Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Volkswagen Golf IV Hatchback - Oceń swoje auto

Podsumowanie 945 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Golf IV Hatchback

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,93
3% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

3,97

Mechanika

Silnik

3,99

Skrzynia biegów

3,88

Układ jezdny

4,18

Komfort

Widoczność

4,11

Ergonomia

4,14

Wentylacja i ogrzewanie

4,04

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,83

Wyciszenie

3,73

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,84

Stosunek jakość/cena

3,68

Niezawodność

Drobne usterki

3,80

Poważne usterki

3,90

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
73%
27%
NIE
na podstawie 564 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Układ hamulcowy

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 945 ocen

sortuj komentarze od
4,69
dodano 15.08.2014 18:54:19 przez

Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa. Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase. Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo. Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym. Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę. Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie. Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło. Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych. Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)

więcej »
2,54
dodano 01.07.2014 15:26:12 przez

Ogólnie kupiłem auto od rodzinki z małym dzieckiem. Szukałem wraz z mechanikiem który cały dzień odrzucał auta bo coś nie pasowało. Trafił się ten Golf, oglądał go ponad godzinę na wszystkie możliwe sposoby, werdykt - zdrowa, bezwypadkowa maszyna. Po zakupie auto wstawione do drugiego mechanika, po przeglądzie werdykt - zdrowy, bezwypadkowy egzemplarz. Wymienione filtry i w drogę. No i tutaj po dłuższym użytkowaniu stwierdzam, że: plastiki niemiłosiernie trzeszczą wszędzie, słabe materiały w środku (podrapane uchwyty drzwi, cały panel deski rozdzielczej itp), zawieszenie tanie w utrzymaniu ale strasznie niekomfortowe-przy dziurawych drogach czuje się jak w czołgu. Dodatkowo ta nisko umieszczona osłona silnika... Co uskok, nierówność to ryje się tą osłoną. To tyle z takich pierdół. Mechanicznie: to problem z zawieszeniem, to przepływomierz padł, to opada wskazówka temp. silnika podczas jazdy (nie mogą znaleźć przyczyny-termostat i czujnik dobry), to elektryka wariuje (kierunkowskazy raz działają, raz nie, szyba się sama opuszcza do dołu...), to wentylator klimatyzacji siadł-po wymianie klima i tak nie chodzi (bo czynnik gdzieś uciekł i trzeba szukać gdzie). Mam już dość, nie dość, że brak komfortu to jeszcze non stop coś pada. Wiem, że to nie jest nowe auto ale bez przesady... Jedyny plus to te małe spalanie. Wiem jedno-przy uzbieraniu gotówki zmiana samochodu na wolnossącą benzynę. Wolę wydawać więcej przy dystrybutorze ale cieszyć się bezproblemową jazdą niż terkocącym dieslem w którym ciągle coś jest do naprawy.

więcej »
3,54
dodano 12.10.2012 18:48:59 przez

Silnik jest najsłabszą rzeczą w tym samochodzie. O ile z innymi rzeczami można się pogodzić to z tym chyba nie. Silnik to wada konstrukcyjna dużo osób ma podobne problemy. Chodzi o to że silnik bierze niezliczone ilości oleju. Ja w swoim egzemplarzu a był to dość zadbany egzemplarz, ( miał przejechane zaledwie 130 tys km) musiałem dolewać olej co jakieś 2-3 tygodnie czyli po przejechaniu jakiś 1500- 1700 km. Jest to chore nikt nie mógł sobie z tym poradzić, żaden z mechaników. Czytałem szukałem na różnych forach i wychodzi na to że ten silnik 1,4 16V tak po prostu ma. Do tego dochodzi okres zimowy który dla tego samochodu jest katorgą, kilka razy wywaliło mi olej bagnetem i korkiem przy temperaturze -15 -20 st celcjusza. Zaznacze że jeździłem na sprawdzonym półsyntetyku Castrola. Winą była zapchana odma. Do tego silnik regularnie wyrzucał olej do filtra powietrza, cały filtr zabadziany smarem czarnym. Nie polecam kupna tej jednostki silnikowej, golfiki to fajne samochody mam do nich słabość bo to mój drugi egzemplarz ale nie z tym silnikiem. Do tego jeśli miał już mało oleju to spalanie rosło nawet do 10 litrów w cyklu miejskim. Więc jak na tak małą jednostkę to wynik skandaliczny. samochód miał problem z wciekaniem wody do kabiny samochodu. Problem był tego rodzaju że woda skapywała podszybiem do filtra kabinowego i tamtędy kanałem na wycieraczkę. Efektem tego było cały czas mokra podłoga od strony pasażera. To dość poważna drobnostka gdyż niedaleko w słupku drzwiowym leci gruba wiązka kabli może dojść do zwarcia.

więcej »
3,54
dodano 25.05.2012 18:33:00 przez

Dałem 4 tylko ze względu na fakt, że auto jest ładne (wg mnie), i to może pocieszyć kierowcę który może borykać się z wieloma usterkami, które na forach są często opisywane. Jako miłośnik marki, teraz zmieniłem auto na konkurencję, więc chyba nie było najlepiej. Myślę że duży wkład w moją opinię miał fakt, że VW dostępne na rynku, są po dużych korektach przebiegu a ludzie troją się aby odpicować swoje cacka. Jednak ileż można spisywać różne usterki, jadąc do mechanika, chcąc mieć zadbane auto. W końcu dochodzi się do wniosku że lepiej sprzedać swojego pupila. I tu znów + za stratę wartości, jeżeli kupi się auto w normalnej cenie i się o nie dba, to można go odsprzedać niewiele taniej. Ogólnie nie mówię nikomu, nie kupuj tego auta, jeżeli komuś się podoba to jak najbardziej, dobre prowadzenie wiele rekompensuje, ale po pierwsze znaleźć egzemplarz w dobrym stanie to cód albo kosztuję pieniądze których nie jest wart choćby przez starą (1997) konstrukcję, a po drugie nie ma takiego czegoś jak niezawodność VW. Jasne, porównując to auto do Astry II, można wyczuć że nikt tu nie oszczędzał. Moja poprzednia opinia (rok po zakupie), była dużo lepsza. Mam skrajne wrażenia, sentyment do auta które przez wiele lat mi się marzyło, marka do której cały czas mam słabość i zderzenie się z rzeczywistością. Zaznaczyłem że kupiłbym to auto jeszcze raz ale ja już wiem na co należy uważać.

więcej »
3,38
dodano 27.05.2013 15:54:07 przez

Samochód uważam że jest konstrukcją udaną, jeździ się nim naprawdę dobrze. Problem zaczyna się po skończeniu 10 lat. Widać wtedy zmęczenie materiału w tym aucie. Psuje się wszystko. Auto posiadam od 5 lat. Przez pierwsze trzy lata jedyną awarią był termostat. Przez ostatnie półtorej roku dołożyłem do tego auta 10tys zł a awaria goniła awarię, cały czas myśląc że zrobi się jedno i będzie już dobrze (dodam że zakładałem same oryginalne części - żadnych zamienników). Auto ma częste awarie silniczka tylnej wycieraczki - sam założyłem niedawno już trzeci taki silniczek przez te pięć lat. Silnik 1.4 jest do tego auta za mały, chodź nieźle się sprawdza jako oszczędny miejski motorek. Spalanie jest małe. Po założeniu LPG zaczyna brać olej ze względu na słabe materiały z których zostały wykonane gniazda zaworów. Remont samego silnika kosztował mnie tylko 1800zł czyli dość tanio patrząc na inne marki i inne modele. Po remoncie i dotarciu brak jakich kolwiek ubytków oleju. Problem natomiast jest z szarpaniem tej jednostki, bo nikt nie zna złotego środka. Mój szarpie nadal na niższych obrotach i żaden mechanik ani żadni spece z żadnego forum nie odkryli jego awarii. Znacznie droższe są naprawy osprzętu silnika, czyli ukł zapłonowy, przepustnica i etc. W środku miejsca mało, a siedzącym z tyłu naprawdę należy współczuć przy dalszej podróży.

więcej »
5,00
dodano 02.03.2014 17:00:59 przez

Auto w mojej ocenie super. Mam go już prawie 6 lat, przejechałem ponad 70 tyś. od zakupu i złego słowa o nim nie powiem. Owszem zmieniłem dwumase, jeden popowtrysk i turbina czasem szwankuje ale...niech ktoś pokaże mi auto, przy którym nic się nie robi. Auto daj dużo frajdy z jazdy. Trzymanie w zakrętach - owszem zdarzyło mi się w jechać w czarny punkt ponad 160/h i nic, nawet lekko go nie wyniosło. Na autostradzie w zasadzie do 180/h jedzie bez problemów (maksymalnie osiągnąłem nim ponad 210/h). A spalanie w zależności od jazdy. Jedziesz 90-120 to pali około 4,5. Jedziesz ponad 150/h to spali 7l. I to tyle. np. na trasie Kraków-Balaton przez Budapeszt i z powrotem, dwie osoby, bagaże, włączona klima i na odcinkach autostradowych 160-180/h autko na całej trasie spaliło równiutkie 5l. Uważam to za świetny wynik! Teraz powiększyła mi się rodzinka - dwójka dzieci i jak trzeba zapakujemy się do niego i nadal sprawia frajdę z jazdy. Mam zamiar kupić większe autko ale to zostawie jako drugi bo jest niezawodne - zawsze dojechałem o celu. Dodam tylko, że do 2012 serwisowałem go w ASO, nigdy nie widział tanich zamienników lub części ze szrota i zawsze tankuje sprawdzone paliwo. Kupując auto przekręconym licznikiem, oszczędzając na częściach i tankując na stacjach sieci marketowych każde auto będzie się psuło!

więcej »
4,62
dodano 29.12.2013 22:19:36 przez

Auto idealne ze względu na rozmiar, ani małe, ani wielkie. Komfortowe (moja wersja Generation, czyli to co Highline plus beżowo-błękitna tapicerka ze sterowanymi fotelami i różnymi innymi bajerami jest pod tym względem genialna). Zawieszenie dość sztywne, ale takie lubię. Świetne wyciszenie, chociaż przy 5,5k obrotów robi się dość głośno, choć wciąż akceptowalnie. Silnik wyjątkowo dynamiczny i przy ekonomiczny (potrafi zejść do 5,5l). Doskonałe hamulce. Skrzynia chodzi bardzo płynnie. Wspomaganie z prawdziwego zdażenia, bez wyczuwalnych luzów, bardzo precyzyjne - trzyma się nim człowiek swojego pasa, jak przyklejony. Ogólnie auto udało mi się kupić od pierwszego właściciela z Niemiec za pośrednictwem mojej tamtejszej rodziny (mąż kuzynki handluje autami i mi tego "spatrzył"). Garażowane, serwisowane w ASO, bez dzwona, ogólnie bardzo, ale to bardzo zadbane - każdy kto je oglądał to mówi. Na oryginalnych częściach, bez usterek elektrycznych i mechanicznych. Przebieg udokumentowany. Bardzo udany zakup! Wszystkim polecam, ale pod warunkiem, że z pewnego źródła, bo w naszym kraju niestety standardem są naprawy za flachę u ździcha za garażem na gumkę od majtek. Problem, żeby trafić dobry egzemplarz, ale jak już się trafi, to człowiek trafia do motoryzacyjnego raju. Das Auto... ;-)

więcej »
4,31
dodano 16.01.2014 19:35:42 przez

Autko kupiłem osobiście od pierwszego właściciela w Niemczech i użytkuję po dziś dzień. Jest to wersja highline czyli ma wszystko a nawet więcej bo doposażony jest przez ASO w Webasto ( co jest doskonałą sprawą w zimie ) Autko miało przebieg 150 tys i orginalną książkę serwisową. Nie miało też żadnej kolizji ( po dziś dzień) jednak w pierwszym roku użytkowania miałem nieprzyjemną wymianę pompowtryskiwaczy przy okazji zrobiłem podniesienie mocy o 10 % a następnie padły poduszki silnika. Po za tym normalne sprawy czyli tarcze, klocki, rozrząd i inne mniejsze sprawy eksploatayjne. W ubiegłym roku dopiero wymieniłem metalowo gumowe elementy zawieszenia. Poprzednie podejżewam że oryginalne dobrze sobie radziły z przebiegiem ponad 200 tys. Najważniejszą kwestią jest 6 biegowa skrzynia biegów ponieważ bardzo dużo jeżdzę autostradą. Ustawiasz sobie 6 bieg tempomat na 150km/h (z GPS podaje 146) i lecisz przy spalaniu 6 l/100 km ( dane z komp. pokładowego). Kiedy chcesz przyspieszyć to nie musisz redukować - wciskasz gaz a autko wyrywa do przodu nawet na 6 biegu co przyprawia o ździwienie kierowców w dużo mocniejszych benzynówkach. Ogólnie autko bardzo dobre i nigdy mnie nie zawiodło nawet na trasach przekraczających 1 tys km w ciągu dnia.

więcej »
2,77
dodano 27.12.2003 13:53:32 przez

Miałem Golfa IV od nowości przez rok. Jestem totalnie rozczarowany jakością wykonania samochodu. Skrzypiąca deska, tapicerka w drzwiach, fotele. Nieprecyzyjna skrzynia biegów, żle skręcony panel środkowy. Moje auto służyło chyba praktykantom w Wolfsburgu do nauki. Pozytywnie oceniam el. mechaniczne. Przez cały rok ekspolatacji tylko raz zapaliła się kontrolka sony lambda. Po resecie czujnika w serwisie wszystko było ok. Osobny problem to jakość pracy serwisu. W aucie maiłem alarm montowany przez dealera. średnio co 2 tygodnie jeździłem do serwisu z powodu auto wzbudzania się alrmu. Nic nie poradzili. Wymienili centralkę, odłączali czujniki nie usuneli problemu. Po gwarancji pojechałem do serwisanta producneta alarmu i on naprawił problem w 30 minut. Przyczyna - niechlujny montaż. Po roku miałem wypadek i bez żlu rozstałem się w z Golfem IV. Nastęnym autem już racej nie będzie pojazd niemiecki.

więcej »
3,85
dodano 06.04.2012 20:14:04 przez

Porównuję ten samochód do konkurencji z tamtych lat: focus, astra II itp. Jadąc tym samochodem można odnieść wrażenie że w porównaniu do konkurencji jedzie się nieco lepiej dopracowanym samochodem, szczególnie jężeli posiada się dobrze wyposazoną wersję. Dobrze zestrojone zawieszenie, super hamulce, niezłe osiągi sprawiają że jazda tym samochodem może być przyjemna, nie chcę wdawać się w szczegóły, te można znaleźć w poprzedniej mojej opinii sprzed 2 lat, a poza tym każdy samochód ma swoje przypadłości ale pomimo wad miło wspominam ten samochód, Jeżeli ktoś uważa że kupi VW i nic z nim nie będzie robił to jest w błędzie, to jest samochód i trzeba o niego dbać. Poza tym (to kwestia gustu), ale zazwyczaj ten samochód podoba się przechodniom, inaczej samopoczucie kierowcy, w środku jest po prostu brzydko, najlepiej samochód prezentuję się w nocy, gdzie raczy nas niebieskie podświetlenie.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.

Cena: 70 890  ►  61 900 zł

Zyskujesz 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ... Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf - zobacz filmy

VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady
VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady Kochani, przyszedł nam do głowy pomysł, aby do naszych artykułów, opisujących testowane przez nas samochody, dołączać wideokomentarz, omawiający największe zalety i wady tego auta. To jest pierwszy "pilotowy" filmik, zrobiony jak to się mówi "na szybko". Wypadło na VW Golfa VII :-) Czekamy na Wasze opinie. Czy ten kierunek videotestów Wam się podoba? Rozwijać ten temat? Zapraszamy do oglądaniania, przed Wami 4 zalety i 4 wady Volkswagena Golfa VII
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - pomiar spalania
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - pomiar spalania Volkswagen Golf GTD z silnikiem 2.0 TDI-CR o mocy 184 KM to połączenie sportu z oszczędnością. Przyspieszenie już zmierzyliśmy, więc przechodzimy do kwestii oszczędności. Zapraszamy do oglądania!
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl Volkswagen Golf Sportsvan to pod wieloma względami świetne auto, które zaskakuje funkcjonalnością, dużą przestrzenią, rewelacyjnym wykończeniem i bardzo dobrą stylistyką, ale po sprawdzeniu cennika potencjalnego klienta nachodzą wątpliwości. Jakie? Odpowiedź między innymi na to pytanie znajdziecie w filmie. Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 224
Volkswagen Golf IV Hatchback 945

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum