Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 460

Marcin, 17 lat temu
Silnik 2.0 110KM 81kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 460 2.0 110KM 81kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto warte uwagi w tej cenie na rynku aut używanych - jest to Volvo, wygodne i solidne auto, na którym można polegać
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się bez zarzutu. Jednostka 2.0dm3 dostarcza wystarczająco dużo mocy, żeby swobodnie wyprzedzić czy ruszyc żwawo ze skrzyżowania. Mankamentem jest dość głośna praca silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam wersję automat. Znakomicie się sprawuje, miękkie przechodzenie między biegami, skrzynia bardzo elestyczna - przy użyciu kick down szybko reaguje i redukcja przechodzi w zależności od potrzeb o 1 lub 2 biegi w dół. Czasami jest wyczuwalne delikatne szarpnięcie przy zwalnianiu, ale to niz nowego przy automatach z tamtych czasów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - całkiem nieźle, nawet miałem okazję wyprowadzać auto z sytuacji blisiej kolizji przy dużej prędkości(ok 100km/h) i byłem mile zaskoczony - znakomite zachowanie się samochodu uratowałomnie , poza tym drobne stuki - na pewno jest to spowodowane koniecznością wymiany zawieszenia przedniego w moim przypadku.
Komfort
5,0
Widoczność
Znakmita widoczność. W niektórych autach słupek boczny jest szeroki i bardzo przeszkadza, w volvo jest inaczej -wąski słupek daje doskonałą widoczność, żaden pieszy wchodzący za skrzyżowaniem nie "zniknie" za słupkiem.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na dobrym poziomie, wszystko pod ręką, środkowy panel delikatnie zwrócony do kierowcy (troche jak w BMW). Na początku trzeba się przyzwyczaić do przycisków otwierania szyb na panelu środkowym przy podłokietniku, ale na dłuższą metę rozwiązanie sprawdza się. Katastrofą jest podłokietnik, który jest zbyt nisko i zbyt cofnięty żeby służyć za podłokietnik, tylko fajny schowek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na minus jest hałas którego dostarcza wentylacja - bardzo głośna praca tego układu. Jednak ogrzewanie działa bardzo dobrze. Szybko po uruchomieniu silnika jest ciepło, nawet przy bardzo niskich temperaturach zewn.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu - znakomicie, dla pasażerów z tyłu - tak sobie.
3,0
Wyciszenie
Moglo by być lepiej (oczywiście nie ma tragedii)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność dla silnika 2.0 benzyna: -max zużycie paliwa (przy temp -20st.C, jazda w mieście, krótkie odcinki) - 12 l/100km -min (trasa latem) - 7,2 l/100km! -średnio w warunkach jesiennych/wiosennych (ok 6stC) miasto/trasa - 8,5-9 l/100km Ceny częsci nie są wyższe niż dla innych marek ze środkowej półki. Jedyny manament to diagnostyka komputerowa - nie każdy mechanik posiada program, nie każdy mechanik chce się zajmować volvo (podobno diagnostyka jest bardziej czasochłonna) - ale sytuacja nie jest beznadziejna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi - przeciętnie - skrzypienie w aucie, hałas od zawieszenia itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać auto jak dotąd niezawiodło (ale prowadzę regularne coroczne przeglądy ,wymiany filtrów itp.)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 460