Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran I

TurekT, 11 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Autko jak na minivana nie wychyla sie na zakretach i nadaje sie do szybkich pokonywania zakretów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Turbina z tego co wiem to dosc czesto w tych silnikach
Przeniesienie napędu : Koło dwumasowe
Układ elektryczny : EGR
4,0
Całokształt
Pomimo negatywnych opini na temat silnika oraz usterek, które mi sie przytrafiły to i tak szczrze polecam to autko. Touranika posiadam od dwóch lat i przejechalem nim 30tys km. Autem naprawde jezdzi sie baardzo wygodnie, nadaje sie do spokojniej jazdy z rodziną oraz można troche poszaleć. Po wyciagnieciu foteli z drugiego rzędu, co wykonuje sie dosłownie w 2 minuty autko spokonie moze robic za małą ciezarówkę, przewiesc mebel, pralke nie ma problemu. Najwiekszy plus autka to przestrzen, dynamika oraz układ jezdny ! Z zewnatrz autko moze nie jest najpiekniejsze ale dzieki prostocie jest bardzo praktyczne i łatwe do zaparkowania. Polecam autka przedze wszystkim dla rodzin z małymi dzieci. Autko bardzo pakowane i wygodne, gdyż dziecko siedzi wyzej i wyraźniej widzi co sie dzieje za oknem. No niestety usterki silnika są ale wydaje mi sie ze w tych czasach po wiekszosci aut uzywanych trzeba sie spodziewac ze ustarka moze sie przytrafic.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o mocy 136KM, bardzo elastyczny. Jadac 60km/h na 6 biegu nie trzeba nawet redukowac aby sie rozpedzic. Na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem. Uwazam ze do tej masy auta idealnie dobrany no i przy tym ekonomiczny. Wada - dośc głosny oraz troszke awaryjny, choc pomimo tego to i tak polecam.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie mam sie do czego doczepic. Nie trzeba zbyt czesto manewrowac lewarkiem oraz \"szukac\" biegu. NIEMIECKA PRECYZJA
5,0
Układ jezdny
I tu jestem milo zaskoczony. Touranik bardzo fajnie tlumi nierownosci a przy tym tez nie wychyla sie na zakretach. Wczescniej posiadalem Citroena Xsare Picasso i na rondzie mialem wrazenie jakbym za chwile mial sie przewrocic na bok, zaś w vw czuje sie jak w niskim aucie osobowym, łuki śmiało można pokonywać bez zwalniania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzezen, autko krotkie, intuicyjne. Na parkingu nie ma problemu z manewrami choc nie posiadam czujników prakowania.
5,0
Ergonomia
Jak to bywa w nimickich autka wszystko czytelne i pod reką. Duża ilosc schowków. Bagaznik mega pojemny i ustawny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja (Klimatronik dwustrefowy) bardzo dobrze chłodzi. Dzieki nawiewom na tylni rząd siedzeń temperatura w aucie zrównoważona. Co do ogrzewania to posiadam webasto - dogrzewacz silnika i z nim autko bardzo szybko nagrzewa sie. Jak webasto mi sie zapsyło to juz trzeba było odczekać 10 min za nim silnik nabierze temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wczesniej mialem MiniVana , teraz posiadam Touranika i kolejne autko to również bedzie minivanik lub SUV. Wygodnie sie wsiada. Jesli ktos ma dzieci to tym bardziej polecam. Nie trzeba sie schylać, wyginąc aby dziecko zapiac w fotelik. Na parkingu dziecko wyprostowane skacze miedzy fotelami. I najwiekszy plus to za to ze z tylu osobne fotele tak wiec jazda w 5 osob doroslych nie jest mecząca dla pasazerów.
3,0
Wyciszenie
No i tu najwiekszy minus dla autka. Silnik glosny! a przy predkosci powyzej 120km/h opory powietrza słychac dosc wyraznie! Przy predkosci powyzej 160 juz nawet uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto max 8.5 zimą, latem 7,5. Trasa - na autostradzie przy predkosciach okolo 160 to trzeba sie liczyc ze srednia podchodząca do 7 litrow ale mozna i przy ekonomicznej jezdzie 90km/h do 5 litrów. Uwazam ze jak na tą moc oraz na te gabaryt autka to jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko kupilem uzywane dwa lata temu. Materialy wykonczeniowe autka jak na VW przystalo na dobrym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to podnosnik szyby, podgrzewanie lusterka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGR - przeczyszczenie 200zł, Turnina odłączała sie przy predkosci 100km/h - diagnoza zapieczone \"kierownice\" w turbinie, koszt naprawy okolo 1000zł, webasto - dogrzewanie silnika, wymiana piecyka na uzywany - koszt naprawy 700zl. Przepływomierz - wymiana na uzywany, koszt naprawwy 250zł. Koło dwumasowe przy przebiegu okolo 140tys km, jak szczelilo kolo to i rozrusznik ułamało, koszt naprawy okolo 2000zł. Spodzieawłem sie po VW, iż jest to mnie awaryjne autko.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Touran I