Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B4 Kombi

JOCKER_LZ, 15 lat temu
Silnik 2.8 VR6 174KM 128kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B4 Kombi 2.8 VR6 174KM 128kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : - niskie zużycie paliwa/gazu silnika 2.8 - piekny dźwięk 6 cylindrów silnika - moc auta 174PS co w porównaniu z masą auta kombi - nie jedne sportowe auto zostaje z tyłu i widzimy je we wstecznym lusterku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : nieszczelność klimatyzacji
Układ elektryczny : szyby elektryczne działaja, ale tak dziwnie piszczą jak się je opuszcza przy uszczelkach
Karoseria : plastiki troszkę trzeszcza na dołach w tylnej części auta tam gdzie roleta bagażnika
5,0
Całokształt
VW PASSAT VARIANT VR6 2.8 gaz sekwencyjny ESGI; po wgraniu nowego programu do komputera sterującego gazem w wersji najnowszej ma bardzo dużo możliwości nastaw i regulacji nawet na każdy cylinder oddzielnie można dawkę ustawić i wile innych; naprawdę super auto - silnik nie zniszczalny, i jest porządny zapas mocy pod prawa nogą, jedzie jak ja chcę, przyspiesza kiedy ja chcę, miejsca dużo, bagażnik pojemny, duży zbiornik paliwa, pełna elektryka, klimatyzacja jak nabita super, potem gaz gdzieś powoli znika...fajny samochód... zasada jest jedna: jak się o VR6 dba i wymienia wszystko na czas to samochód jest nie zawodny i wynagradza nam wszystko - nawet to, że gaz z klimy ucieka
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, bardzo wysoka kultura pracy, bardzo ładnie mruczy ...4-ro cylindrowe silniki to nie mają porównania do R6 czy V6, a już nie wspomnę o V8 czy V12 - super dźwięk silnika VR6, przy przyśpieszaniu, rozrząd na łańcuszku, wymienia się tylko olej i filtr i się lata
4,0
Skrzynia biegów
jak to VW haczy czasem się bieg 1, ale to zazwyczaj wina linek na wybieraku, wystarczy zmienić wybierak który nie jest drogi 70zł i samemu można wymienić i skrzynia chodzi jak fabryka; lewarek we własciwym miejscu tuż pod ręką co pozwala na szybka i precyzyjną zmianę biegów - poza tym wszystko OK także jak dla mnie to skrzynia 5-
4,0
Układ jezdny
idealnie, zawieszenie twarde sztywne wchodzi w zakręty jak po szynach do 160km/h, chociaż przy ok 200km/h potrafi czasem wynieść tył auta nie dosłownie, ale czuć jak zaczyna uciekać; w BMW tego nie ma czy jedzie się 160 czy 220km/h jest napęd na tył i tylna oś bardziej dociska do podłoża - bardzo precyzyjnie się prowadzi na prostych i w zakrętach; także VR-ce daje 5 -
Komfort
5,0
Widoczność
jak na kombi przystało - SUPER
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu w B3 jak i w B4, przełączniki, sterowanie, bardzo dużo schowków i poręczny środkowy tunel - jest gdzie położyć CB-radio nie trzeba wiercić dziur w konsoli, a jak ktoś nie pali to można wyjąć popielniczkę i jest ładna półeczka - miejsce dla pilota do sterowania audio w aucie, lub na telefon - wygodnie i pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem klimatyzacja; zimą szybko się nagrzewa; przy dużych mrozach proponuje założyć pod atrapę z przodu kawałek tektury, ale nie za dużo, aby nie zasłonić wlotu powietrza do komory - to będzie szybko łapał temperaturę, a co za tym idzie szybciej się nagrzeje i mniejsze zużycie paliwa - sprawdzone
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco dużo miejsca - jak ktoś chce więcej niech kupi BMW 7 ... czy inne limuzyny
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre, ale muzyka 6 cylindrów pięknie dobiega do środka jest co słuchać, nawet jak nie ma się radia, symfonia dla ucha a jak założy się stożek to przechodnie w szoku, że zwykły rodzinny z wyglądu Passat chodzi jak wyścigowa rajdówka; poza pięknym mruczeniem silnika nic nie słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
fakt jak kupiłem to musiałem przeprogramować komputer od gazu, aby do końca obrotomierza szedł na gazie, bo wcześniej przy 4 tyś przechodził na paliwo i podnosił mi zużycie jak jechałem ponad 160km/h powiem szczerze, że silniki w VW VR6 2.8 są bardzo ekonomiczne - ekonomiczniejsze od 1.8 Turbo, czy 2.0 16V, a kultura pracy silnika 2.8 VR6 100 razy lepsza niż 4-ro cylindrowca; jeździłem w audi 2.6 V6 i BMW 323 to spalanie paliwa i gazu jest o wiele większe niż w 2.8 VR6; w mieście do 60km/h 11,9l; do 120km/h 13l; trasa do 160km/h 12,9l; przy 240km/h 18l gazu na 100km; ale oczywiście jak jedziemy płynnie i przyspieszamy płynie, a nie dojeżdżamy do auta hamujemy i depczemy gaz; trzeba troszkę pojeździć aby dojść do wprawy, zawsze jak się przesiadamy z innego auta w nowym jest inaczej, inaczej prowadzi się, inny moment obrotowy silnika, inna mac, waga, możliwości auta, inne zużycie paliwa z czasem dochodzimy do wprawy, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa... NAPRAWDĘ EKONOMICZNE AUTO, ale ile daje też frajdy z jazdy VR6 super nie da się opisać trzeba wsiąść i samemu się przejać
5,0
Stosunek jakość/cena
Zasada jest jedna: auto tanie, albo droższe - a dobre i sprawne technicznie cena VR6 jest przystępna dla każdego, każdy znajdzie coś dla siebie VR6 2.8 B3 lub B4; jeżeli VR6 jest w doskonałej kondycji to kosztuje ponad 10tyś zł i jak chce się mieć auto w stanie BDB więc warto zapłacić więcej niż kupić tanio, a później okaże się, że do VR6 musimy włożyć troszkę kasy i wyjdzie nam w cenie jak mieli byśmy kupić tego za ponad 10tyś zł;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na auto 15 letnie to super
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.8 VR6 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B4 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B4 Kombi