Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

joy_pl, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa oleju!
2,0
Całokształt
Jazda autem bardzo komfortowa, dobrze się trzyma drogi ale jak już się coś zepsuje to koszty są nie małe. Spalanie przy bardzo oszczędnej jeździe ok 5,7-5,8l/100kk jest do osiągnięcia nawet 5,5l ale na dłuższa metę nieopłacalne tzn. zapycha się turbo i nieszczęśliwy DPF. poza tym żadnej przyjemności z takiej jazdy nie ma. przy normalnej jeździe (trasa 70% miasto 30%) pali ok. 6,3 zimą, 6,1 wiosną,jesienią 6,4 lato. na autostradzie odcinek ok. 200km przy ciągłej jeździe 180 - 200 km/h i odcinek 500km przy 90 - 140km/h spalił 8.1l/100km. Prędkość maksymalna przy pełnym obciążeniu kiedyś 206km/h według nawigacji teraz ok 201km/h. Niby fajne auto ale koszty niektórych napraw sprawiają że drugi raz bym go nie kopił...
Wrażenia
2,0
Silnik
Standardowo awaria pompy oleju i w konsekwencji sprężarki... Dwu-masa jako część eksploatacyjna przy 200 tys.
5,0
Skrzynia biegów
Czasem problem z wyjęciem wstecznego/1, ale tylko zimą...
5,0
Układ jezdny
Lekkie problemy ze zbieżnością, ale uciążliwe bo powracające...
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu i na boki ok, ale cofanie bez czujnika... masakra.
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok. ale podgrzewane fotele szybko ulegają awarii, naprawa nieopłacalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Teraz przy przejechanych prawie 240 tyś. nie jest już tak pięknie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie koszty naprawy chyba nigdy nie zostawiłem u mechanika mniej niż 500zł. Do tego ubezpieczenie, AC, OC, NW, assistance ok 1750zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Do początkowej ceny ok 55tyś. w 2008r. należał by doliczyć 15-20tys na naprawy, a wtedy do jest całkowicie nieopłacalny zakup...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie za bardzo wiem co do takich zaliczyć, niby ręczny jest drobna usterką, ale w normalnym samochodzie gdy się zatnie uderzyć młotkiem lub/i przeciąć linkę i jest ok, tu elektronika i bez lawety się nie obejdzie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsza usterka pompa paliwa w baku koszt nie pamiętam coś koło 800zł kolumna kierownicy - 2 500zł pompa oleju za pierwszym razem 20zł plus robocizna 300zł pompa oleju za drugim razem 750zł regeneracja 450 robocizna Sprężarka regeneracja i robocizna 2 000zł Sprzęgło/dwu-masa z robocizna 2 800 zł pompa sprzęgła 250zł przeguby 600zł kluczyk 650zł hamulec ręczny na razie bez regeneracji silniczków 300zł (ale czeka mnie jeszcze regeneracja silniczków ok 500 - 700zł x 2 szt.) Czujnik DPF 300zł To są tylko usterki które pamiętam, ale było ich więcej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan