Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

M, 15 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ponad 140 KM (na hamowniach do 150KM). Przejechałem trasę z Barcelony do Polski centralnej prawie non stop i nie chciałem wysiadać. Spalił 6,5 l/100 km. Na niemeickich autostradach do 200km/h. Nic dodać - nic ująć.
4,0
Całokształt
Chyba jedno z lepszy aut w swojej klasie. Płacisz więcej , ale za parę lat bedze wiadomo jaka jest wartość tego auta. Wystarczy spojrzec na zadbane 10 letnie "czwórki" i jest wiadomo o co chodzi. Na pewno w detalach mogą byc lepsze auta. Wiem, że są to dobrze ulokowane pieniadzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o bardzo ciekawej, ale też skomplkowanej kostrukcji. Wysoki moment obrotowy od niskich obrotów, ładny dźwiek i cicha praca. Przy tej mocy bardzo niskie spalanie. Momentami mmam wrażenie duzej turbodziury przy ok. 3 tys. obr/min. Nie ma porównania do poprzedniego 1,6 FSI. Bardzo wyskoka kultura pracy silnika - po rozgrzaniu. Jedne z lepszych silników w klasie
3,0
Skrzynia biegów
Znam lepsze. Skrzynie 6 biegowe VW ( znam kilka), są za ciasno "upakowane". Moim zdaniem skrzynie 5 biegowe chodzą znacznie leipiej. Przy bardzo szybkim przelączeniu moze zgrzytnąć. Znam 2 auta z tymi skrzyniami (nie moje), które miały awarie tych skrzyń.
5,0
Układ jezdny
Trzyma drogi znakomicie. Auto na 16-kach. Momentami twarde. z tyłu weielowahacz - to czuć. Dla mnie prowadzi sie lepiej od Focusa, którym jeździłem i nowej Octavii, której długi "ogon" potrafi przesunąć tył. Maiłęm nim prawdziwy test łosia w praktyce - nawet nie było uślizgu (bez ESP. Komfort jest moim zdaniem wyższy od wielu innych aut tej klasy.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba. Jedzie się jak w "twierdzy". Parkowanie tyłem "na czuja". Jestem wysoki więć do przodu OK. Niskie osoby maja problemy z widocznością do przodu. Znakomite oswietlenie drogi na światłach mijania. Drogowe - znam lepsze.
5,0
Ergonomia
Tu jest super. Każda funkcja pod jednym "guzikiem". Brak przekombinowach MMI i innych dziwactw. Przez to szybko i przyjemnie. Szkoda, że nie ma w serii podparcia lędźwi ( komfort?). Jakość wykonania - jest kilka rzeczy, do których mozna się przyczepić. Niestety mam porównie do Forda Focusa, Skody Octavii, Nissana Almery i Fiata - więc się nie czepiam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK. Czesem zaparowuje przy wyłaczonej klimie - w innych markach tez to się zdarza. Mógłby szybciej nagrzewać kabinę w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i psażera przód super. Mam 186 cm i ok. 130 kg. Wchodzę bez bółu. Nie znam wielu aut w tej klasie, gdzie przy pełnym odsunięciu fotela kierowcy nie siegam do pedałów. z przodu osoba nawet 2 metrowa powinna mieć OK. z tyłu za mna już nie jest komfortowo. Przy standardowym kierowcy przestrzeń z tyłu jest niezła.
5,0
Wyciszenie
Jeden z najcichszych silników jakie znam. w czasie jazdy do OK 140km jest super. w tej klasie rewelacja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy tej mocy - rewelacja . srednia na moim komputerze to 6,4 litra na 100. Nie jeżdże non stop 140 ale też nie jesetm "żółwiem". Czasem lubię przycisnąć pod 6 tys obrotów, zwłaszcza przy ruszaniu (2 , 3 bieg) Miasto u mnie to ok. 20% całości. Przy umiejętnej nodze mozna tym autem dobrze oszczędzać i mieć swiadomość 140 KM pod maską kiedy są potrzebne. Paliwo 95. Przeglądy - po 15 tys - 650 złotych - trochę drogo - na razie nie narzekam. Naprawy - na razie brak. Serwisy to totalna porazka - lepiej nie mysleć co będzie gdy taki silniczek zacznie szwankować. W serwisach wszystkich marek jest całkowity brak ludzi kompetentnych. Jak są, to są to rodzynki na wagę złota i zaraz ich nie będzie!!! Wszyscy mądrzy ludzie w tej branzy są chyba za granicą. Wiem co mówie, bo znam od podszewki autoryzowane serwisy VW, Skody, Fiata.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wysoka. Jakość zawsze moze być lepsze. Ale w czasach recyklingu nie oczekujmy więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe drobiazgi - ale ja jestem "czepialski" Szyba kierowcy piszczy na gumie - gdy jest wilgoć. Czasem alarm nie domyka szyb - nie wina VW.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf V Hatchback