Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Kombi

HellWeaver, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo 850 Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : sposób zabezpieczenia przed korozją, niesamowita sprawa. Elektryka: Pomimo 12 lat wszystko działa, żadnych problemów z urządzeniami/mechanizmami.
5,0
Całokształt
W pewnym stopniu auto marzeń z okresu dzieciństwa, przekonało do siebie całą chmarę "domowych" przeciwników. Poczucie bezpieczeństwa nieporównywalne z autami, którymi się poruszałem do tej pory. Wyczuwalny respekt ze strony wymuszaczy i piratów drogowych. Praktyczność rozwiązań wewnątrz jak i na zewnątrz auta zdumiewa.
Wrażenia
4,0
Silnik
obiektywność nakazuje obniżyć ocenę z racji tego, że diesel i troszke hałasuje (zwłaszcza zimny) - co akurat w żaden sposób mi nie przeszkadza. Bardzo dobra dynamika, nie spodziewałem się tego po tak wielkim aucie.
4,0
Skrzynia biegów
niekiedy ciężko wrzucić pierwszy bieg. Dobrze dobrane przełożenia ale brakuje 6tki.
5,0
Układ jezdny
coś niesamowitego, testowany ekstremalnie - unik przed zderzeniem, trzyma się drogi jak przyklejony, nic nie zarzuca. Układ kierowniczy bardzo dobrze współgra z zawieszeniem, wspomaganie to klasa samam w sobie.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka boczne obejmują całe auto, małe powierzchnie martwych stref, parkowanie pomimo gabarytów dziecinnie proste.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wskaźniki czytelne pomimo ich ilości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wraz z webasto to chyba ideał, kiedy trzeba chłodzi, jak potrzeba fotele dodatkowo grzeją ;) dwustrefowa klimatyzacja, według uznania lub automat
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to może być jeszcze więcej miejsca ?
4,0
Wyciszenie
po 12 letnim samochodzie trudno oczekiwać aby po polskich OS'ach jechał cicho a w środku nic nie trzeszczało. Aczkolwiek tylnia roleta bagażnika jest zbyt głośna
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto (Łódź) od 7,3l do 8,9l - jak przestaną kopać dziury w całym mieście będzie lepiej trasa - 6l - przy pokaźnym obciążeniu biorąc pod uwagę ciężar auta, kapcie 205mm, działający nawiew to zużycie paliwa jest szokująco niskie, przecież to 2,5 litrowy silnik ceny napraw niekiedy szokują, ale nie jest tak tragicznie jak głosi legenda
5,0
Stosunek jakość/cena
Z racji tego, że kupiłem to auto od Niemca, więc przepłaciłem w porównaniu z "polskim odpowiednikiem", ale nie żałuje - jeśli tylko 850'tka nie była katowana i przede wszystkim rozbita to warto wyłożyć większą kwotę na zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterka blokady klapki wlewu paliwa - czyszczenie wystarczyło to koniec :D
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko sprawne, naprawy zawieszenia/ukł. kierowniczego (stan dróg)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Kombi