Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

Prezes, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 357 tys. km
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Jeśli samochód pochodzi z pewnego źródła, ma autentyczny przebieg i był odpowiednio serwisowany będzie służył długo i bezawaryjnie, dzięki swojej prostej i taniej w naprawach konstrukcji. Oszczędny silnik, niezniszczalna skrzynia biegów i sprzęgło, doskonałe hamulce i pancerna tapicerka (nie do zniszczenia) to wielkie atuty B5. Jeśli natomiast trafimy na zamęczony, zaniedbany i odpicowany przez handlarza ulepek no to cóż... jeśli tylko nie przeszkadza ci etykieta buraka, wieśniaka, kapelusznika, faceta bez polotu i wyobraźni, można śmiało rozważyć zakup B5. Umiarkowane spalanie, dobry komfort jazdy, tanie części zamienne, prosta konstrukcja, olbrzymia przestrzeń w wersji kombi i coraz mniejsza popularność wśród złodziei to z pewnością atuty tego auta. Dodałbym jeszcze świetne zabezpieczenie antykorozyjne - mój 13 letni samochód nie ma na sobie grama rdzy ale jest rzeczywiście bezwypadkowy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy silnika jak to w TDI na pompie, do dzisiejszych standardów nie przystaje i nie wytrzymuje porównania z nowoczesnymi autami. Co do elastyczności, seryjne ustawienie sterownika silnika pozwala na jedynie spokojne przemieszczanie z się z A do B. Dzięki wydajnej pompie (silnik AHH) i zmienionym wtryskom oraz przestrojeniu silnika uzyskałem ok. 130KM i 295Nm co już pozwala na w miarę komfortową jazdę, szczgólnie z dużym obciążeniem.
4,0
Skrzynia biegów
Po przebiegu 357 tys. sprawuje się doskonale, choć przełożenie mogłoby być dłuższe.
4,0
Układ jezdny
Wielowachaczowe zawieszenie daje naprawdę dobry komfort jazdy, pod warunkiem oczywiście że jest sprawne. Nie należy oszczędzać na tanich zamiennikach o słabszej jakości
Komfort
4,0
Widoczność
dobrze zarówno do tyłu jak i do przodu
3,0
Ergonomia
jest to podstawowa wersja zatem mało jest gadżetów do obsługi. Nie mniej wszystko jest intuicyjnie rozmieszczone. Pomijam wystrój który jest dość smutny i trąci już starzyzną.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
uporczywie parująca przednia szyba - auto jest bez klimy i nie sposób szybko odparować wodę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
olbrzymia przestrzeń zarówno dla pasażerów z przodu jak i z tyłu. Doskonała jakość tapicerki, niezniszczalna przy normalnym użytkowaniu.
3,0
Wyciszenie
mogłoby być lepiej, w wersjach B5FL znacznie poprawiono wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
doskonale jak na wiek i przebieg
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś za kilkanaście tysięcy złotych można kupić samochód w dobrym stanie, z fajnym wyposażeniem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zacinają się zamki (brak pilota, otwieranie ręczne), przepalające się żarówki oświetlenia tablicy i oświetlenia bagażnika. Zawieszka modułu komfortu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
biorąc pod uwagę przebieg i wiek - jedyna \"usterka\" to zużyta turbina po przebiegu 335 tys ale to chyba można uznać za wymianę eksploatacyjną.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Kombi