Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan II Van

Tromendous, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Sharan II Van 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Nie miałem żadnych problemów z elektryką. Silnik też jest OK. Samochód stworzony na długie wyjazdy. Po przejechaniu 1000km nie odczuwa się żadnego zmęczenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzynia DSG
4,0
Całokształt
Gdyby nie problemy z DSG byłoby bardzo dobrze. Skrzynia psuje całokształt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie silnik jest OK. Kiedy jednak jest zimny potrafi lekko falować, choć nie widać tego na wskaźniku obrotów. Potem, gdy osiągnie swoją temperaturę wszystko jest OK.
2,0
Skrzynia biegów
DSG w ogóle mnie nie zachwyca. Skrzynia od czasu do czasu potrafi stuknąć. Wymieniałem już mechatronikę i sprzęgło. Po wymianie pojawiła się nowa przypadłość. Skrzynia w trybie D potrafi przełączyć się na 5-ty bieg przy 55km/h i wtedy próba przyspieszenia odczuwana jest w kabinie jako dziwne buczenie. Panowie z VW mówią, że jest to normalne. Ja jednak sądzę, że nie. Ogólnie, urządzenie jest niedopracowane, o czy m świadczy chociażby akcja serwisowa kilkuset tysięcy tego typu skrzyń w Chinach. Żałuję, że nie kupiłem skrzyni manualnej, z która nie ma żadnego problemu.
3,0
Układ jezdny
Tutaj mogłoby być lepiej. Stawiam 3.
Komfort
5,0
Widoczność
OK.
4,0
Ergonomia
Samochód jest bardzo wygodny. Wszystko jest pod ręką. Ergonomia deski rozdzielczej na b. wysokim poziomie. W porównaniu do Galaxy dużo lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez problemu. Jest bardzo wydajna. W testach ADAC samochód podobno słabo się nagrzewa w ujemnych temperaturach. Nie potwierdzam tego. Nagrzewnica działa bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj dam tylko 4. Rozwiązanie z chowanymi siedzeniami ma więcej wad, niż zalet. Podłoga w samochodzie jest wyżej, przez co schowanie roweru staje się niemożliwe. Więcej pakowałem do swojej Alhambry. Miejsca dla pasażerów jest dość, chociaż denerwuje mnie garb w podłodze w drugim rzędzie siedzeń. Tego nie było w poprzednim modelu i było to bardzo dobre rozwiązanie. Obecnie, osoba w środku w drugim rzędzie musi siedzieć okrakiem. Za to siedzenia składają się bardzo dobrze. Wszystko działa bez zarzutu. W porównaniu z Galaxy to przepaść. Tam wszystko paliło się w rękach. Próba wejścia do trzeciego rzędu siedzeń wymagała zaangażowania dwóch rąk. Do tego te fordowskie plastiki i jakość wykonania :-(
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Znaczny postęp w stosunku do poprzedniej wersji
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo oszczędny. Przy jeździe 90-100km/h wycisnąłem z niego na trasie 4,9l/100km. Normalnie w trybie mieszanym i jeździe ok. 130km.h na trasie średnie spalanie na poziomie 6,5l. Serwis drogi. Mam poważne zastrzeżenie do brakującego koła zapasowego. Jedyne, co dali to klucz do śrub. VW Assistance jest OK. Ale jeśli jedziesz na spotkanie lub lotnisko i koło nawali, czekanie na Assistance może źle się skończyć. W dodatku opony ContiSeal nie bardzo wiadomo, jak naprawiać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę tego auta powinno być jak w szwajcarskim zegarku. Niestety, tak nie jest. Nie mogę jednak wskazać alternatywnego auta. Rozważałem Galaxy, ale po kilku dniach jazdy testowej skutecznie się wyleczyłem. To jest dopiero niedopracowane auto (no, może poza układem jezdnym i silnikiem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic jak dotąd się nie popsuło z drobiazgów
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia DSG - PORAŻKA! Jeździłem takim samym modelem i zauważyłem te same problemy. Doradca serwisowy z Poznania stwierdził to samo w swoim samochodzie testowym. Skrzynia niedopracowana (przynajmniej w stosunku do tego auta). Przełączanie biegu 5 przy prędkości 50km/h jest bez sensu. Silnik się wysila i zaczyna buczeć. Koszty eksploatacyjne skrzyni DSG są bardzo duże. To moja pierwsza i ostatnia skrzynia DSG. Nie polecam tym, którzy od samochodu oczekują wysokiej kultury pracy. Pozostali będą jednak pewnie zadowoleni.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Sharan II Van 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Sharan II Van