Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Sava, 10 lat temu
Silnik 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo S60 I 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NIEPOZORNOŚĆ! Poza małymi skromnymi detalami które zauważy dopiero wprawny obserwator (hamulce brembo, mała literka R na grillu i tylnej klapie i felgach) S60R niewiele różni się od zwykłej S60. To wszystko sprawia, że to niepozorne auto potrafi swoimi osiągami niemiłosiernie zadziwić co poniektórych uczestników ruchu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Ukręciła się kątówka przed dyfrem. Uznaje to też za swoje zaniedbanie jak i ASO które nie wymienia oleju w dyfrze, podobnie jak i w skrzyni biegów. Polecam go profilaktycznie wymieniać raz na czas w obu podzespołach
5,0
Całokształt
Fantastyczny i bardzo niepozorny samochód. Dla kogoś kto nie lubi afiszować się z mocą, a lubi z niej korzystać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jeden z największych plusów tego samochodu. Pomimo uturbienia bardzo elastyczny. Gładko wkręca się na obroty, na każdym biegu. Cichutki do 3 tysięcy obrotów, powyżej nich zapewnia dużą frajdę. Zadziwić może też odejściem przy redukcji do 4 czy 5 biegu przy prędkościach autostradowych. Jedynym minusem jest to, że jak każdy z uturbionych silników volvo lubi wypić trochę oleju. Przy moich małych przebiegach jest to +/- 1-2 litry oleju na rok.
5,0
Skrzynia biegów
Fantastyczna 6cio biegowa skrzynia biegów, to ona po silniku robi robotę w tym samochodzie. Pierwsze trzy biegi krótkie, dające niesamowite przyspieszenie. Krótki jest także skok lewarka który skraca czas zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 nie jest niestety oparty na torsenach. Jednakże haldex też daje radę i zapewnia super frajde zimą oraz pewne prowadzenie z dużym zakresem przyczepności. Wiadomo że tak pełnej kontroli nad napędem jak w STI czy EVO, i ich neutralności w prowadzeniu nie posiada, to jednak daje podobne do nich osiągi w komfortowej limuzynie tak jak Audi S4. Samo zaś zawieszenie sztywne i twarde - uwielbia gładką nawierzchnie. Jego minusem jest dość nerwowe wybieranie nierówności. Plusem zaś możliwość dodatkowego utwardzenia zawieszenia co przydaje sie na autostradach czy serpentynach. Ogromną bolączka wymagająca przyzwyczajenia jest promień skrętu niczym w polonezie. Parkowanie i poruszanie się na wąskich uliczkach czasem może doprowadzić do szewskiej pasji.
Komfort
3,0
Widoczność
Dość duże martwe strefy po bokach powodują konieczność wyrobienia sobie odruchu rzuceniem kątem oka na bok przy zmianie pasa. Tak jak w większości sedanów widoczność do tyłu jest utrudniona i nie widać końca samochodu. Pomagają w tym aspekcie składane z kokpitu tylne zagłówki oraz tylne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko w należytym porządku. W tym aspekcie S60R nie zaskoczyło mnie ani pozytywnie ani negatywnie. Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach. Fotel kierowcy posiadał pełną regulacje także wzorową pozycje za kierownicą zajmie praktycznie każdy kierowca
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak każde volvo - szybciutko silnik nagrzewa się do optymalnej temperatury. Podobnie sprawa się ma z ogrzewaniem. Dwustrefowa klimatyzacja bardzo sprawnie chłodzi wnętrze i dobrze sobie radzi z wysokimi temperaturami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu kierowca i pasażer ma dużo przestrzeni do dyspozycji, to z tyłu w miare komfortowo mogą podróżować jedynie dwie osoby. Wyżsi/więksi pasażerowie z tyłu mogą mieć mało miejsca na nogi. Na plus trzeba na pewno w tej kategorii wymienić świetnie wyprofilowane sportowe fotele, z pełnym zakresem regulacji, do pełni szczęścia brakuje im tylko wentylacji. Tylna kanapa także jest wyprofilowana i przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów nie będziemy rzucać pasażerami tam siedzącymi od szyby do szyby :)
5,0
Wyciszenie
Dla mnie idealny kompromis. Nie przekraczamy 3 tysiecy obrotów i grzecznie w ciszy połykamy koleje kilometry. Całkiem spokojnie w środku jest także przy wyższych prędkościach. Powyżej 3 tysięcy możemy delektować się mruczeniem 300 konnej jednostki które powyżej 4,5-5 tysięcy przechodzi w ryk. Nie jest to co prawda V8, ale bardzo przyjemnie się tego słucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Umówmy się 300 konny samochód nie może być tani w utrzymaniu jak miejskie wozidełko. Podzespoły muszą pracować i wytrzymywać taką moc. Części zamienne są dość drogie, ale mogę się założyć że są tańsze od konkurentów spod znaku M3 czy S4. Pozytywnym zaskoczeniem było dla mnie spalanie w tym samochodzie. Pomimo posiadania 5 garów, niewiele ponad 2,5 litra pojemności i 300 koni, na trasie przy grzecznej jeździe 120-130 km/h można osiągnąć spalanie na poziomie 9 litrów z niewielkim hakiem. Dynamiczna trasa z wyprzedzaniem to około 11-12 litrów. Spalanie w cyklu miejskim to 14 litrów, w zimie 15. Przy takich osiągach to rewelacja. Oczywiście jeżeli chcemy sie pobawić i nie schodzimy z okolic 6-7 tysięcy obrotów, spalania nie ma co rozpatrywać w litrach na 100km, tylko w litrach na godzinę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód o porównywalnych osiągach do Audi S4 czy BMW M3 z podobnego okresu produkcji. Dodatkowo bardziej niezawodny i mniej "zwieśniaczony" niż Ci konkurenci. Wszystko to za mniejszą cenę. Stosunek jakości do ceny? DOSKONAŁY.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest w rodzinie praktycznie od nowości. Fakt faktem, że 105 tyś kilometrów przez niecałe 7 lat to kabaretowy przebieg, ale nic poza jednym incydentem i sprawami eksploatacyjnymi nie było robione.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koszt pełnego przeglądu w ASO to około 1500 pln, problem tylko w tym że co ok. 12 000 trzeba go powtarzać. Moim skromnym zdaniem, nie ma co oszczędzac na takim fajnym samochodzie, a regularnie o niego dbając odpłąci sie niezawodnością.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 20V AWD R 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I