Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra F

Pierwsza generacja Astry zwana też Astrą F została zaprezentowana w 1991 roku. Model miał za zadanie zastąpić popularnego Kadetta i ze swojej roli wywiązał się doskonale. Nawiązaniem do poprzednika była litera F w nazwie, następna w alfabecie po literze E, którą nosił ostatni model Kadetta. Astrę I produkowano do 1998 roku. W tym samym roku jej produkcję przeniesiono do Gliwic i do 2002 roku w Europie środkowo-wschodniej oraz Turcji model sprzedawano pod nazwą Astra Classic.

Generacje Opel Astra

  • Astra F   1991 - 2000
    Opel Astra F
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra F

Silniki Opel Astra F

Lista silników:
1.4 Si (82KM), 1.4 i (60KM), 1.4 i 16V (90KM), 1.6 i (75KM), 1.6 i 16V (100KM), 1.6 i (71KM), 1.8 i 16V (125KM), 1.8 i (90KM), 1.8 i 16V (115KM), 2.0 i 16V (136KM), 2.0 i 16V (150KM), 2.0 i (115KM), 1.7 TD (82KM), 1.7 D (57KM), 1.7 D (60KM), 1.7 TD (68KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Opel Astra

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra 1.8i  GT  (red_opel) 76,02

Opel Astra - G.pl 87,54

Opel Astra G 2.0 DTi 16V 81,08

Opel Astra asia 79,10

Opel Astra ASTERIX 82,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

stalowy22 80,68

motorzysta 91,63

RadekWolf 92,14

luckyboy 94,82

Phill4 90,32

rekord5 98,30

hemod 95,50

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Operacja Licznik
Operacja Licznik Witam. Nawiązując do poprzedniego dziennika dziś postanowiłem zrealizować proble...
Dzwon.
Dzwon. Czwartego dnia od zakupu ojczulek już auto załatwił. Obtarł o betonowy słup. Gen...
Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie
Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie Żywotność oleju, od czasu zakupu auta, spadła z 13% do 4%, tak że to dobry momen...
Wyjazd do niemiec
Wyjazd do niemiec Na poczatku przepraszam za brak znakow bo pisze z Niemiec na laptopie niemieckim...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

od 63 900 zł do 122 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 280 KM): 1.4 Turbo ECOTEC, 1.4 Turbo LPGTEC, 1.4 Twinport ECOTEC, 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, 1.6 Turbo ECOTEC, 1.6 Twinport ECOTEC, 2.0 Turbo ECOTEC

 

Diesel (110 - 195 KM): 1.6 CDTI , 1.6 CDTI ecoFLEX, 1.7 CDTI ECOTEC, 2.0 BiTurbo CDTI, 2.0 CDTI ECOTEC

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Premium - 5 500
Pakiet Techno - 3 200
Pakiet Foteli Performance 2 - 2 000
Pakiet Foteli Performance 1 - 1 000
Pakiet Foteli Ergonomicznych - 400
Pakiet Dobrej Widoczności 2 - 2 200
Pakiet Dobrej Widoczności - 700

Cena katalogowa

122 600

Zobacz ofertę Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
Seat Toledo
1.6 TDI CR (90 KM)
Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra Enjoy Opel Astra Enjoy
Rocznik: 2010. Przebieg: 94 551 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 37 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Opel Astra 1.7 CDTi  Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2012. Przebieg: 138 870 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 41 900 zł 41 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra F

  • Średnia ocena
    na podstawie 2342 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Hatchback 1.4 i (60 KM)

Samochod posiadam ponad rok czasu.Jest to model z silnikiem 1.4 60km czyli podstawowa wersja bez zadnych bajerow nawet bez wspomagania kierownicy.Caly samochod to totalna porazka.Psuje sie doslownie wszystko co jest mozliwe do zepsucia.Na naprawy samochodu wylozylem juz worek pieniedzy.Napraw bylo juz tyle ze pewnie sam nie pamietam wszystkich do tego jeszcze kilka rzeczy mam przy nim do zrobienia.Pierwsze koszty po zakupie samochodu powinny byc oczywiste wymiana rozrzadu,ojeju i filtrow jednak ja tego nie zrobilem co nie uchronilo mnie przed wydatkami.Juz po trzech tygodniach radosci z samochodu zaczely sie klopoty.Pierwsza naprawa dotyczyla rozrusznika.Samochod zgasl na swiatlach i juz nie chcial odpalic. Po dopchaniu go do najblizszego warsztatu okazalo sie ze jest do wymiany tzn bendix koszty 55zl czesc +100zl wymiana czyli 155zl.Samochod po tej naprawie jezdzil moze okolo kolejnych trzech tygodni kiedy ponownie nie chcial "zakrecic". Z uwagi blisko polozonego serwisu opla postanowilem...

dodał: KaMiL KrK
Opel Astra Hatchback 1.6 i (75 KM)

wedlug mnie idealny samochod za te cene. nalezy jednak zaznaczyc ze mam wersje z niemiec. byla skladana w niemczech, tam eksploatowana przez 10 lat. jest to wersja prawie full wyposazona - brakuje elektrycznych szyb i klimy, reszta jest , tzn. szyberdach uchylanay i odsuwany, poduszkapowietrzna, abs, wspomaganie kierownicy, skorzan-welurowa tapi cerkae, pasy bezwladnosciowe z napinaczami, wewnetrzny obieg powietrza, itd acha, nie ma komputera pokladowego a wiem ze byly tez takie wersje...). zdecydowanie polecam. wybieralem miedzy golfem III, seatem cordoba i toledo, mazda 323, citroenem zx i xantia, renault megan, fiatem uno, tipo, bravo i brava, daewoo espero, oplem corsa, omego i astra. wybralem astre I. wtedy nie bylem pewny wyboru ale teraz wiem ze n ie zamienilbym tego auta na zadne inne. ale mialem szczescie i trafilem na bardzo zadbany egzemplarz, wiec moze nia kada astra sie tak prezentuje. jesli kiedys kupie inne auto to bedize to napewno opel astra...tylko chyba niemontowany...

dodał: herkules
Opel Astra Kombi 1.6 i (71 KM)

Całokształt. No więc tak: wygląda jak wygląda - pomylić nie można, oglądać się nikt nie będzie, wstydu nie robi, ale prestiżu właściciela tym bardziej nie podniesie. Jeździ nie za wolno, nie za szybko lecz w sam raz od punku A do B i ewentualnie z powrotem. Pali jak smok, ale niedrogiego paliwa, nie hałasuje i ładnie gra, troszku trzęsie ale przynajmniej wiadomo, że polskie drogi remontu wymagają. Zachowuje się stabilnie i przewidywalnie, prowadzenie i obsługa nie sprawia żadnych trudności, pozycja za kierownicą jest wygodna a i pasażerowie specjalnie nie narzekają. Bagaże się zmieszczą na pewno. Wentylacja nie najlepiej pracuje, ale to kwestia przyzwyczajenia. Psuje się dość często, ale rzadko powoduje to unieruchomienie pojazdu. Nigdy nie stanął na trasie i zawsze do domu dojechał, a naprawy nie rujnują portfela. Ogólnie astra jest przyzwoitym samochodem, który naprawdę można polubić. Ostatnio ją dosyć mocno rozbiłem (ach ci polscy kierowcy) i od dwóch miesięcy jeżdżę samochodem zastępczym...

dodał: diddy
Opel Astra Hatchback 1.6 Si (100 KM)

mam go 3 lata,kupilem od niemca.zrobilem nim ok 50 tys.auto jest super.wszyscy co maja astry kupione w polsce narzekaja chwalac moje auto..nic od 3 lat nie nawalilo.wymienilem tylko lozyska i pompe paliwa.regularnie wymieniam oleje i filtry.nic w nim nie skrzypi,nie stuka(astra 3d).lakier mam metalik i wyglada rewelacyjnie jak na 12 lat.na przegladach wypada niewiarygodnie dobrze.mogloby tylko troszke mniej palic.naprawde powiem ze co do niezawodnosci to patrzac na ostatnie 3 lata daje 100%...naprawde leje i jezdze....po 2 latach chcialem ja sprzedac i kupic cos wiekszego ale,nie zrobie tego dopuki auto bedzie jezdzic..polecam wszystkim astry z rocznika 92 ale,kupione od pewnego gosci a nie u nas odrestaurowane graty.....sa niezawodne i naprawde mocne...acha ...jest jedna rzecz ktora bede musial zrobic.....tylnie nadkola...pokazalo sie troszke korozji z prawej strony...ale to prawie w kazdym modelu na tylnich nadkolach..jest to przyczyna braku plastikowych nadkol z tylu ktorych opel nieprzewidywal....

dodał: robert
Opel Astra Hatchback 1.8 i (90 KM)

Za najwiekszy minuz uwazam podejscie fabryki do klienta. Ujme to tak: wiele usterek w poprzednim modelu (Astra 1 lub F jak kto woli) mona byo naprawic domowymi spodobami (mysle to o np czyszczecniu silnika krorowego biegu jalowego czy czyszczeniu zaworu recyjkulacji spalin EGR) w Astrze II przy awarii tych podzespolow trzeba je wymienic na nowe, bo nie ma mozliwosci ich rozebrania. Ponadto, pojawia sie wiele usterek z innych samochodow Opla (jak vectra) tzn(niesilidne polaczenie kabli poduszek powietrznych pod fotelem kierowcy, problemy a sonda lambda). Firma Adam Opel dobrze zadbala wiec o SWOJE interesy, a szkoda bo to ladny i w miare wygodny samochod. Pomimo tego, ze autko deske kreslarska widzialo pare ladnyvh lat temu nadal jego bryla (hatchback) nie musi sie wstydzic na tle nowszych projektow. Niestety prezentowana filozofia firmy zawazy na mojej decyzji i pomimo pieknego wygladu i wszystkich posiadanych zalet zdecyduje sie sprzedac samochod w niedlugim czasie.

dodał: mikplay@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + widoczność
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra Cabrio Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna Opel Astra 2010 Opel Astra Sports Tourer Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna Opel Astra III Caravan Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting BiTurbo Opel Astra OPC Opel Astra J Facelifting - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
78 968
Przejechany dystans
44 518 915 km
Zatankowanego paliwa
2 374 681 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 213
Wydanych pieniędzy
3 872 320 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 371
Wydanych pieniędzy
4 494 097 zł
Średnie wydatki na auto
1 453 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 094)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra F

Na podstawie 2280 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: l_d_21@wp.pl, dodano: 03.09.2012 09:47

Spalanie jest duże bo silnik jest strasznie słaby na niskich obrotach. Można depnąć przy niespełna 2000obr , auto prawie nie przyśpiesza a spalanie CHWILOWE sięga 20-40 l/100km. Przy wysokich obr. fajnie ciągnie ale za to spalanie jest również duże(zwłaszcza na 2jce :) na 3jce 25l/100, na 4rce dochodzi do 17l/100km -gaz w podłodze). Spokojna jazda: (opony 195 60 r 15 barum bravuris 2) Jadąc 100km/h 5bieg osiągniemy 4.5-5.5 l/100km Jadąc 60km/h 5bieg mamy 5.0-6.5l/100km. jadąc 40km/h 3bieg mamy 6.5-7.5l/100km. Charakterystyka tego silnika sprawia że wolna jazda na jak najwyższym biegu dla oszczędności przynosi wręcz odwrotny efekt (tak to widzę na komputerze). Do tego dochodzi dziwne wyłączanie wtryskiwaczy dopiero po przekroczeniu 2000obr. A więc musimy przeciągnąć 2k/obr/min aby po puszczeniu gazu nie palił paliwa. Żeby obniżyć mocno spalanie trzeba energicznie rozpędzać auto dosyć szybko zmieniając biegi , po czym luz i zamiast hamować to wbijamy bieg ale tak aby obroty podeszły ponad 2 tyś . Dziwactwo które męczy. Ale tylko w ten sposób w terenie ("mocno")zabudowanym można wyciągnąć 8 l/100km. Jadąc normalnie to: 10 na 100km. Oczywiście komputer spalania (tu UKP) robi baaaardzo duuużo. myślę że po 10tys km spokojnie odbiłem sobie jego cenę. Żona raczej nie patrzy na komputer i jej spalanie wychodzi dobrze ponad litr na 100 więcej

pełny raport Opel Hatchback 1.6 16V

autor: whiro, dodano: 24.07.2009 07:49

Jeżdzi sobie autko nawet spoko choć pomarudzę na dynamikę tego silnika. Silniczek na niskich obrotach nie jedzie :/. Jak na takie osiągi dużo pali. Vw przy 1,9 110 ps i lepszych osiągach spala ok 0,5-1 l mniej. Ośmio zaworowa głowica, cichsza,lepiej ciągnie od niskich obrotów. Jedyna zaleta to łańcuch. Może bredzę bo zawsze jeżdziłem benzyniakami ale dla mnie silnik który przy niskich obrotach na 2 ce nie rwie gumy przy dodaniu gazu to lipa. Tu trzeba poczekać aż turbo nabije co czuć przy około 2-2,2 rpm. Ogólnie nie polecam nikomu silników diesla. Kiedyś to człowiek się napalał że to mało pali i duże przebiegi ma a teraz niby fajne te diesle ale jakie drogie w utrzymaniu. Czyli podsumowanie : minimalnie ok 5 l, średnio ok 6, a max w zimie może 7,5 l. nie polecam trzymać silnika poniżej 2 tys obr bo nagły manewr przyspieszenia będzie nikły ( w ogóle słyszałem kilka razy jak wał wyszedł bokiem w tych silnikach co wskazuje na zbyt niskie obroty). coś za coś jednym słowem. teraz poluje na bertone 1,8 125 ps.

pełny raport Opel Kombi 2.0 DTI

autor: Marcin, dodano: 15.07.2011 09:31

Jeżdżę w zasadzie tylko po mieście (Poznań – korki). Jeśli chodzi o trasę to dość rzadko i raczej dłuższe odcinki (wakacje, do rodzinki). W zasadzie brak cyklu mieszanego (miasto – trasa). Jazda na benzynie latem: 6.5 - min. spalanie trasa (max 110km/h), 8.5 - min. spalanie w mieście (mniejsze korki niż zwykle). Jazda na benzynie zimą: 8,5 - trasa (max 130km/h), 10.5 - w mieście. Jazda na gazie latem: 7.4 - min. spalanie trasa (max 110km/h), w mieście około 10. Jazda na gazie zimą: 9.4 - trasa (max 130km/h), w mieście około 12 a i 13 przy mocniejszych mrozach. Są to rzeczywiste wyniki (nie chce wyjść inaczej) a nie zawyżone (obserwuję, że raczej w dobrym tonie jest zaniżanie wyników). Spalanie obliczam dokładnie (zawsze tankuję do pełna na tej samej stacji). Samochód jest w dobrym stanie technicznym, staram się jeździć ekonomicznie: biegi zmieniam przy 2-2,5 tyś. hamuję silnikiem gdy tylko to możliwe, nie ścigam się przy ruszaniu spod świateł i staram się nie wciskać gazu na maxa do dechy.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra F

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra F

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Astra I

Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy...

Zobacz dane techniczne Opel Astra F
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także