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Golf IV

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,97
2% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,03

Mechanika

Silnik

4,04

Skrzynia biegów

3,95

Układ jezdny

4,20

Komfort

Widoczność

4,13

Ergonomia

4,18

Wentylacja i ogrzewanie

4,06

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,84

Wyciszenie

3,75

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,92

Stosunek jakość/cena

3,73

Niezawodność

Drobne usterki

3,84

Poważne usterki

3,96

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
75%
25%
NIE
na podstawie 704 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Układ hamulcowy

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 1216 ocen

sortuj komentarze od
4,69
dodano 15.08.2014 18:54:19 przez

Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa. Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase. Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo. Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym. Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę. Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie. Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło. Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych. Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)

więcej »
2,54
dodano 01.07.2014 15:26:12 przez

Ogólnie kupiłem auto od rodzinki z małym dzieckiem. Szukałem wraz z mechanikiem który cały dzień odrzucał auta bo coś nie pasowało. Trafił się ten Golf, oglądał go ponad godzinę na wszystkie możliwe sposoby, werdykt - zdrowa, bezwypadkowa maszyna. Po zakupie auto wstawione do drugiego mechanika, po przeglądzie werdykt - zdrowy, bezwypadkowy egzemplarz. Wymienione filtry i w drogę. No i tutaj po dłuższym użytkowaniu stwierdzam, że: plastiki niemiłosiernie trzeszczą wszędzie, słabe materiały w środku (podrapane uchwyty drzwi, cały panel deski rozdzielczej itp), zawieszenie tanie w utrzymaniu ale strasznie niekomfortowe-przy dziurawych drogach czuje się jak w czołgu. Dodatkowo ta nisko umieszczona osłona silnika... Co uskok, nierówność to ryje się tą osłoną. To tyle z takich pierdół. Mechanicznie: to problem z zawieszeniem, to przepływomierz padł, to opada wskazówka temp. silnika podczas jazdy (nie mogą znaleźć przyczyny-termostat i czujnik dobry), to elektryka wariuje (kierunkowskazy raz działają, raz nie, szyba się sama opuszcza do dołu...), to wentylator klimatyzacji siadł-po wymianie klima i tak nie chodzi (bo czynnik gdzieś uciekł i trzeba szukać gdzie). Mam już dość, nie dość, że brak komfortu to jeszcze non stop coś pada. Wiem, że to nie jest nowe auto ale bez przesady... Jedyny plus to te małe spalanie. Wiem jedno-przy uzbieraniu gotówki zmiana samochodu na wolnossącą benzynę. Wolę wydawać więcej przy dystrybutorze ale cieszyć się bezproblemową jazdą niż terkocącym dieslem w którym ciągle coś jest do naprawy.

więcej »
3,54
dodano 12.10.2012 18:48:59 przez

Silnik jest najsłabszą rzeczą w tym samochodzie. O ile z innymi rzeczami można się pogodzić to z tym chyba nie. Silnik to wada konstrukcyjna dużo osób ma podobne problemy. Chodzi o to że silnik bierze niezliczone ilości oleju. Ja w swoim egzemplarzu a był to dość zadbany egzemplarz, ( miał przejechane zaledwie 130 tys km) musiałem dolewać olej co jakieś 2-3 tygodnie czyli po przejechaniu jakiś 1500- 1700 km. Jest to chore nikt nie mógł sobie z tym poradzić, żaden z mechaników. Czytałem szukałem na różnych forach i wychodzi na to że ten silnik 1,4 16V tak po prostu ma. Do tego dochodzi okres zimowy który dla tego samochodu jest katorgą, kilka razy wywaliło mi olej bagnetem i korkiem przy temperaturze -15 -20 st celcjusza. Zaznacze że jeździłem na sprawdzonym półsyntetyku Castrola. Winą była zapchana odma. Do tego silnik regularnie wyrzucał olej do filtra powietrza, cały filtr zabadziany smarem czarnym. Nie polecam kupna tej jednostki silnikowej, golfiki to fajne samochody mam do nich słabość bo to mój drugi egzemplarz ale nie z tym silnikiem. Do tego jeśli miał już mało oleju to spalanie rosło nawet do 10 litrów w cyklu miejskim. Więc jak na tak małą jednostkę to wynik skandaliczny. samochód miał problem z wciekaniem wody do kabiny samochodu. Problem był tego rodzaju że woda skapywała podszybiem do filtra kabinowego i tamtędy kanałem na wycieraczkę. Efektem tego było cały czas mokra podłoga od strony pasażera. To dość poważna drobnostka gdyż niedaleko w słupku drzwiowym leci gruba wiązka kabli może dojść do zwarcia.

więcej »
3,54
dodano 25.05.2012 18:33:00 przez

Dałem 4 tylko ze względu na fakt, że auto jest ładne (wg mnie), i to może pocieszyć kierowcę który może borykać się z wieloma usterkami, które na forach są często opisywane. Jako miłośnik marki, teraz zmieniłem auto na konkurencję, więc chyba nie było najlepiej. Myślę że duży wkład w moją opinię miał fakt, że VW dostępne na rynku, są po dużych korektach przebiegu a ludzie troją się aby odpicować swoje cacka. Jednak ileż można spisywać różne usterki, jadąc do mechanika, chcąc mieć zadbane auto. W końcu dochodzi się do wniosku że lepiej sprzedać swojego pupila. I tu znów + za stratę wartości, jeżeli kupi się auto w normalnej cenie i się o nie dba, to można go odsprzedać niewiele taniej. Ogólnie nie mówię nikomu, nie kupuj tego auta, jeżeli komuś się podoba to jak najbardziej, dobre prowadzenie wiele rekompensuje, ale po pierwsze znaleźć egzemplarz w dobrym stanie to cód albo kosztuję pieniądze których nie jest wart choćby przez starą (1997) konstrukcję, a po drugie nie ma takiego czegoś jak niezawodność VW. Jasne, porównując to auto do Astry II, można wyczuć że nikt tu nie oszczędzał. Moja poprzednia opinia (rok po zakupie), była dużo lepsza. Mam skrajne wrażenia, sentyment do auta które przez wiele lat mi się marzyło, marka do której cały czas mam słabość i zderzenie się z rzeczywistością. Zaznaczyłem że kupiłbym to auto jeszcze raz ale ja już wiem na co należy uważać.

więcej »
3,38
dodano 27.05.2013 15:54:07 przez

Samochód uważam że jest konstrukcją udaną, jeździ się nim naprawdę dobrze. Problem zaczyna się po skończeniu 10 lat. Widać wtedy zmęczenie materiału w tym aucie. Psuje się wszystko. Auto posiadam od 5 lat. Przez pierwsze trzy lata jedyną awarią był termostat. Przez ostatnie półtorej roku dołożyłem do tego auta 10tys zł a awaria goniła awarię, cały czas myśląc że zrobi się jedno i będzie już dobrze (dodam że zakładałem same oryginalne części - żadnych zamienników). Auto ma częste awarie silniczka tylnej wycieraczki - sam założyłem niedawno już trzeci taki silniczek przez te pięć lat. Silnik 1.4 jest do tego auta za mały, chodź nieźle się sprawdza jako oszczędny miejski motorek. Spalanie jest małe. Po założeniu LPG zaczyna brać olej ze względu na słabe materiały z których zostały wykonane gniazda zaworów. Remont samego silnika kosztował mnie tylko 1800zł czyli dość tanio patrząc na inne marki i inne modele. Po remoncie i dotarciu brak jakich kolwiek ubytków oleju. Problem natomiast jest z szarpaniem tej jednostki, bo nikt nie zna złotego środka. Mój szarpie nadal na niższych obrotach i żaden mechanik ani żadni spece z żadnego forum nie odkryli jego awarii. Znacznie droższe są naprawy osprzętu silnika, czyli ukł zapłonowy, przepustnica i etc. W środku miejsca mało, a siedzącym z tyłu naprawdę należy współczuć przy dalszej podróży.

więcej »
5,00
dodano 02.03.2014 17:00:59 przez

Auto w mojej ocenie super. Mam go już prawie 6 lat, przejechałem ponad 70 tyś. od zakupu i złego słowa o nim nie powiem. Owszem zmieniłem dwumase, jeden popowtrysk i turbina czasem szwankuje ale...niech ktoś pokaże mi auto, przy którym nic się nie robi. Auto daj dużo frajdy z jazdy. Trzymanie w zakrętach - owszem zdarzyło mi się w jechać w czarny punkt ponad 160/h i nic, nawet lekko go nie wyniosło. Na autostradzie w zasadzie do 180/h jedzie bez problemów (maksymalnie osiągnąłem nim ponad 210/h). A spalanie w zależności od jazdy. Jedziesz 90-120 to pali około 4,5. Jedziesz ponad 150/h to spali 7l. I to tyle. np. na trasie Kraków-Balaton przez Budapeszt i z powrotem, dwie osoby, bagaże, włączona klima i na odcinkach autostradowych 160-180/h autko na całej trasie spaliło równiutkie 5l. Uważam to za świetny wynik! Teraz powiększyła mi się rodzinka - dwójka dzieci i jak trzeba zapakujemy się do niego i nadal sprawia frajdę z jazdy. Mam zamiar kupić większe autko ale to zostawie jako drugi bo jest niezawodne - zawsze dojechałem o celu. Dodam tylko, że do 2012 serwisowałem go w ASO, nigdy nie widział tanich zamienników lub części ze szrota i zawsze tankuje sprawdzone paliwo. Kupując auto przekręconym licznikiem, oszczędzając na częściach i tankując na stacjach sieci marketowych każde auto będzie się psuło!

więcej »
4,62
dodano 29.12.2013 22:19:36 przez

Auto idealne ze względu na rozmiar, ani małe, ani wielkie. Komfortowe (moja wersja Generation, czyli to co Highline plus beżowo-błękitna tapicerka ze sterowanymi fotelami i różnymi innymi bajerami jest pod tym względem genialna). Zawieszenie dość sztywne, ale takie lubię. Świetne wyciszenie, chociaż przy 5,5k obrotów robi się dość głośno, choć wciąż akceptowalnie. Silnik wyjątkowo dynamiczny i przy ekonomiczny (potrafi zejść do 5,5l). Doskonałe hamulce. Skrzynia chodzi bardzo płynnie. Wspomaganie z prawdziwego zdażenia, bez wyczuwalnych luzów, bardzo precyzyjne - trzyma się nim człowiek swojego pasa, jak przyklejony. Ogólnie auto udało mi się kupić od pierwszego właściciela z Niemiec za pośrednictwem mojej tamtejszej rodziny (mąż kuzynki handluje autami i mi tego "spatrzył"). Garażowane, serwisowane w ASO, bez dzwona, ogólnie bardzo, ale to bardzo zadbane - każdy kto je oglądał to mówi. Na oryginalnych częściach, bez usterek elektrycznych i mechanicznych. Przebieg udokumentowany. Bardzo udany zakup! Wszystkim polecam, ale pod warunkiem, że z pewnego źródła, bo w naszym kraju niestety standardem są naprawy za flachę u ździcha za garażem na gumkę od majtek. Problem, żeby trafić dobry egzemplarz, ale jak już się trafi, to człowiek trafia do motoryzacyjnego raju. Das Auto... ;-)

więcej »
4,31
dodano 16.01.2014 19:35:42 przez

Autko kupiłem osobiście od pierwszego właściciela w Niemczech i użytkuję po dziś dzień. Jest to wersja highline czyli ma wszystko a nawet więcej bo doposażony jest przez ASO w Webasto ( co jest doskonałą sprawą w zimie ) Autko miało przebieg 150 tys i orginalną książkę serwisową. Nie miało też żadnej kolizji ( po dziś dzień) jednak w pierwszym roku użytkowania miałem nieprzyjemną wymianę pompowtryskiwaczy przy okazji zrobiłem podniesienie mocy o 10 % a następnie padły poduszki silnika. Po za tym normalne sprawy czyli tarcze, klocki, rozrząd i inne mniejsze sprawy eksploatayjne. W ubiegłym roku dopiero wymieniłem metalowo gumowe elementy zawieszenia. Poprzednie podejżewam że oryginalne dobrze sobie radziły z przebiegiem ponad 200 tys. Najważniejszą kwestią jest 6 biegowa skrzynia biegów ponieważ bardzo dużo jeżdzę autostradą. Ustawiasz sobie 6 bieg tempomat na 150km/h (z GPS podaje 146) i lecisz przy spalaniu 6 l/100 km ( dane z komp. pokładowego). Kiedy chcesz przyspieszyć to nie musisz redukować - wciskasz gaz a autko wyrywa do przodu nawet na 6 biegu co przyprawia o ździwienie kierowców w dużo mocniejszych benzynówkach. Ogólnie autko bardzo dobre i nigdy mnie nie zawiodło nawet na trasach przekraczających 1 tys km w ciągu dnia.

więcej »
4,00
dodano 19.02.2011 17:16:57 przez

Mam go od 5 lat.Oceniam 2 raz ponieważ jestem bogatszy o nowe doświadczenia.(nie patrzcie na opinnie ludzi którzy dopiero co kupili auto i już biora się do oceny). Jest to samochód na wskroś przeciętny taki dla Kowalskiego. Na temat wyglądu nie ma co wiele pisać , jaki jest golf każdy widzi ja go zaakceptowałem, mi się podoba. Zrobiłem przez 5 lat 60 tys , wiem że to niewiele ale ogólny przebieg to 290 tys. a to już coś. Auto ogólnie bardzo polecam , był to wierny toważysz podróży przez te lata. Tylko raz musiałem pojechac nagle do warsztatu (Alternator). Czwóreczka ma wiele plusów i jest bardzo fajnym autkiem na którym mozna polegać. główne zalety to tania eksploatacja, stosunkowo niska awaryjność, doskonały dostęp do serwisu i części. Minusy to: niezbyt duże wnętrze szczególnie z tyłu, przeciętnność (dla niektórych to wręcz plus) Proszę się nie zrażać tym że w pozostałych działach piszę głównie o minusach auto jest naprawdę dobre , takie jak być powinno chciałbym jednak zwrócić uwagę potencjalnych kupców na pewne rzeczy. Podsumowując bardzo jestem zadowolony i OGÓLNIE POLECAM chociaż troszkę żałuję że nie kupiłem passata mógłbym jeszcze parę lat pojeździć Po narodzinach dziecka w golfie zrobiło się trochę ciasno.

więcej »
4,69
dodano 06.12.2012 20:50:53 przez

Jeśli komuś nie zależy na dużej mocy lubi spokojną płynna jazdę,jeżeli komuś nie przeszkadza głośniejszy klekot na wolnych to jest to naprawdę najlepszy silnik diesla od VW.Brak dwumasa,turbiny,pompowtryskiwaczy,przepływomierza czynią ten silnik bezobsługowym i bardzo ekonomicznym.Polecam kierowcom którzy nie maja kompleksów,śmieją się z idiotów wyprzedzających na chama wszystko co przed nimi.Auto dla zrównoważonych a nie dla debili drogowych.Ubolewam że VW przestał produkować te jednostki.Dlaczego?Brak serwisowania,wieczna żywotność części i podzespołów a to jak wiemy koncernom motoryzacyjnym się nie podoba. Autko cudeńko,fakt że mój to kompletny golas ale wszystko w nim pracuje równo płynnie i trzyma się kupy , oleju nic nie bierze a leje 5W30, nie kopci i odpala po mroźnej nocy od razu. Spalanie w cyklu mieszanym u mnie wychodzi 4,8-4,9 l na 100km. Ja tym autem jestem zachwycony.Nowoczesne diesele są ciche i dynamiczne ale ich silniki są bardzo awaryjne a to ogromne koszty napraw.Powiedzenie"jak dbasz tak masz" najlepiej odzwierciedla stan każdego samochodu a w przypadku Golfa IV SDI "dbasz" oznacza "wieczność" :)

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.

Cena: 63 800  ►  53 900 zł

Zyskujesz 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ... Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf - zobacz filmy

Genewa 2014 - Volkswagen Golf GTE - krótka prezentacja
Genewa 2014 - Volkswagen Golf GTE - krótka prezentacja Legendarna wersja GTI doczekała się... elektrycznej odmiany. Producent deklaruje spalanie na poziomie 1,5 litra na 100 kilometrów. Czy jesteśmy świadkami narodzin nowej, oszczędnej legendy?
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - pomiar spalania
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - pomiar spalania Kolejny nasz pomiar spalania. W tym przypadku test wykonaliśmy na modelu Volkswagen Golf Sportsvan z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Zapraszamy do oglądania.
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - acceleration 0-100km/h
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM - acceleration 0-100km/h Przyspieszenie Volkswagena Golfa Sportsvana z silnikiem 2.0 TDI 150 KM mierzona DriftBoxem.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 259
Volkswagen Golf IV 1 216

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum