Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

koraszek, 10 lat temu
Silnik 2.0 126KM 93kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 I 2.0 126KM 93kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak oznak jakiejkolwiek korozji po prostu nic a auto ma 16 lat :)
5,0
Całokształt
Świetny samochód pod względem technicznym. Wygląd cóż mnie sie podoba innym nie musi o gustach się nie dyskutuje. Ludzie się obracają wiec nie jest źle. Kiedyś na stacji orlen w jarocinie przchodziło obok mnie młode małżeństwo i mówią kurde fajne te stare volvo takie kańciaki. Wtedy robi się miło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ?? No cóż nie ma się co spodziewać po 126 koniach ale ja nastawiałem się i byłem świadom jego osiągów więć dałem 5. Ogólnie nie ma problemów z wyprzedzaniem w trasie trzeba po prostu czasem zredukować do 3-go biegu. W mieście radzi sobie świetnie. Jadąc między zabudowaniami ludzie obracają się w poszukiwaniu potwora który wydaje ten dźwięk a to nasze poczciwe volvo tak ordynarnie hałasuje. To właśnie jego wielki plus świetnie brzmi.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Zero zgrzytów zawieszeń czy innych czynności utrudniających wrzucenie biegu. Poszczególne biegi mają dosyć długie przełożenia na 1 biegu można pojechać 60 km/h a w sumie bardziej przydatne na 5 biegu przy 100 km/h mamy nieco ponad 2 tysiące obrotów stąd brak hałasu w środku. W mieście można korzystać z 4 i z 5 jadąc 60 spokojnie wrzucamy piątke i auto się nie dusi.
4,0
Układ jezdny
Dosyć delikatne zawieszenie przednie. Na scieżce diagnostycznej po sprowadzeniu skuteczność amortyzatorów 82 procent a po przejechaniu 5 tysięcy km w Polsce amory do wymiany. Fakt jakość naszych dróg pozostawia wiele do życzenia ale mimo to nie jest najtrwalsze. Jeżeli chodzi o pokonywanie zakrętów jest świetnie jakby miał klej na oponach. Wszelkiego rodzaju łuki pętle itp łyka się z przyjemnością. Jak każde volvo promień skrętu żenada wszystko na dwa razy w porównaniu do poprzedniego samochodu jakim byl Fiat Punto II.
Komfort
5,0
Widoczność
W lustrkach widać wszystko są długie przez co można sporo zobaczyć cofając wyprzedzając itp. Słupki przednie są wąskie nie psują widoczności na skos. Nie zdarzyło mi się jeszcze żeby któryś element nadwozia zasłonił inny samochód tak żeby było to groźne.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu tak jak być powinno. Panel klimatyzacji bardzo intuicyjny w obsłudze. Suwak siły nawiewu też jest wygodny można idealnie dobrać siłę nawiewu jaka nam pasuje. Jedyny wielki minus to nie ma żadnego miejsca na kubek stąd trzeba wszystko wkładać w drzwi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja czasem wariuje prawa strona ciepło lewa zimno ale berdzo sporadycznie i dosłownie na chwilke. Jeżeli chodzi o chłodzenie to nie trzeba długo czekać mimo jego ogromnej kabiny. Ogrzewanie. Nie wiem jeszcze nie sprawdzałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawde dobrze. Mimo że nie mogę, nie być zachwycony (do tej pory punto) to pracowałem w wypożyczalni aut teraz sprzedaje samochody u dealera Opla i jedyny tak przestronny samochód jakim jeździłem to Ford Mondeo oraz Volvo s80. Jest naprawdę świetnie. Razem z rodziną 4 dorosłe osoby pojechaliśmy nad morze 6 godzin jazdy każdy wypoczęty uśmiechniety zadowlony brak oznak zmęcznia każdy siedział wygodnie . Dodam jeszcze że po rozłożeniu tylnej kanapy z łatwością dwie osoby prześpia noc ( warunek nie są wyższe niż 180 cm) dwuosobowy materc pompowany wchodzi na styk i można śmiało campingować.
5,0
Wyciszenie
Bardzo bardzo dobre. Gdyby nie te denerwujące plastiki którę wykańczają nas od wewnątrz byłby bezszelestny. Jadąc ze cb radiem kabel przechodzi przez drzwi i to jedyny świst jaki dobiega z zewnątrz. Gdyby nie to samochód wyciszony na 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tak samo jak każdy inny samochód tej wielkości i wagi. Oczywiście przy odrobinie szaleństwa spala spore ilości paliwa ale nie ma tragedi. Najniżej w trasie osiągnołem 7.6 litra/100km a jadąc 190 autostradą oczywiście chwilami zwalniając później znów się rozpędzałem co trwało chwile czasu a pedał w podłodze spalał średnio z komputera 16.9 l/100. Części eksploatacyjne dla mnie to nie problem pracuje w branży naprawy przeprowadzam sam więc może tak tego nie odczuwam dla przykładu sonda lambda oryginał wykonany przez NGK 327 zł i to w zasadzie jedyne co mnie zdenerwowało. Kompletny rozrząd plus pompa wody plus hydrauliczny napinacz drgań skrętnych 410 zł do tego moja wymiana w warsztacie pewnie koło 200 zł. Amortyzator na przód Monroe 177 zł, Filtr powietrza 18 zł świeca ngk 12 zł jest ich 5 sztuk, filtr oleji 19 zł wszystkie ceny to ceny brutto. Czasem nie pojemuje ludzi którzy piszą że mało części do volvo i są bardzo drogie może nie potrafią albo nie chce im się szukać. Jest też opcja że ceny które podałem dla niektórych są ogromne no jeżeli tak sugeruje przesiąść się na rower.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma już takich samochodów jak to volvo kupiony bardzo tanio za kilka złoty wkładu niezawodny i wygodny samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie psuje . Wymieniam tylko to co się zużywa. Pozatym nic nie nastąpiło z nienacka a tymbardziej nie ma awarii które unieruchamiają samochód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oberwany katalizator i uszkodzona sonda lambda pozatym brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I