Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Tom, 18 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 155 tys. km
Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To moje czwarte Volvo i na pewno nie ostatnie. Auto moim zdaniem w niczym nie ustepuje wychwalanym niemieckim konstrukcją, a pod wieloma wzlędami zdecydowanie je przewyższa (niezawodnosc, stos. jakośc/cena...) Opinie typu że to nie prawdziwe Volvo bo produkowane w Holandii, wygłaszają ludzie którzy prawdopodobnie znają je tylko z obrazka... A poza tym wszystkim jest wręcz wyjątkowo piękne, szczególnie w czarnym kolorze;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 4tyś obrotów przyjemnie mruczy, powyżej staje się głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Typowe dla Volvo (niestety nie tylko w tym modelu) luzy pomiędzy drązkiem zmiany biegów a skrzynią... pozatym bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
To jest naprawde udana konstrukcja (modele od 99´ w górę), prowadzi się wyjątkowo lekko i precyzyjnie także na mokrym i na śniegu. Auto praktycznie nie przechyla sie, tak na zakrętach, jak i przy hamowaniu czy przyspieszaniu. Zapewnia przy tym sporo komfortu na gorszych nawierzchniach. Bez zastrzezeń.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo przejrzyste autko.
5,0
Ergonomia
Jest to co potrzeba i tam gdzie potrzeba. Wyjątkowo pod tym względem dopracowano także bagażnik tj. uchwyty, siatki, pasy a nawet wbydowany subwoofer...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest tak ja na współczesną konstrukcję przystało, latem skutecznie chłodzi (klimatyzacja oczywiście), zimą grzeje (choć juz nie tak jak starsze modele Volvo...)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu brakuje troszkę miejsca na nogi, ale również nie jest żle.
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wyżej przy wyższych obrotach silnik staje sie zbyt wyrażnie słyszalny, poza tym bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto poza paliwem i okresowymi wymianami nie wymaga inwestycji...
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka żarówek, skrzypiący pedał sprzęgła. poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 150tyś km wymieniłem łożysko (piastę) z tyłu (choć podejrzewam ze trochę się do tego przyczyniłem przez szersze od standardowych felgi i duże obciażenia) Po takim przebiegu po naszych bezdrożach wymiany wymagają sworznie wachaczy i gumy stabiliztora, choć trudno to nazwać "poważną usterką" Poza tym autko cały czas jeżdzi i wygłada tak samo jak na początku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.8 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I