Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

Marcin, 14 lat temu
Silnik 2.0 T 165KM 121kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 I 2.0 T 165KM 121kW 2000-2001 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Automat i więcej niż 160 KM to dla mnie priorytet, tutaj to się sprawdza naprawdę dobrze. Skrzynia jest adaptacyjna więc uczy się jak ma zmieniać biegi (jak masz ciężką nogę to się dostosuje).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Podobno norma jest rdzewiejąca klapa na rancie od wenątrz przy atrapie (widziałem u innych i umnie też tak jest)
Silnik : Osprzęt , czyt. wyżej
4,0
Całokształt
Pomimo wszystkich drobnych mankamentów i awarii jestem z niego zadowolony, najważniejszą sprawą dla mnie jest to aby bezawaryjnie dowiózł mnie z puntu A do punktu B ( odpukać póki co to się udaje), był w miarę wygodny, oferował mi dobre przyspieszenie i elastyczność oraz wygodę w postaci w miarę nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów. Czy drugi raz kupiłbym Volvo? Gdybym nie musiał się liczyć z kosztami obsługi i serwisu w ASO nie zastanawiałbym się nad zakupem np. V50/V70 T5 AWD ale po swoich doświadczeniach obawiam się, że skończę w VW Passacie lub Touran-ie żeby mieć święty spokój i całą masę zamienników a także dziesiątki warsztatów pod ręką i zawsze nieocenione w pomocy forum tysięcy użytkowników popularnej w naszym kraju marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pochodzi od Laguny, dobrze wchodzi na obroty i jak jest regularnie serwisowany to jest ok. Jednak nie omijają go problemy z podzespołami (przyszłym właścicielom polecam lekturę usterek na forum V40). Najczęstsze niedomagania to silniczek krokowy (falujące obroty), sonda lambda (przód lub tył), których żywotność przewidziana jest na ok. 200 tyś. km, pękające wzdłuż cewki (nierówna praca, gaśnięcie po odpaleniu zimnego silnika), regulator ciśnienia paliwa głośno pracujący solenoid faz silnika, oczywiście przy większych przebiegach zużycie turbiny,(nieszczelność), dolne poduszki silnika. Najgorszym jest brak lub słaba jakość wielu zamienników ze względu na małą popularność marki w R.P. więc pozostają części oryginalne z ASO lub kilku sklepach internetowych.
5,0
Skrzynia biegów
Szukałem wyłącznie automatu- tutaj jest 5 biegowy adaptacyjny (model po liftingu) i jestem zadowolony.
4,0
Układ jezdny
Jest precyzyjny (podobno dzięki Fordowi) i niestety za twardy na nasze grajdołowe drogi przy tym głośny. Po kilkudziesięciu tysiącach (ok. 50 tyś.) jazdy po różnych drogach mam cholernie skrzypiące sworznie (które słychać wyłącznie w upalne dni więc wymiana w najbliższym czasie).Niedawno w przednim zawieszeniu pojawiło się stukanie na nierównościach poprzecznych (staram się omijać dziury ale czy to jest możliwe w tym kraju?), diagnostyka wykazała zużyte łączniki przód i niewielki luzy na drążkach. Po wymianie łączników na zamienniki SWAG cisza na ok. 1000 km i znowu w prawym kole zaczyna się drażniące stukanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Dla poprawy komfortu zamontowałem z przodu i z tyłu parktronic.
4,0
Ergonomia
Niestety czuć, że auto zaprojektowano ponad 14 lat, jeżeli chodzi o dostępność przycisków -ok, największym mankamentem dla mnie to brak regulacji poziomej kierownicy, usytuowanie pokrętła regulacji oparcia (od strony słupków B)oraz nieregulowany podłokietnik środkowy, który jest tak cofnięty, że zupełnie niepraktyczny. Widać również, że projekt deski rozdzielczej to poprzednia dekada...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo,że posiada ECC (automatyczna klima) to niestety w cieplejsze dni sobie nie zawsze radzi , o ile przód jeszcze da się ogarnąć to drugi rząd jest porażką przy kombi szczególnie jest to odczuwalne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, tył zupełnie przeciętnie.
4,0
Wyciszenie
Po mieście ok, do 140 Km też ok , do 200 Km/H znośnie, wyciszenie silnik dobre.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o paliwo to przy automacie i tym silniku normalnie. Miasto: Warszawa, czasami przeprawa 55 Km zajmuję ok 2,5 H skrótami , tempo żółwia a spalanie od 10,5~13,7l , na trasie najbardziej ekonomicznie jak mi się udało to 8 L ale standardowo ok. 9 l. ------------------- No to koniec dobrych opinii, teraz się zacznie jazda: Ceny przeglądów w A.S.O. 1000~1200 PLN Serwis w A.S.O. to już tragedia...pomimo wspaniałych akcji typu ile lat tyle procent x 10 zniżki itd. Serwis w nieautoryzowanych stacjach typu specjalizujemy się w Volvo to już zupełna klapa i niewiedza pseudo-fachowców (mógłbym wymienić 5takich warsztatów od ręki ), których nie poleciłbym nikomu a ich banery porozwieszane są dookoła Warszawy. W większości przypadków ich praca polega na zgadywaniu Twoim kosztem, podłączeniu do komputera (za odpowiednią opłatą ) i wymyślaniu że może to a jak nie to to na pewno tamto i zabawa trwa za Twoją kasę. Najgorsze, że nie mają chęci żeby zrobić sobie składzik przynajmniej najczęściej psujących się części w celu podmiany tylko zgadują , kupują, wymieniają a Ty za to bulisz. Niestety dzięki A.S.O. ceny mimo, że niższe to i tak mają wysokie. Żeby nie być gołosłownym kilka przykładów życia. Samochód po odpaleniu gaśnie raz , drugi potem ok niezależenie czy zimny czy ciepły, przy okazji wymiany poduszki silnika w jednym z takich niezależnych serwisów specjalizujących się w Volvo i Nissanie mówię o problemie, podpowiadam , że wyczytałem na forum V40, że po takim przebiegu pada najczęściej regulator ciśnienia paliwa i to są podobno tego objawy. Panowie zbiegli się , testowali, mierzyli ciśnienie na regulatorze a na koniec ich ulubione narzędzie w dłoń czyli komputer i dalej jazda szukanie błędów, no i oczywiście doszukali się błędów m.in. czujnika położenia wału. Robota na kilka dni , rozbieranie silnika i pozostawienie im autka w serwisie po to długa i kosztowna naprawa. Daliby sobie ręce uciąć, że to nie regulator (bo forum to forum a serwis to życie- do tej pory myślałem ,że forum to przypadki użytkowników z życia wzięte). Po wizycie zakupiłem od znajomego z Anglika regulator i...tak już jeżdżę prawie 1,5 roku omijając ich z daleka. Kolejny przypadek: auto bardzo nierówno pracuje , czasami zgaśnie kiedy zimne, kilka błędów. Warsztat specjalizujący się w Volvo (w prawo z gierkówki w stronę Warszawy) znowu diagnostyka (pomimo informacji ,że ja również mam komputer i sobie odczytałem błędy) bo ich program jest "profi" i zawsze pokaże więcej, niestety nie pokazał więcej ale ja za to + niepotrzebne czyszczenie przepustnicy zapłaciłem 160 PL. Rezultat wiadomy- zero poprawy, inny Pan z okolicy ze specjalizacją i wieloletnim doświadczeniem w A.S.O. Volvo (jak się potem okazało również mechanik komputerowy), dwa dni sprawdzał, dodam ,że na siłę chciał mi wcisnąć oryginalne świece bo bez tego to nie bierze się za naprawę auta. Moje były 1000 Km wcześniej wymieniane i nie miałem ochoty płacić 2 raz za to samo, skracając szukał , wyszukał wszystko ale nie to co trzeba, więc znowu forum V40.pl i po krótkim szukaniu moim oczom ukazała się wzmianka o pękających cewkach. Pod maskę, wyjmuję cewki i jedna wzdłuż ma piękne pęknięcie na całej długości. Znowu znajomy Anglik i wymiana, od tego czasu minęło 7 miesięcy jak czekam (a raczej jeżdżę) na telefon od pana mechanika, który miał sprowadzić części na podmianę, które zdiagnozował jako uszkodzone (oczywiście wymieniając świece wyciągał cewki, z których jedna miała piękne pęknięcie). Podsumowując, jak problemem jest uszkodzone zawieszenie czy ewidentna usterka jakiegoś podzespołu to masz szczęście jak znasz dobrego mechanika, jeżeli powstaje uszkodzenie trudne do zdiagnozowania a Ty wiesz tylko gdzie w Twoim aucie jest wlew paliwa - łap się za portfel bo właśnie zostałeś czyimś sponsorem na najbliższe dni.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg nie jest wcale duży jak na wiek auta, w czasie mojego użytkowania (2 lata i ok 60 tyś. km przejechane) wiele drobnych awarii (podzespoły). Cewka Regulator Silniczek reflektora Sonda Lambda przód/tył - tu akurat instrukcje serwisowe mówią o takiej żywotności Napinacz paska osprzętu Koło zmiennych faz rozrządu (wyciek oleju z jego okolicy zmusił mnie do znacznie przyspieszonej wymiany rozrządu , pompy wody itd.) Czujnik ciśnienia doładowania Uszkodzony wkład lusterka (brak podgrzewania) Jeżeli zdecydujesz się na zakup (lu użytkujesz ) V40 to zobacz czy ramię wycieraczki po stronie kierowcy nie obciera już maski kiedy unosisz ją w górę, jest to standardowe uszkodzenie oznaczające wyrobienie się plastikowej tulejki , w którą zamontowano metalowy trzpień mechanizmu wycieraczki do którego montowane jest ramię. Po latach smar zamienia się w twardy osad i reszt a działając na sucho robi się sama. Można kombinować, jedni podginają inni mają to w nosie. U mnie pomogła zamian z pasażerem i oczywiście ponowne nasmarowanie. Jednak należałoby się kupić nowy mechanizm a to wydatek ok 100 Euro. Nie bawcie się w używki bo ten typ tak ma po kilku latach działania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dla jednego poważną usterką będzie pęknięta cewka bo auto źle odpala kiedy jest zimne a dla drugiego całkowity zgon auta. Ja przyjmuję to drugie czyli dopóki usterka nie unieruchomiła mi całkowicie samochodu to brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 I