Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 II SUV

Jacek R., 8 lat temu
Silnik 2.0 D5 225KM 165kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 225KM 165kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : nagłośnienie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
Inne : brak
Inne : brak
5,0
Całokształt
No cóż... Póki co nie ma ładniejszego SUWa i pewnie długo nie będzie. Oczywiście znajdą się malkontenci zakochani we Fiacie Multipla, którym czegoś tam będzie brakowało. Ale styl i gust to indywidualny wybór. Kto szuka samochodu rodzinnego i pojemnego na wakacje, komfortowego i reprezentacyjnego na co dzień, bezpiecznego zawsze ten zajrzeć powinien do Volvo. Dynamika jazdy bez zarzutu, moc 225KM w zupełności wystarczająca. Ten samochód w nieco lepszej konfiguracji daje sporo. Systemy wspomagające kierowcę, systemy bezpieczeństwa, audio bowers&wilkins i akustyka samochodu (kto słyszał ten wie, że inne bmw, audi czy mercedesy mogą się schować), komfort, przestronność, wyświetlacz HeadUp (raczej pomaga niż rozprasza), panel sterujący, wykończenia wnętrza, itp, itd. Negatywne komentarze na temat tego samochodu wynikają zapewne z tego, że dla większości jest on poza zasięgiem marzeń i fajnie jest powrzucać a że nie ma tego albo tamtego, a to chiński właściciel volvo, a że piszczy, trzeszczy a to a tamto... POLSKA SPECJALNOŚĆ - CIĄGŁE NARZEKANIE, ZAWIŚĆ I ZAZDROŚĆ.
Wrażenia
4,0
Silnik
W temacie mocy i dynamiki niczego mu nie brakuje. Przy wyprzedzaniu zero problemów, jak się spieszę łykam wszystkich... Tylko dźwięk silnika mógłby być lepszy... Ale w sumie czy dźwięk jest najistotniejszy skoro w tym samochodzie wszystko pozostałe jest 10x lepsze niż np. w BMW X5?
4,0
Skrzynia biegów
Czasami trzeba mocniej pociągnąć przy zmianie z P na R, potem wszystko idzie gładko jednym palcem. Przełożenia niewyczuwalne no chyba, że w opcji Dynamic.
5,0
Układ jezdny
Ten samochód raczej płynie niż jedzie. Zawieszenie pneumatyczne też robi swoje. W off road można zwiększyć prześwit 28cm więc większe przeszkody "przeskoczy". W terenie jeszcze nie próbowałem. Przy większej prędkości lub ECO samochód obniża się dla zmniejszenia oporów i zużycia paliwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Rozwiązanie tabletu przemyślane. Wszystkie funkcje intuicyjne chociaż jak każdy elektroniczny gadżet wymaga przyzwyczajenia. Jedyny irytujący mankament to "lupka-wyszukaj" która jest zbyt mała i trafienie w nią przy większej prędkości albo nierówności może być problemem..i ryzykiem. Fotele bardzooo wygodne. Skóra mięciutka i delikatna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Fajna regulacja wszystkiego. Bardzo wygodna opcja stopniowego podgrzewania kierownicy. Nadmuch na maxa = tajfun w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla każdego dużo dużo miejsca. Nawet w opcji 7 miejsc z tyłu "w bagażniku" dwie osoby dorosłe do 175cm siedzą jak król na kanapie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho. Szum dopiero od 150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie tylko paliwo, potem zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne zawieszki elektroniki głównie tylna kamera i elektryczne podnoszenie klapy bagażnika. W serwisie pół godziny i po problemie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nie ma i nie przewiduję :).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D5 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 II SUV