Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d

marmarzec, 9 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo C30 Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność, dynamika jazdy, "frajda" jaką sprawia płynna jazda i bezpieczne wyprzedzanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : poważne uszkodzenie modułu CEM, uszkodzenie alternatora
Przeniesienie napędu : uszkodzenie koła zamachowego
5,0
Całokształt
Samochód robi niesamowite wrażenie. Ciekawy design, linie miłe dla oka. Samochód pozwala wyróżnić się z tłumu i cieszyć się niesamowitymi wrażeniami z jazdy i podziwiania na parkingu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka 136 KM doskonale radzi sobie w nie najlżejszym nadwoziu 1350 kg. Jest żwawy, ochoczo reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Pozwala na pewną jazdę i sprawne poruszanie się zarówno w korku jak i na trasie. Przy spokojnej jeździe zadowala się niskim spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze współgra z jednostką napędową. Precyzyjnie wybiera przełożenia. pozwala na sprawne przemieszczanie się, sprawne przyspieszanie, a jeżeli trzeba na ekonomiczną jazdę.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, nieźle zestrojony. Pozwala dobrze czuć auto. Niestety na poprzecznych nierównościach powoduje przedostawanie się drgań do wnętrza i odczuwanie ich przez podróżujących.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach doskonała. Łatwość manewrowania i parkowania.
5,0
Ergonomia
Obsługa samochodu jest intuicyjna i nie zmusza do odrywania się od najważniejszej czynności - prowadzenia. Wszystkie przełączniki i przyciski w zasięgu ręki, doskonale opisane lub oznaczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
System wentylacji i klimatyzacji działa wyśmienicie. Jedyny minus wynika z racji silnika diesl'a - dość długo się w zimie nagrzewa. Jednak rozprowadzenie ciepłego i zimnego po kabinie jest doskonałe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer na przednim fotelu podróżują komfortowo. Na tylnych fotelach zdecydowanie mniej miejsca i ograniczony dostęp. Jednak po zajęciu miejsca z tyłu nawet wyżsi pasażerowie podróżują w miarę wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Doskonała wyciszenie szumów spowodowanych z jazdą. Nieco gorzej sprawdzają się niektóre elementy plastikowe, szczególnie na poprzecznych nierównościach. Nieco trzeszczą, ale nie psują mimo wszystko doskonałego efektu końcowego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo serwisowania samochodu w ASO Volvo koszty nie są dramatyczna. Owszem niektóre naprawy potrafią drenować kieszeń jednak bieżące koszty utrzymania można utrzymać na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wyobrażam sobie więcej komfortu, prestiżu i luksusu za tą cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 2 lata użytkowania samochodu nie zaobserwowałem drobnych usterek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad 2 lata niestety przydarzyły się 3 poważane usterki, najprawdopodobniej wynikające z zaniedbań i niewłaściwego serwisowanie przez poprzedniego właściciela. Po ich usunięciu Auto sprawuje się idealnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo C30

Liczba wpisów: 5

Volvo C30 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo C30 Hatchback 3d