Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 I

ZONQ_MZ zonq.mz@gmail.com, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjna francuska jednostka napędowa na listwie paliwowej Common Rail - Charakteryzuje się na prawdę dobrymi osiągami przy niewielkim apetycie na paliwo. POLECAM !!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Z moich informacji wynika, że zawieszenie to największy problem w tym aucie.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem to świetny balans pomiędzy jakością i ceną. Mając VOLVO jeździsz jednym z najbezpieczniejszych samochodów jakie kiedy kol wiek zbudowano. Prestiż i elegancja bez cienia tandety powoduje mój uśmiech za każdym razem kiedy wsiadam do tego samochodu i smutek kiedy z niego wysiadam. Tym autem chciał bym tylko jeździć i jeździć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co prawda nie jest to 130koni ale 115 wystarcza w zupełności do poruszania się po mieście i wyprzedzania na trasie. Jednostka bardzo elastyczna i oszczędna jeżeli umiesz posługiwać się pedałem gazu. Francuskie dCi w konfiguracji Volvo jest praktycznie bez awaryjny pod warunkiem wlewania dobrego paliwa. Słyszałem o egzemplarzu który zrobił ponad 500000 bez remontu - to naprawdę wynik godny mercedesa w swojej klasie.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że tylko pięcio biegowa ale i ona wystarcza do ekonomicznej jazdy z prędkością 130 - 150km/h. Biegi "wchodzą" precyzyjnie i bez żadnych zgrzytów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jako, że moje auto jest z Holandii pracuje bez najmniejszego problemu na polskich drogach. Bardzo dobrze tłumi dziury i inne nierówności nawet przy mniejszych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do mojej astry widoczność jest dużo lepsza, chociaż by ze względu na umiejscowienie słupka nieco dalej aniżeli w OPLU. Tylna szyba w kombi pokazuje wszystko nieco bliżej niż jest w rzeczywistości ale to raczej zaleta niż wada.
5,0
Ergonomia
Wiadomo jak to w VOLVO, wszystko jest na swoim miejscu i z intuicyjną prostotą. Wsiadając do samochodu poczułem się jak robiony był by pode mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji mam klima-tronik, ustawiam tryb AUTO i a resztą zajmuje się komputer. Świetna rzecz, zwłaszcza przy zaparowanych szybach - przy ustawieniu nawiewu na szyby klimatyzacja uruchamia się automatycznie błyskawicznie odparowując całą kabinę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Peugeot 406 czy VOLVO S80 ale dla kogoś kto ma do 180cm wzrostu miejsca jest w sam raz. Wyższe osoby mogą odczuwać lekki dyskomfort no ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Wyciszenie
W moim aucie szum wiatru słychać dopiero po przekroczeniu 140 - 150km/h. Szwedzi naprawdę się postarali bo nawet jadąc szybciej bez problemu można rozmawiać z innymi osobami jadącymi z nami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych gabarytach i takim silniku nie mogło być lepiej. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie Koszalin - Inowrocław (ECO-DRIVING) to 5,12l/100km przy prędkościach do 120km/h. Oczywiście mam tu na myśli płynną jazdę bez szaleństw i ze spokojnym używaniem pedału gazu. Myślę, że można by zejść niżej ale jazda przez 400km z prędkością 80km/h to żadna frajda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponad czasowa sylwetka i materiały zastosowane w tym samochodzie stoją na bardzo wysokim poziomie nawet w moim ośmioletnim aucie. Spasowanie elementów jest niemal idealne a większość detali wygląda tak jak by auto dopiero opuściło fabrykę. Niejeden japoniec czy Niemiec będzie trzeszczał i skrzypiał mając tyle lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać ale nie słyszałem aby w tym modelu były jakieś problemy z elektryką czy innymi podzespołami. To moje drugie VOLVO i ani w poprzednim ani w tym nie wyszło na jaw nic niepokojącego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynym mankamentem jest jakość paliwa. Jeżeli masz zamiar lać byle co to kup sobie słabszą wersje na pompo wtryskiwaczach. W wersji 115km dCi w układzie Common Rail trzeba lać dobre paliwo bo inaczej czeka nas kosztowna naprawa układu wtryskowego.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
88,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V40 I