Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

piozasty@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 2.5 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny, elastyczny, pracuje równo i cicho. Apetyt na paliwo umiarkowany. Miałem poprzednio skodę octavię 1,9 tdi i to była rewelacja, po chipie paliła 4,5 l. Ten troszkę więcej, ale wrażenia z jazdy dużo lepsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pompa paliwa, podobno często zawodzi, ale niedużo kosztuje. Auto zapowietrza się i są trudności z odpaleniem.
Zawieszenie : to podstawowa bolączka passatów
5,0
Całokształt
Doskonałe auto na długie trasy, ekonomiczne, wygodne, obszerne, daje dużo radości z jazdy. Może wygląd już troszkę przestrzały, ale nadal na tle innych wyróżnia się. Wystarczy dbać a naprawdę odwdzięczy się tym samym.
Wrażenia
5,0
Silnik
w porównaniu do jednostki 1,9 to rewelacja. Pracuje równo, ciszej, dużo bardziej elastyczny. Wyprzedzanie bez problemów, naprawdę dobre przyspieszenie (duży moment obrotowy robi swoje).
5,0
Skrzynia biegów
Manual 6-cio biegowy sprawuje się bardzo dobrze. Miałem okazję jechać takm samym z automatem-też nieźle, ale manual pozwala na więcej. Wprawny kierowca wydobędzie z tego silnika więcej.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze dociążony i jedzie jak po szynach. Ja mam wersję obniżoną "sportec". Jednak, jak w każdym passacie po jakimś czasie zaczynają pojawiać się w zawieszeniu stuki. Cóż, jest to auto na trasy a nie terenowe (nasze drogi).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w innych samochodach tego segmentu.
5,0
Ergonomia
Wiadomo: "niemiec"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można narzekać ale dwustrefowa klima to jednak lepsze rozwiązanie jeśli się jeździ z wymagającym pasażerem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemu mieści komplet pasażerów ze sporym bagażem.
5,0
Wyciszenie
Praca silnika to pieszczota dla uszu, dobrze wyciszony. Dobrej klasy sprzęt w kabinie brzmi rewelacyjnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto oczywiście sporo ok. 10 l, jazda w trasie bez szaleństwa -może zejść do 6 l. a nawet troszkę poniżej. Ja mam średnią globalną 8,2 l. Oczywiście automat weżmie troszkę więcej. Ale jaka przyjemność z jazdy!
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy zdecydowanie drogi, ale kilkuletni po dokładnej kalkulacji zdecydowanie wygrywa z innymi markami. Komfort, bezpieczeństwo, dostępność części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oczywiście pompa paliwa - to skomplikowane rozwiązanie układu zasilania to porażka, awaryjne w dużym stopniu. Rozwiązaniem problemu chwilowym, jest zamontowanie ręcznej pompki wspomagającej rozruch. Trochę męczące, ale się sprawdza. Oczywiście zawieszenie, ale to sprawa jakości drogi oraz stylu jazdy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria pompy paliwa była najpoważniejszą usterką mojego pojazdu jak do tej pory (jeszcze nie mam nowej bo to oczywiście nietyp i czekam na sprowadzenie). Oprócz tego wysiadł wentylator klimatyzacji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan