Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Passat B5 - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Volkswagen Passat B5
 
lista silników Volkswagen Passat B5

Podsumowanie 1712 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Passat B5

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,08
2% gorzej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

4,08

Mechanika

Silnik

4,17

Skrzynia biegów

4,25

Układ jezdny

4,07

Komfort

Widoczność

4,15

Ergonomia

4,24

Wentylacja i ogrzewanie

4,22

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,57

Wyciszenie

3,87

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,89

Stosunek jakość/cena

3,79

Niezawodność

Drobne usterki

3,82

Poważne usterki

3,92

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
76%
24%
NIE
na podstawie 1008 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 1712 ocen

sortuj komentarze od
4,31
dodano 04.12.2013 22:37:54 przez

witam, użytkuję Passata B5 1.6 ARM w wersji kombi 101km; 99 rok od ponad 6 lat... kupiłem okazyjnie z Niemiec przebiegiem ~ 210tyś (raczej nie oryginalnym) generalnie był zaniedbany, w kiepskim stanie ale dobrze wyposażony i dosyć tani... Od samego początku planowałem założyć instalacje gazową więc prosta konstrukcja silnika 8-mio zaworowego idealnie się do tego nadawała - jedynie plastikowy kolektor dolotowy wymusza założenie instalacji sekwencyjnej. Przed założeniem gazu przejechałem około 2 tyś kilometrów i odnotowałem dość duże zużycie oleju... odstawiłem do warsztatu na regenerację głowicy (tylko 8 zaworów) wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana pierścieni, rozrządu z pompą wodny plus wszystkie płyny eksploatacyjne, świece i przewody i w sumie wyszło ok 1600zł... no i potem instalacja gazowa sekwencja BRC fly sequnet 24 od początku działała bardzo dobrze... przez 6 lat przejechałem ~ 100 tyś z tego 60% w mieście 40% na trasie i nie wystąpiła żadna poważna usterka...nigdy mnie nie zawiódł, odpalał zawsze w najgorsze mrozy, nigdy się nie zatrzymał na trasie, zdarzały się drobne usterki ale w większości do usunięcia we własnym zakresie... podstawa to regularne przeglądy instalacji gazowej i wymiana części eksploatacyjnych... z większych wydatków to była wymiana sondy LAMBDA ~350zł (BOSH) - taki błąd pokazywał komputer ale po wymianie nie odczułem różnicy ;) ogólnie auto pojemne, dobrze wyposażone (ksenony, klimatronic, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy...) wygodnie i tanie w eksploatacji... generalnie o wersji 1.6 krążą stereotypy o za małym silniku, kiepskim zawieszeniu i dużym spalaniu... co do silnika to w jeździe miejskiej zupełnie nie czuć braku mocy, spisuje się nieźle... natomiast na trasie przy obciążeniu 2+2 plus pełen bagażnik aby płynnie wyprzedzać tiry w zakresie prędkości 80-120km/h trzeba redukować do trzeciego biegu i zamykać obrotomierz :) wtedy żwawo przyśpiesza... poza tym małe silniki występują w innych większych samochodach np 1.6 w oplu zafirze, 1.4 w renault scenic i nikt się nie dziwi... odnośnie zawieszenia przy przebiegu ~210 tyś było jeszcze oryginalne LAMFORDER bez żadnych luzów i przejeździłem na nim ~ roku, po zimowej jeździe po dziurawych drogach pojawiły się luzy ale tylko na największych wahaczach tzw bananach... reszta była ok i o dziwo po sześciu latach nadal są ok, tylko dwa razy wymieniałem banany - za pierwszym razem kupiłem lamfordery po 250 zł/szt wytrzymały 3 lata a za drugim zamienniki niemieckiej firmy TOPRAN po 150zł/szt i te również trzymają 3 lata... (więc coroczna wymiana całości zawieszenia występuje chyba tylko u użytkujących passata na wsi po polnych drogach)... poza tym to samo zawieszenie występuje np w audi A4, A6, Skodzie SUPERB - i tu jakoś nie słychać alby ktoś narzekał na słabe zawieszenie... co do spalania LPG trasa ~9,5 miasto ~12,5 przez pewien czas palił trochę więcej bo ktoś mądry poradził przy dużym przebiegu zalać olejem mineralnym i chyba przez większe opory wewnętrzne silnik więcej palił i głośniej pracował - przy kolejnej zmianie na półsyntetyk wszystko wróciło do normy... jeżeli chodzi o zużycie oleju to musiałem robić dolewki około 1 litr na rok (czyli na ~15tyś km) co chyba nie jest niczym nadzwyczajnym... w sumie bardzo dobrze oceniam to auto, do codziennego użytku rodzinnego i tyrania po mieście idealne ;) nie należy się go bać, części są łatwo dostępne, tanie, cała gama zamienników i używanych do wyboru... ale skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym i żona marudzi że chce nowsze auto więc chyba go sprzedam... z bólem serca i strachem przed nowszymi samochodami-wydmuszkami z cyklu bez komputera nie pochodź i szwankującą elektroniką...

więcej »
4,54
dodano 15.06.2009 16:21:26 przez

Witam wszystkich serdecznie!!! Będzie to jest mój pierwszy post na tym forum. Mam na imię Piotr , mieszkam w Warszawie Oto krótki opismojego passata: - Rocznik : marzec 2000r - Moc 90KM – dla mnie w sam raz – mocniejszego nie potrzebuje - Oznaczenie silnika AHU - Skrzynia manualna 5-biegowa - Przebieg ok 162tys km ( przebieg – śmiem twierdzić z różnych przyczyn ,że jest oryginalny - w Polsce od 2005 roku ( 1 właściciel w Holandii i 1 w Polsce- ja jestem drugim właścicielem w Polsce a zarazem trzecim ogólnie) Wyposażenie: - KLIMATYZACJA - PRZYCIEMNIANE WSZYSTKIE SZYBY - 2 X PODŁOKIETNIK (przód i tył) - 4 X PODUSZKI POWIETRZNE ( PRZÓD I BOKI) - ELEKTRYCZNE WSZYSTKIE SZYBY - ELEKTRYCZNE LUSTERKA - PODGRZEWANE LUSTERKA - WSPOMAGANIE KIEROWNICY - TEMPOMAT - ABS - ESP - RADIOODTWARZACZ ORYGINALNY VW - DZIELONA i SKŁADANA KANAPA - CENTRALNY ZAMEK (PILOT) - IMMOBILISER - AUTOALARM VW Jaki jest ten samochód wg. mnie ? Otóż ja do tej pory miałem różne auta , ale nigdy takiej klasy a , były to : maluchy, 127p, morris, skoda 105, wartburg ( krótko), fiat CC700, matiz, i ostatnio (od 2003 do 06.06.2009r) Skoda Fabia – ( prawko mam od 1982 roku i jeżdżę prawie non stop). Tak więc mogę mieć porównanie z tymi tylko autami – jednak to nie jest ta klasa samochodów !!!!!!! Ogólnie Passacik zaskoczył mnie pozytywnie tym : Małe spalanie – jak na taki samochód Ładna sylwetka – ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje- ale mnie się podoba bardzo !!!!!!!!!!!! Przystępne ceny części zamiennych ( niektóre nawet tańsze jak do Skody)- serwis aukcyjny alegro Paska kupiłem niedawno , bo pod koniec maja i zrobił on już ok. 1500km ( przyznam się ,że sam wynajduję preteksty aby nim jeździć jak najwięcej), ponieważ jazda nim to czysta przyjemność !!! – on po prostu płynie !!!! Jak do tej pory sprawuję się wyśmienicie. Za niedługo będę musiał jechać na przegląd ( za ok. 3tys. Km) i wtedy napiszę ile mnie wyniósł przegląd ( w warsztacie prywatnym, gdzie ten egzemplarz Passata był serwisowany od czasu sprowadzenia go do Polski).

więcej »
4,54
dodano 22.08.2010 20:07:44 przez

Mam auto w kombi z 2001r. Zanim go kupiłem spędziłem rok na wyjazdach na tz okazje itp. Szukałem głównie toyoty avensis ale passat był tuz za nią. Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jet kupić dobry używany samochód. Toyotę odpuściłem bo albo oferowane w przedziale cenowym na jaki było mnie stać samochody miały jakieś defekt albo nie zdążyłem dojechać bo te bez defektu długo na klienta nie czekały. Passatow jest zdecydowanie więcej i to co mnie życie nauczyło to że warto się interesować tylko tymi droższymi z danego rocznika. Inaczej na 95% ktoś chce nam wcisnąć chłam. Mój egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii. Dobrze go zlustrowałem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową z wersją sieciową, badanie lakieru, ścieżka... itp. Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez 2 lata jakie go mam zrobiłem 50 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje. W sumie mam już 230 tyś. Z książki się dowiedziałem, że miał wymienią dwumasę i pompowtryski przy 150 tyś. Byłem świadom tych mankamentów ale skoro były zaraz po wymianie zagrało na plus. W zawieszeniu nie było robione nic i dalej jest rewelacja bo sprawdziłem wiosną na ścieżce. Zobaczymy jak będzie po naszych drogach;) Silnik rewelacja! Nie bierze oleju (w sensie ze nie dolewam między wymianami) pali średni 5,8-6,2 paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, żarówki. Trzeba pilnować wymian oleju i odpowiedniej jego klasy jak dla pompowtrysków.Do baku leję tylko Verwę. Trochę drożej na stacji ale paliwo pewne i rekompensuję większą mocą i mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem silnika. Mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć B5fl i zmienić na wyższy model. Jednak czytając opinie użytkowników B6 mocno się nad wyborem kolejnego auta zastanowię. Pozdrawiam!

więcej »
3,62
dodano 07.07.2003 00:42:32 przez

Kupilem to auto olsniony piekna linia,swietnym wnetrzem - slowem bylem wniebowziety odbierajac go z salonu.Auto bylo regularnie serwisowane przez caly okres eksploatacji.Po 4 latach stwierdzam iz liczba usterek i awarii niemal kazdego potrafilo by ono doprowadzic kazdego do zawalu !!...ale po krotce...rzuce pare historii z tych co pamietam: - po 1 przegladzie wymieniono uszczelke pod glowica - po 40.000 zaczela rosic pompa wody - po 65.000 polecial tylni lancuch rozrzadu-wymieniono go na gwarancji - po 90.000 ponownie ta sama usterka !!! rowniez wymieniono ja w ASO - obecnie po 127.000 silnik znowu wydaje na biegu jalowym odglosy, jakby znowu ten koszmarny lancuch z napinaczem szlag trafil !!!!!!! -daruje sobie wpisywanie historii z nienapelniona gazem klimatyzacja, z akumulatorem ktorewgo plyty w srodku sie rozsypaly po 2 latach, z ponowna wymiana - rowniez w ASO uszczelki pod glowica, o rozsypajacej sie pod wplywem wilgoci kablach zastosowanych w wiazkach blisko fotela kierowcy,o zacinajacym sie centralnym zamku ktory uruchamia sie tylko zpilota a ale juz z przycisku nie,nie wspomne rowniez o koszmarnej cenie elementow zawieszenia (mam na mysli wahacze) ktore jakis glab wymyslil jako zespolona calosc tzn sam stricte wahacz i calym ramieniem, nie dzialaja czujniki otwarcia drzwi...to tak w 1 momencie - co pamietam ale sadze ze po glebszym zastanowieniu jeszcze bym sporo dopisal.... Jedno mnie w tym wszystkim pociesza - ten rupiec pomimo dramatu ,jaki wywoluje w mym portfelu iloscia swych usterek nadal mi sie podoba.

więcej »
4,46
dodano 02.08.2012 16:51:06 przez

Piękna komfortowa, o lekkim sportowym zacięciu limuzyna. Jedne z nielicznych blisko 20-letnich samochodów, które wyglądają na nowe i które nadal jeżdżą. Silnik jest bajkowy, mało pali. W środku przestrzeń, poczucie bezpieczeństwa. Świetne prowadzenie, przy 220km/h nie ma się uczucia, że spada się z drogi. Zimą, na dobrych zimowych oponach naprawdę jedzie się bezpiecznie i pewnie. Na b5 chorowałam od bardzo dawna, bo według mnie to najładniejsze samochody (a na pewno w swojej klasie cenowej, bo jeszcze nowe audi a4, a7, q7 mi się podobają a reszta, łącznie z nowymi passatami to paskudztwa). Oczywiście to kwestia gustu, ale one mi się po prostu tak podobają, że nic z tym nie zrobię. Dostępność części, łatwe naprawy. Podobno wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie nie nadaje się na nasze drogi, ale słyszałam, że jak wstawia się oryginały to żyje długo a za komfort trzeba płacić- coś za coś. Można zawsze kupić borę z wahaczami stalowymi. Ktokolwiek kto narzeka na stare dobre b5ki nie wie, co czyni, bo to nie są auta z salonu- mój ma 15 lat i to był egzemplarz na polskie drogi, kupiony w Polsce, nie żaden ściągany z Niemiec, gdzie stara Niemka w ASO naprawiała, co się dało, a nie zamieniłabym na inne auto w tej cenie. 15-letni samochód, na liczniku 260 000km po polskich drogach, kilku właścicieli a jeździ jak złoto i ma się wrażenie, że prowadzi się nowoczesne auto.

więcej »
4,54
dodano 19.02.2012 23:34:31 przez

Jestem bardzo miło zaskoczony co do wyboru właśnie passata z SYNCRO.Dużo wcześniej czytałem , pytałem ludzi o koszty eksploatacji i ewentualnie części koszt do przyjęcia(ze względu na sam fakt że dużo jeździ pasków po drogach sporo części zamiennych).Co do samego auta: 1)Silnik rewelka(akurat na takiego trafiłem) nic w nim nie stuka,puka nie bierze oleju nie traci na mocy nie przecieka.Czytałem że ludzie wydają masę pieniędzy bo wszystko im się co róż to psuje-kompletna bzdura (nie dbają o silnik nie wymieniają na czas płynów, filtrów części i to stąd takie negatywne opinie)Ja swojego trochę podkręciłem bo 110 KM to ciut za mało teraz ma około 140 i czuć że auto aż się rwie do przodu. 2)Komfort Jazdy super-zawieszenie wielowachaczowe wyłapuje wszelkie nierówności na drodze(i nie trzeba jeździć po polu aby później pisać że koszt wymiany bardzo drogi). 3)Ergonomia- małe spalanie, duża ładowność ,nie wygórowane ceny części duża dostępność.Moje wrażenia z jazdy tym autem bardzo dobre , zgadzam się z opinią użytkowników za Volkswageny są nudne ale pamiętajcie że samochód to pojazd do przemieszczania się z punktu "A" do punktu "B" a nie przyczepa kępingowa że można spać jeśc itp. P.S- Jak już będziecie kupować to koniecznie z wersją SYNRO albo 4motion kosztują trochę wiecej ale w zimie nie zastąpione a w lato w łukach trzyma się jak przyklejone

więcej »
3,85
dodano 28.02.2011 15:06:32 przez

Mogloby byc lepiej, ale kupilem auto z przebiegiem 205 tys., teraz 235tys., wiec juz troche zuzyte, choc kupilem od I wlasciciela. Lepiej jednak kupic cos (przeplacajac) drozszego i miec bardziej zadbane auto. Jesli ktos mysli, ze te auto to lipa, to pewnie nie mial wiecej pieniedzy jak tylko na zakup i kupil najtansze na rynku. Aby jezdzic, trzeba dbac. Auto ma ok 9 do 100kmh i pali mio ok 10,5l lpg. Jedzie maksymalnie 240kmh (nawigacja 227kmh), jesli ktos pisze, ze jedzie 198kmh, to chyba jechal niezlym szrotem! Warto przeplacic za auto, by miec spokoj i kupic najlepiej od I wlasciciela...ktorzy sie cenia. Auto niezawodne. Przy 235tys. km przebiegu mam oryginalne wahacze z 2001r, oryginalne sprzeglo, ktore wysoko juz bieze, ale nie slizga sie, o dwumasie mozna zapomniec, nie to co w dieselach. Trubo dziala, jesli nie katujemy auta na zimnym, dbamy o poziom oleju, wymieniamy go na czas, zawsze wszystkie rurki i zaworki sa cale, po jezdzie chwile czekamy zanim wylaczymy go, a po wariactwie lub dluzszej trasie nawet 2 minuty. Jesli sie tego nie bedzie robic remont gwarantowany, a potem placz i narzekanie, ze sie kupilo przyslowiowy kibel. Przykro czytac takie benzadziejne komentarze, ktore nic nie wnosza!

więcej »
5,00
dodano 12.05.2013 21:00:31 przez

Dzień dobry Szanownemu Gronu. Kupiłem passata okazyjnie na początku roku 2013 z komisu zajmującego się importem samochodów z niemiec za 15,000 zł i jestem bardzo zadowolony przejechałem już 5 tyś km i moge powiedzieć jedno, passat to nowoczesna limuzyna o sportowym charakterze. Osiągi bardzo dobre a spalanie bardzo małe, samochód po prostu płynie po drodze nie czuć najmniejszego kamienia, kierownica ma wspomaganie i można kręcić jednym palcem, fotele jak sofa miętkie nie czuć zmęczenia, dla mnie dużym plusem są swiatła przeciwmgielne. Auto jest w piękinym niebieskim kolorze i dodatki chromowane powodują ze nie ma osoby ktora nie obejrzy sie za samochodem. Jest to wersja kombi wiec mozna przewiezc lodowke czy pralke. Kupilem je za namową sąsiada bo terz posiada passata i tak jak ja zachwala, zreszta wiadomo marka popularna w polsce u nas nawet sołtys jeździ passatem a sklepowa wolkswagenem ale polo i tez nei narzeka. Jednym słowem auto można kupowac w ciemno i najlepiej z niemiec bo tam sa nizsze przebiegi niz u nas i zawieszenie pracuje jak nowe.

więcej »
4,23
dodano 26.05.2008 22:56:31 przez

ogolnie oceniam dobrze to auto - nie jest to moze szczeyt atrakcyjnego wygladu i wygody wnetrza ale najwazniejsze ze sie nie psuje a o to chyba chodzi - bardziej samochod roboczy - duza przestrzen ładunkowa kombi - - troszke kosztem pasazerow tylnej kanapy. twarde i sztywne zawieszenie pozwal zaladowac do duzym ciezarem nie powodujac tego ze blatniki zachodza na 1/3 kola (jak to mialo miejsce w lagunie )przyjemny w prowadzeniu - daje poczucie zamochodu niezawodnego - przez co komfort psychiczny ze wybierajc sie nawet w dluga trase nie trzeba drzec ze bedziemy wracac na lawecie (znow odnosze sie do Laguny)Ogolnie bardzo jestem zadowolony z tego samochodu - jedyna najwieksza wada to paliwozernosc tego silnika - ale z kolei silnik ten wedlug opini mechanikow z wvjest najmniej awaryjny dzieki prostocie swojej konstrukcji wszak to tylko 115km z pojemnosci 2.0 - sprawia to ze silnik ten jest malo przeciazony - nie posiada turbosprezarki -ktora czest nawala w modelu 1.8 T. tzw niewyzylowanie silnika zapewnia jedo dluga zywotnosc

więcej »
4,31
dodano 30.12.2008 11:34:56 przez

oglonie autko oceniam bardzo dobrze na trasie nigdy nie zawiodl mial pare drobnych usterk wnetrza o ktorych wspomnialem wyzej i dwie usterki mechaniczne ktore zaliczam do drobnych poniewaz nie uniemozliwialy mi one kontynuowania jazdy a wymiana ich byla tania i szybka,wnetrze jest znakomite,swietne materialy(welurowa tapicerka)zarowno tapicerki jak i kokpitu ktore po wielu latach i prawie 200tys przejechanych km wygladaja jak nowe,niestety drzwi sie obluzowuja,problem z zamkiem i czasem cos zgrzytnie w kokpicie co jednak przy stanie naszych drog nie dziwi,slabe uchwyty wewnetrzne do zamykania drzwi(ich material sie zluszcza),silnik swietny nie bierze oleju pomimo duzego przebiegu zawsze odpala od razu(nawet w duze mrozy) jest elastyczny i niezle sie zbiera,niestety jest bardzo paliwozerny i nastepnym razem pomysle o dieslu,skrzynia siwietna,hamulce ok,karoseria w swietnym stanie poza malym drobiazgiem(na dachu w okolicy nadszybia przy uszczelce pojawilo sie ognisko korozji)pozatym zero korozji,lakier w b dobrym stanie

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre

Infiniti FX S Pre

Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 olej napędowy.

Cena: 280 850 zł  ►  219 000

Zyskujesz 61 850Zobacz szczegóły »

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 olej napędowy.

Cena: 191 300 zł  ►  134 900

Zyskujesz 56 400Zobacz szczegóły »

Nissan Murano PREMIUM

Nissan Murano PREMIUM

Rocznik: 2013. Silnik: 2.4 olej napędowy.

Cena: 224 100 zł  ►  168 000

Zyskujesz 56 100Zobacz szczegóły »

Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 81 200 zł

Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 81 200 zł

Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 2.5 olej napędowy.

Cena: 150 400 zł  ►  99 900

Zyskujesz 50 500Zobacz szczegóły »

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Passat

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od tysięcy służbowych kombi.

Volkswagen Passat - zobacz filmy

Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady
Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady W tym samochodzie znacznie łatwiej było o zalety, niż o wady, ale poradziliśmy sobie - zapraszamy do oglądania sporządzonej przez nas listy zalet i wad VW PASSATA.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 194
Volkswagen Passat B5 1 712

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum