Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Passat B5 Kombi - Oceń swoje auto

Podsumowanie 790 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Passat B5 Kombi

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,07
2% gorzej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

4,05

Mechanika

Silnik

4,15

Skrzynia biegów

4,26

Układ jezdny

4,07

Komfort

Widoczność

4,18

Ergonomia

4,24

Wentylacja i ogrzewanie

4,17

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,55

Wyciszenie

3,83

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,91

Stosunek jakość/cena

3,77

Niezawodność

Drobne usterki

3,83

Poważne usterki

3,90

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
74%
26%
NIE
na podstawie 532 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 790 ocen

sortuj komentarze od
4,31
dodano 04.12.2013 22:37:54 przez

witam, użytkuję Passata B5 1.6 ARM w wersji kombi 101km; 99 rok od ponad 6 lat... kupiłem okazyjnie z Niemiec przebiegiem ~ 210tyś (raczej nie oryginalnym) generalnie był zaniedbany, w kiepskim stanie ale dobrze wyposażony i dosyć tani... Od samego początku planowałem założyć instalacje gazową więc prosta konstrukcja silnika 8-mio zaworowego idealnie się do tego nadawała - jedynie plastikowy kolektor dolotowy wymusza założenie instalacji sekwencyjnej. Przed założeniem gazu przejechałem około 2 tyś kilometrów i odnotowałem dość duże zużycie oleju... odstawiłem do warsztatu na regenerację głowicy (tylko 8 zaworów) wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana pierścieni, rozrządu z pompą wodny plus wszystkie płyny eksploatacyjne, świece i przewody i w sumie wyszło ok 1600zł... no i potem instalacja gazowa sekwencja BRC fly sequnet 24 od początku działała bardzo dobrze... przez 6 lat przejechałem ~ 100 tyś z tego 60% w mieście 40% na trasie i nie wystąpiła żadna poważna usterka...nigdy mnie nie zawiódł, odpalał zawsze w najgorsze mrozy, nigdy się nie zatrzymał na trasie, zdarzały się drobne usterki ale w większości do usunięcia we własnym zakresie... podstawa to regularne przeglądy instalacji gazowej i wymiana części eksploatacyjnych... z większych wydatków to była wymiana sondy LAMBDA ~350zł (BOSH) - taki błąd pokazywał komputer ale po wymianie nie odczułem różnicy ;) ogólnie auto pojemne, dobrze wyposażone (ksenony, klimatronic, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy...) wygodnie i tanie w eksploatacji... generalnie o wersji 1.6 krążą stereotypy o za małym silniku, kiepskim zawieszeniu i dużym spalaniu... co do silnika to w jeździe miejskiej zupełnie nie czuć braku mocy, spisuje się nieźle... natomiast na trasie przy obciążeniu 2+2 plus pełen bagażnik aby płynnie wyprzedzać tiry w zakresie prędkości 80-120km/h trzeba redukować do trzeciego biegu i zamykać obrotomierz :) wtedy żwawo przyśpiesza... poza tym małe silniki występują w innych większych samochodach np 1.6 w oplu zafirze, 1.4 w renault scenic i nikt się nie dziwi... odnośnie zawieszenia przy przebiegu ~210 tyś było jeszcze oryginalne LAMFORDER bez żadnych luzów i przejeździłem na nim ~ roku, po zimowej jeździe po dziurawych drogach pojawiły się luzy ale tylko na największych wahaczach tzw bananach... reszta była ok i o dziwo po sześciu latach nadal są ok, tylko dwa razy wymieniałem banany - za pierwszym razem kupiłem lamfordery po 250 zł/szt wytrzymały 3 lata a za drugim zamienniki niemieckiej firmy TOPRAN po 150zł/szt i te również trzymają 3 lata... (więc coroczna wymiana całości zawieszenia występuje chyba tylko u użytkujących passata na wsi po polnych drogach)... poza tym to samo zawieszenie występuje np w audi A4, A6, Skodzie SUPERB - i tu jakoś nie słychać alby ktoś narzekał na słabe zawieszenie... co do spalania LPG trasa ~9,5 miasto ~12,5 przez pewien czas palił trochę więcej bo ktoś mądry poradził przy dużym przebiegu zalać olejem mineralnym i chyba przez większe opory wewnętrzne silnik więcej palił i głośniej pracował - przy kolejnej zmianie na półsyntetyk wszystko wróciło do normy... jeżeli chodzi o zużycie oleju to musiałem robić dolewki około 1 litr na rok (czyli na ~15tyś km) co chyba nie jest niczym nadzwyczajnym... w sumie bardzo dobrze oceniam to auto, do codziennego użytku rodzinnego i tyrania po mieście idealne ;) nie należy się go bać, części są łatwo dostępne, tanie, cała gama zamienników i używanych do wyboru... ale skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym i żona marudzi że chce nowsze auto więc chyba go sprzedam... z bólem serca i strachem przed nowszymi samochodami-wydmuszkami z cyklu bez komputera nie pochodź i szwankującą elektroniką...

więcej »
4,54
dodano 22.08.2010 20:07:44 przez

Mam auto w kombi z 2001r. Zanim go kupiłem spędziłem rok na wyjazdach na tz okazje itp. Szukałem głównie toyoty avensis ale passat był tuz za nią. Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jet kupić dobry używany samochód. Toyotę odpuściłem bo albo oferowane w przedziale cenowym na jaki było mnie stać samochody miały jakieś defekt albo nie zdążyłem dojechać bo te bez defektu długo na klienta nie czekały. Passatow jest zdecydowanie więcej i to co mnie życie nauczyło to że warto się interesować tylko tymi droższymi z danego rocznika. Inaczej na 95% ktoś chce nam wcisnąć chłam. Mój egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii. Dobrze go zlustrowałem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową z wersją sieciową, badanie lakieru, ścieżka... itp. Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez 2 lata jakie go mam zrobiłem 50 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje. W sumie mam już 230 tyś. Z książki się dowiedziałem, że miał wymienią dwumasę i pompowtryski przy 150 tyś. Byłem świadom tych mankamentów ale skoro były zaraz po wymianie zagrało na plus. W zawieszeniu nie było robione nic i dalej jest rewelacja bo sprawdziłem wiosną na ścieżce. Zobaczymy jak będzie po naszych drogach;) Silnik rewelacja! Nie bierze oleju (w sensie ze nie dolewam między wymianami) pali średni 5,8-6,2 paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, żarówki. Trzeba pilnować wymian oleju i odpowiedniej jego klasy jak dla pompowtrysków.Do baku leję tylko Verwę. Trochę drożej na stacji ale paliwo pewne i rekompensuję większą mocą i mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem silnika. Mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć B5fl i zmienić na wyższy model. Jednak czytając opinie użytkowników B6 mocno się nad wyborem kolejnego auta zastanowię. Pozdrawiam!

więcej »
4,54
dodano 19.02.2012 23:34:31 przez

Jestem bardzo miło zaskoczony co do wyboru właśnie passata z SYNCRO.Dużo wcześniej czytałem , pytałem ludzi o koszty eksploatacji i ewentualnie części koszt do przyjęcia(ze względu na sam fakt że dużo jeździ pasków po drogach sporo części zamiennych).Co do samego auta: 1)Silnik rewelka(akurat na takiego trafiłem) nic w nim nie stuka,puka nie bierze oleju nie traci na mocy nie przecieka.Czytałem że ludzie wydają masę pieniędzy bo wszystko im się co róż to psuje-kompletna bzdura (nie dbają o silnik nie wymieniają na czas płynów, filtrów części i to stąd takie negatywne opinie)Ja swojego trochę podkręciłem bo 110 KM to ciut za mało teraz ma około 140 i czuć że auto aż się rwie do przodu. 2)Komfort Jazdy super-zawieszenie wielowachaczowe wyłapuje wszelkie nierówności na drodze(i nie trzeba jeździć po polu aby później pisać że koszt wymiany bardzo drogi). 3)Ergonomia- małe spalanie, duża ładowność ,nie wygórowane ceny części duża dostępność.Moje wrażenia z jazdy tym autem bardzo dobre , zgadzam się z opinią użytkowników za Volkswageny są nudne ale pamiętajcie że samochód to pojazd do przemieszczania się z punktu "A" do punktu "B" a nie przyczepa kępingowa że można spać jeśc itp. P.S- Jak już będziecie kupować to koniecznie z wersją SYNRO albo 4motion kosztują trochę wiecej ale w zimie nie zastąpione a w lato w łukach trzyma się jak przyklejone

więcej »
5,00
dodano 12.05.2013 21:00:31 przez

Dzień dobry Szanownemu Gronu. Kupiłem passata okazyjnie na początku roku 2013 z komisu zajmującego się importem samochodów z niemiec za 15,000 zł i jestem bardzo zadowolony przejechałem już 5 tyś km i moge powiedzieć jedno, passat to nowoczesna limuzyna o sportowym charakterze. Osiągi bardzo dobre a spalanie bardzo małe, samochód po prostu płynie po drodze nie czuć najmniejszego kamienia, kierownica ma wspomaganie i można kręcić jednym palcem, fotele jak sofa miętkie nie czuć zmęczenia, dla mnie dużym plusem są swiatła przeciwmgielne. Auto jest w piękinym niebieskim kolorze i dodatki chromowane powodują ze nie ma osoby ktora nie obejrzy sie za samochodem. Jest to wersja kombi wiec mozna przewiezc lodowke czy pralke. Kupilem je za namową sąsiada bo terz posiada passata i tak jak ja zachwala, zreszta wiadomo marka popularna w polsce u nas nawet sołtys jeździ passatem a sklepowa wolkswagenem ale polo i tez nei narzeka. Jednym słowem auto można kupowac w ciemno i najlepiej z niemiec bo tam sa nizsze przebiegi niz u nas i zawieszenie pracuje jak nowe.

więcej »
4,23
dodano 26.05.2008 22:56:31 przez

ogolnie oceniam dobrze to auto - nie jest to moze szczeyt atrakcyjnego wygladu i wygody wnetrza ale najwazniejsze ze sie nie psuje a o to chyba chodzi - bardziej samochod roboczy - duza przestrzen ładunkowa kombi - - troszke kosztem pasazerow tylnej kanapy. twarde i sztywne zawieszenie pozwal zaladowac do duzym ciezarem nie powodujac tego ze blatniki zachodza na 1/3 kola (jak to mialo miejsce w lagunie )przyjemny w prowadzeniu - daje poczucie zamochodu niezawodnego - przez co komfort psychiczny ze wybierajc sie nawet w dluga trase nie trzeba drzec ze bedziemy wracac na lawecie (znow odnosze sie do Laguny)Ogolnie bardzo jestem zadowolony z tego samochodu - jedyna najwieksza wada to paliwozernosc tego silnika - ale z kolei silnik ten wedlug opini mechanikow z wvjest najmniej awaryjny dzieki prostocie swojej konstrukcji wszak to tylko 115km z pojemnosci 2.0 - sprawia to ze silnik ten jest malo przeciazony - nie posiada turbosprezarki -ktora czest nawala w modelu 1.8 T. tzw niewyzylowanie silnika zapewnia jedo dluga zywotnosc

więcej »
3,46
dodano 23.03.2013 08:04:14 przez

Auto nie jest zacnym autem, tylko świnką skarbonką na kólkach, kupiłem 3 lata temu i przez pierwszy rok wymieniałem tylko podzespoły takie jak płyny, klocki, filtry, olej itp, i po roku przeszła pora na zawieszenie, spory koszt bo około 1300zł ale ok pomyslałem przecież to Passat a one są trwałe, i po nastepnym roku 35tyś km za sobą zawieszenie zaczeło się odzywać, myślałem że jakaś drobnostka, jade na serwis przeglądamy auto, i co znów zawieszenie do wymiany, byłem zły rok temu wymienialem i co znów, ok wymieniłem znów cały komplet ponownie bo pilnie potrzebuje auta, po po 1,5 roku przejechałem 28tyś i znów + drobne problemy w elektroniką w aucie, HAha to wtedy światełko w głowie mi się zaświeciło jak ładnie panowie OD VW wymyślili jak doić kase od klientów, także zniecheciłem się już do marki,nigdy wiecej VW w mojej rodzinie, Auta nawet cenowo tak drogie w naprawach jak BMW, i co płacić za taki szajs jak Passat b5 mowy nie ma, najlepszą opcją zamienną będzie chyba Opel Omega B fl,

więcej »
2,23
dodano 16.11.2003 01:17:54 przez

NIE KUPUJ NAWET ZE ZNIŻKĄ 50TYS.ZŁ. SZMELC NAD SZMELCE MIAŁEM CZTERY VW W TYM 3-PASSATY I NIGDY WIĘCEJ. SILNIK OWSZEM MAŁO PALI, CIĄGNIE DO 160KM, POTEM DOSTAJE ZADYSZKI I ZAMIAST PALIWA SSIE OLEJ . PLASTYKI STRASZNE, SKRZYPIĄ, TRZESCZĄ, NIE DO WYCZYSZCZENIE, DELIKATNE, RAZ ZDEMONTOWANe WYMAGAją WYMIANY WSZYSTKICH WYKAŁACZEK (VW system mocowania plastyków). Dobija przy obciążeniu 4-osób. do tego stopnia, że tylne chlapacze trą o jezdnię. Tylne zawieszenie belka jak w czołgu z I-wojny światowej. Klima do parady bardzo awaryjna, W 1-roku trzy naprawy i bezskuteczne. Servis nie wpisuje usterek w ksiązkę gwarancyjną - po co ślady!!! AlePolak chyba przejrzał na oczy sprzedaż VW spadła 20% pobili rekord Daewo i tak dalej niech produkują Phateony, jeśli nie mogą zrobić normalnego samochodu. Jedynie VW oferuje jeszcze roczniki 2002 !!!!!!! dobrze im tak. Ostatnie to gówno zwane "VW wiewsz co masz" czyli Passat B6 kosztowało mnie sporo nerwów i pieniędzy.

więcej »
4,46
dodano 31.10.2013 09:46:43 przez

Kupiłem passata nieco ponad 2 lata temu z przebiegiem 315 000. Auto duże, pakowne, dobrze się prowadzi, z przyczepami daje sobie radę. Ceny części przyzwoite, Generalnie auto nie jest dorgie w utrzymaniu. Silnik 1.9 110 km jedzie wystarczająco, jest oszczędny i praktycznie bezobsługowy. Jedyne co robię to wymiana oleju co 10 000 km i to wszystko. Kupując auto bałem sie trwałości zawieszenia ze względu na to że mam dojazd do domu jakiś kilometr polną drogą, ale przejechałem 80 000 km i nic nie stuka i nie puka, jak ktoś jeździ jak człowiek a nie zap*****la po dziurach to nie ma się czego bać. W aucie potrafią zdenerować pierdoły ze sławnym modułem komfortu, ale zdolny elektronik na wieki wieków rozwiązał problem za stówkę. Mam firmę transportową i auto nie ma u mnie łatwo, ciąganie przyczep, wożenie ciężkich klamotów, jego nic nie rusza. Generalnie polecam wszystkim potrzebującym solidnego, pakownego i wygodnego samochodu.

więcej »
4,00
dodano 20.12.2012 11:06:24 przez

Moim VW narobiłem sporo kilometrów nie popsuł się nigdy na drodze na swój wiek i przebieg silnik był w doskonałej kondycji nie brał oleju nie dymił i maił dobre przyspieszenie . Porównując go z tego samego rocznika do francuzów można zadać sobie pytanie czy ktoś poważnie jezdził Renault czy Fiatem żeby twierdzić że są lepsze bo są o niebo gorsze wiecznie w naprawie lub z błedami na konsoli w passku nigdy nic takiego nie było jak i u znajomych nie wiem skąd takie opinie u co nie których pewnie bo sami jakieś lagunki :) . Zmieniłem go tylko z jednego powodu bo cała wieś się na niego przesiadała i zrobili z niego to samo co z BMW masa wiejskich dodatków i śmieszne zachowania psują opinie o użytkownikach VW . Ale ogólnie nie ma co narzekać autko miało 2004 a w porównaniu do nowych insignia nie widziało serwisu oprócz wymiany oleju :) co nie można powiedzieć o nowych oplach które są chyba z chiń bo tak są wykonany

więcej »
3,77
dodano 26.03.2013 17:39:43 przez

Jeśli samochód pochodzi z pewnego źródła, ma autentyczny przebieg i był odpowiednio serwisowany będzie służył długo i bezawaryjnie, dzięki swojej prostej i taniej w naprawach konstrukcji. Oszczędny silnik, niezniszczalna skrzynia biegów i sprzęgło, doskonałe hamulce i pancerna tapicerka (nie do zniszczenia) to wielkie atuty B5. Jeśli natomiast trafimy na zamęczony, zaniedbany i odpicowany przez handlarza ulepek no to cóż... jeśli tylko nie przeszkadza ci etykieta buraka, wieśniaka, kapelusznika, faceta bez polotu i wyobraźni, można śmiało rozważyć zakup B5. Umiarkowane spalanie, dobry komfort jazdy, tanie części zamienne, prosta konstrukcja, olbrzymia przestrzeń w wersji kombi i coraz mniejsza popularność wśród złodziei to z pewnością atuty tego auta. Dodałbym jeszcze świetne zabezpieczenie antykorozyjne - mój 13 letni samochód nie ma na sobie grama rdzy ale jest rzeczywiście bezwypadkowy.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 267 212  ►  227 000 zł

Zyskujesz 40 212 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Passat

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od tysięcy służbowych kombi.

Volkswagen Passat - zobacz filmy

Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady
Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady W tym samochodzie znacznie łatwiej było o zalety, niż o wady, ale poradziliśmy sobie - zapraszamy do oglądania sporządzonej przez nas listy zalet i wad VW PASSATA.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 431
Volkswagen Passat B5 Kombi 790

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum