Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

lukaso171, 13 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik... przeniesienie napędu... wyposażenie... skrętne bixenony....
5,0
Całokształt
Jest to mój drugi samochód chociaż często jeżdzę różnymi samochodami. Czy to diesle czy benzyniaki czy słabe czy mocne, mam więc wiele punktów odniesienia i szczerze powiem że Golf ma po troszku z tych aut wszystko co najlepsze. Czarna perła z Bixenonami prezentuje się niesamowicie. Zamówiłem światła ledowe z Golfa R i wtedy stawie zdjęcia. Ogólnie jestem zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak widać mam dopiero 400km za sobą więc wciąż \"pilnuje\" obrotów, ale to nie przeszkadza mi w tym by cieszyć się tym niesamowitym silnikiem. Wydawało mi się że lepiej wybrać wersje 160KM ale po jeździe próbnej (122KM wersją) wybrałem 122 bo to na prawdę ciągnie :D no i pali mniej niż 160KM który mi podobno dziure w baku w mieście...
5,0
Skrzynia biegów
Pełen max, wszystkie biegi wchodzą bez zarzutów. Mam wskażnik który pokazuje mi na jakim jade biegu i informuje mnie o tym by zmienić bieg na wyzszy bądź na nizszy. Jest to przydatne do tzw. Ekojazdy którą od roku stosuję :) 6 bieg przy 70km/h i to bez obciążania silnika !!! Oczywiście nie pod góre......
5,0
Układ jezdny
W zakręty wchodzi bez żadnych wychyleń na boki, kierownica niesamowicie precyzyjna. Samochód pięknie wybiera te nasze liczne dziury w asfalcie. Żadnych stuków puków. Oczywiście system ESP jest ale na razie nie musiałem go sprawdzać
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym \"Piątkę\" ale nie przesadzajmy, jednak jak na te klasę widoczność bardzo dobra, ostatnie porównanie miałem do leona fr który ma bardzo pochyloną szybe czołową a Golfik jest nieco wyższy i przez to szyba i słupki zmontowane są tak by kierowca widział wszystko dookoła :)
5,0
Ergonomia
Tutaj szczególną uwage zwracają przełączniki do otwierania szyb, jest to miejsce idealne by łatwo sięgnąć. Wszystkie przełączniki na kierownicy czy nawet tempomat są spasowane idealnie pod dłonie kierowcy. Po prostu wszystko jest na swoim miejscu i to bez żadnej przesady, mnie duża ilość guzików odstrasza (astraIV) a w Golfie mimo tylu funkcji jest to tak jak pisałem \"Na swoim miejscu\"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie, pełen automat, miło że dwustrefowa, niby ktoś pisał że długo się nagrzewa, czego nie moge skomentować bo mi klima służy teraz do schładzania, a z tym nie mam żadnych problemów. Klime włączam na 2 a nawet 1 kreseczkę (chyba z 8) i to wystarcza żebym szybko poczuł chłód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem nie wysoki (175) więc dla mnie idealnie. Z resztą nawet jak wożę moich znajomych to mówią że kanapa z tyłu rewelacja i na miejsce nie narzekają. Zadziwiają schowki. Schowek tu schowak tam. Jest tego sporo, szczególnie przydatne schowki pod siedzeniami i kieszenie boczne które mieszczą 1.5 litrową butelke.
5,0
Wyciszenie
Dlatego właśnie wybrałem benzyne. Tak cichutko że gdybym nie był przyzwyczajony do cichego \"chodzenia\" silnika (VW Polo IV) to pewnie bym musiał non stop zastanawiać się czy mam włączony silnik. Nie słychać nic kompletnie ale gdy chcemy usłyszeć silnik to wsytarcz wkręcić go w obroty i słychać ten piękny pomruk, a to przecież niby tylko 122KM
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena nie na maxa bo dopiero go docieram. Regularnie spisuje moje dzienne spalanie w excelu. Opiszę to tak: 100% w mieście, ze świateł ruszam energicznie i tak do 70 80km/h i wtedy na 6 bieg i spokojnie eko. I jak narazie spalanie od 7.5 do 8 litrów a więc dla mnie rewelacja (klima chodzi non stop)
5,0
Stosunek jakość/cena
9% zniżki u Dealera w Sopocie (Gajos) spowodowało że z takim wyposażeniem jakie wybrałem nie znalazł bym w tym segmencie takiego samochodu który miałby i super silnik i super wygląd i super.... wszystko!! Polecam niesamowicie, jeżeli ktoś jeździ miesięcznie 2000km wyłącznie po mieście to niech się nie zastanawia i bierze benzyniaka z tym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co to nie ma co opisywać i mam nadzieję że tak będzie długo. Chociaż dużo czytam o Golfach 6 generacji i widzę że z czasem pojawia się problem ze stukaniem w drzwiach kierowcy ale to ponoć przez fabryczne nie dokręcenie drzwi. VW ciął koszty :) ale mimo to silnik jest najważniejszy i on wszystko wynagradza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d