Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touareg I

Vadim, 16 lat temu
Silnik 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI 313KM 230kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Klocki hamulcowe z porsche cayenne - ten samochód żeczywiście chamuje!!! mimo swej wagi. Poza tym silnik i osiągi.
5,0
Całokształt
Samochód jest rewelacyjny i mam wrażenie że niektórzy pisząc na tym forum że się nie podoba - chyba nim jednak nie jeździli. Przed zakupem testowałem volvo XC90 i bmw x5 4.4 benzyna - i nie było co porównać. Dodam że x5 poprzedni model więc nie wiem jak to teraz wygląda. Absolutnie niezawodny, doskonały silnik, przyspieszenie, wyciszenie. W tym samochodzie się po prostu odpoczywa a odpalając silnik z rana od razu wprawia w dobry nastrój. Z pewnością kupiłbym go jeszcze raz - nie żałuje żadnej złotówki na niego wydanej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Przyśpieszenie 0-60 km/h wprawia w osłupienie kierowców fordów focusów st220 i innych pseudo sportowych bolidów, mnie też. Ogólnie silnika prawie nie słychać, chyba że się mocniej doda gazu wtedy jest dźwięk jakby "zasysał asfalt".
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała. Nigdy nie szarpie, zmienia biegi w odpowiednim momencie. Bardzo jestem zadowolony choć słyszałem że się psuje. Moja na szczęście jest bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Pneumatyczne zawieszenie - super. Jak trzeba można wybrać opcje sport i wybić sobie zęby przy przejeździe przez tory. Ja jeżdżę na komfort lub auto i dziur praktycznie nie czuje żadnych. Właściwości terenowych nie sprawdzałem ale w zaspach śnieżnych radzi sobie świetnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiadomo że jak się siedzi ponad innymi to zawsze lepiej.
5,0
Ergonomia
Nie ma głupiego I drive jak w bmw - wszystkie przyciski czytelne i pod ręką, nie ma się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja 4 strefowa świetnie chłodzi latem, szybko się nagrzewa zimą. Świetna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera doskonale - z tyłu nie wiem - rzadko kogoś wożę, ale na trasach do Alp jakoś wytrzymywali bez zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
W podobnie cichym wozie siedziałem jedynie w Jaguarze XJ8 ale tam silnik pracował głośniej na obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie pali mało to prawda. W mieście około 17 - 20l na trasie 10 - 13.5l. Z drugiej strony czy to dużo jak na swoją wagę 2660 kg i osiągi jakimi dysponuje - moim zdaniem nie.
4,0
Stosunek jakość/cena
No jest drogi ok. Ale w tej klasie aut każdy samochód jest drogi - Jakość w miarę odzwierciedla cenę - mógłby być z 50 tyś tańszy wtedy było by idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy się nic nie zepsuło poza świecącą się kontrolką poduszki powietrznej - usterka usunięta po skasowaniu błędu w komputerze pokładowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było. Widocznie mam jakiś cudowny egzemplarz ale poza przeglądami nie bywam w serwisie. - może dlatego że zmieniam olej co 15 - 20 tyś km a nie jak radzi volkswagen co 30 tyś km.

On - zużycie paliwa dla silnika 5.0 V10 TDI 313KM 230kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
16,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touareg I