Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting

palacze, 8 lat temu
Silnik 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 115KM 85kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dużo cichsza praca silnika niż w innych 1.6 koncernu PSA. Nie wiem z czego to wynika, ale niezmiernie mnie to cieszy :-)
5,0
Całokształt
Na razie działa efekt nowości. Samochód jest bardzo efektowny, szczególnie na wyjątkowych, białych felgach 17 cali. Przestronność z przodu bez zarzutu, z tyłu do 185 cm wzrostu dosyć wygodnie, ja nie jechałem. Nawet niewielki bagażnik okazał się bardziej pojemny niż się spodziewałem. Skomplikowany mechanizm odsuwania foteli przy wsiadaniu do tyłu. Wysoka jakość materiałów i bardzo wysoka kultura pracy silnika i zawieszenia. Niezła dynamika nie okupiona spalaniem. Czas pokaże jak będzie w dalszej eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silbik, choć diesel znany z koncernu PSA, wykazuje zaskakująco wysoką kulturę pracy. Odrobinę wibracji czuć na wolnych obrotach, jednak przeważnie na światłach wkracza ststem Start/Stop więc rzadko jest w tym stanie. Moc rozwija płynnie, trochę ograniczany długimi przełożeniami pierwszego i drugiego biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę za długie przełożenia pierwszego i drugiego biegu sześciobiegiwej skrzyni (podyktowane pewnie ekologią) wymagają przyzwyczajenia. Potem tylko lepiej, krótki i precyzyjny skok lewarka, wygodne zestopniowanie i szeroka użyteczność szöstego biegu.
5,0
Układ jezdny
Ciche, pewne peowadzenie. Spory komfort pomimo 17 calowych kół. Zobaczymy jak będzie z trwałością wielowahaczowego zawieszenia. Na razie super !
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - doskonale, tył - całkiem wygodnie dla nieprzesadnie wysokich osób ze względu na opadającą linię dachu. Coś za coś. Uroda w zamian za wygodę z tyłu. Mięsiste i cucge zawieszenie, mięsiste fotele.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu za wyjątkiem stacyjki, która jest w trochę dziwnym miejscu. Trochę zbyt małe schowki. Automatyczne światła i wycieraczki ograniczają jonieczność obsługi. Bardzo dobre materiały i ogólne wrażenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetny, intuicyjny sposób sterowania wentylacją. Wydajna dwustrefowa klima, Nic więcej nie potrzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem w dziale komfort, z przodu niemal idealnie, z tyłu zaskakująco dobrze dla pasażerów tak do 180 cm wzrostu. Fotele mięsiste i wygodne.
5,0
Wyciszenie
Nie jechałem jeszcze cichszym kompaktem. Znakomicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie (po miesiącu) samocgód nie zaskakuje spalaniem ani in plus ani in minus. Sądzę że po dłuższym czasie nauczę się lepiejkontrolować system start/stop i dibierać właściwy bieg, więc oczekuję że spalanie jeszcze spadnie. Jak tylko będą bardziej ustabilizowane wyniki, dodam nowy raport.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dobrze trzyma wartość, ale zdecydowanie jest wart swojej wysokiej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez usterek. Zobaczymy za jakiś czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez usterek. Zobaczymy za jakiś czas.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo C30

Liczba wpisów: 5

Volvo C30 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo C30 Hatchback 3d Facelifting