Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V

Pierwsza generacja Astry zwana też Astrą F została zaprezentowana w 1991 roku. Model miał za zadanie zastąpić popularnego Kadetta i ze swojej roli wywiązał się doskonale. Nawiązaniem do poprzednika była litera F w nazwie, następna w alfabecie po literze E, którą nosił ostatni model Kadetta. Astrę I produkowano do 1998 roku. W tym samym roku jej produkcję przeniesiono do Gliwic i do 2002 roku w Europie środkowo-wschodniej oraz Turcji model sprzedawano pod nazwą Astra Classic.

Generacje Opel Astra

  • Astra F   1991 - 2000
    Opel Astra F
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra F

Silniki Opel Astra F Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Opel Astra

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Przeczytaj pozostałe 22 artykuły o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra sreberko 81,80

Opel Astra Project 200TS 82,53

Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::. 77,33

Opel Astra 82,71

Opel Astra GTC 75,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

slawekf74 83,19

Marcin1985 88,20

hemod 95,73

Phill4 90,56

grzesio70 97,92

alvaro7 94,49

stalowy22 79,22

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Dzwon.
Dzwon. Czwartego dnia od zakupu ojczulek już auto załatwił. Obtarł o betonowy słup. Gen...
Pierwsza długa wyprawa za nami
Pierwsza długa wyprawa za nami No i jesteśmy po naszej pierwszej wyprawie :-) Przez dwa tygodnie zrobiliśmy nas...
Nowy serwis. Nowe pozytywne wrażenia :)
Nowy serwis. Nowe pozytywne wrażenia :) http://www.wagen-serwis.pl - Polecam Wagen Serwis w Łodzi przy ul. Wędkarskiej 6...
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi!
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi! Koszty robocizny w Opel BSP Łódź - ogólnie nie polecam - na końcu piszę dlaczego...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
Seat Leon
1.4 TSI ACT (150 KM)
Peugeot 301
1.2 PureTech (72 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2011. Przebieg: 125 509 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2011. Przebieg: 124 998 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 34 900 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 143 opinii
  • 3,98
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Hatchback 1.6 i 16V (100 KM)

Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. Nie jest co prawda to jakiś wyjątkowy samochód ale dla przecietnego zjadacza chleba to dobry wybór. Polecam przerobienie na gaz, silniki dobrze go znoszą, ale przy zakładaniu instalacji wazne jest aby była ona dobrze spasowana do tego silnika wówczas przez długie lata będzie spokojnie spełniać swoje zastosowanie. Najwiekszą wadą tego auta to korozja - trzeba dbać o blachę( polecam hammerite i środki do konserwacji).

dodał: robertkujawinski@wp.pl
Opel Astra Hatchback 1.6 i 16V (100 KM)

Uwielbiam to auto, prowadzę firemkę i służy mi do codziennej pracy. Świetnie się prowadzi, wygodne fotele, przestronne wnętrze 5 -dzwiówki do tego oszczędy silnik jak na 100 KM z dobrym przyśpieszeniem (nie ma najmniejszych problemów z wyprzedzaniem). Dużo części na rynku, przede wszytkim tanich!Przydałaby się jedynie klima albo szyberdach. Idealne auto dla studenta prowadzącego działalność gosp. zmuszonego do częstej jazdy do klientów :)

dodał: Pablo85
Opel Astra Hatchback 1.6 i 16V (100 KM)

to naprawdę Ekonomiczne auto, polecam modele po 1995 po liftingu, trochę dopracowane lepiej ale 90% to jest to samo :) Tanie części, tani serwis - kupcie sobie z klima i z silnikiem jednopunktowym ale przynajmniej 1,8 litra - instalacja gazowa będzie kosztować ok 1.800zł -nie występują tu Strzały - fizycznie nie możliwe. silniki 75 konne mułowate - jestem na GG878934

dodał: dream4you
Opel Astra Hatchback 1.6 i 16V (100 KM)

To już mój czwarty opel. najpierw były kadety teraz jest astra. Pomimo wszystkich wad przejechałem tym samochodem ponad 100.000 i nie było poważniejszych usterek. Zdecydowałem sie na pełną opcję ABS, klima wspomaganie i jeszcze kilka bajerów i może one podnoszą ogólną ocenę. Jedno tylko powiem. W tym roku zmiana samochodu. To na pewno nie będzie już opel!!!

dodał: iwo
Opel Astra Hatchback 1.6 i 16V (100 KM)

Bardzo dobry samochód dla osób podróżujących w tzw. trybie mieszanym: trasa-miasto. Oszczędny, mało awaryjny (oczywiście jak się o niego dba i nie katuje) :) Niestety troszkę nudny we wnętrzu. Bez jakichkolwiek zbędnych gadżetów i drobiazgów. Prosta, solidna niemiecka konstrukcja.

dodał: kontek89k@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + widoczność
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra H Hatchback 5d - galeria społeczności Opel Astra Coupe Opel Astra Sports Tourer Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM - galeria redakcyjna Opel Astra III Caravan Opel Astra III 1.9 CTDI - galeria redakcyjna Opel Astra F Kombi - galeria społeczności Opel Astra G Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
80 228
Przejechany dystans
45 056 554 km
Zatankowanego paliwa
2 414 451 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 389
Wydanych pieniędzy
3 914 503 zł
Średnie wydatki na auto
1 246 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 642
Wydanych pieniędzy
4 551 904 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 141)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V

Na podstawie 95 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: batman.foto@gma, dodano: 28.01.2010 03:00

Spalanie to największa bolączka ASTRY GT 1.8i 1992. Auto jest mocno nieekonomiczne. Duży silnik starej konstrukcji (jednopunktowy wtrysk) sprawia, iż auto pali właściwie tyle co auta gaźnikowe). W mieście ponad 13L/100km przy umiarkowanej jeździe. Mam wrażenie, że czasami może spalić więcej, nawet koło 14L/100km. W każdym razie nie wyobrażam sobie, żeby spaliła w mieście mniej niż 12L/100km przy tym silniku. Podobno wersje 1.6 są bardziej ekonomiczne - ok. 10/11 L w mieście, diesle tym bardziej - bardzo ekonomiczne, sprawdzone silniki, dlatego jeśli ktoś szuka przede wszystkim taniej eksploatacji, to niech bierze diesla 1.7d - klasyczna jednostka starego typu - dosyć niska kultura pracy, ale też niskie spalanie na poziomie 7L/100km w mieście i w miarę bezproblemowa eksploatacja... Jeśli chodzi o spalanie w trasie silnika 1.8i to nie jest tak źle i zawsze mieści się w ok. 8L/100. Czasami uda się zejść do ok. 7,5L/100km przy prędkości do 100km/h, co uważam za całkiem przyzwoity wynik. Plusem nieekonomicznego silnika o tej konstrukcji (z jednopunktowym wtryskiem) jest bardzo łatwe przystosowanie go do instalacji gazowej. Astre bardzo łatwo zagazować stosując najprostszą i najtańszą instalację podciśnieniową - do dzisiaj żałuję, że po kupnie nie zagazowałem mojego auta - miałbym teraz o wiele tańszą eksploatację, a przy tych silnikach gaz naprawdę nie sprawia problemów i przy dobrej instalacji bezproblemowo współpracuje z jednostką napędową... Koszty napraw są raczej niskie, właściwie auto jest bezawaryjne, nigdy mnie nie zawiodło w trasie, a jak to bywa w przypadku niemieckich aut - wszystkie usterki dają długo o sobie znać, dlatego wizja astry nieodpalającej któregoś ranka jest raczej mało prawdopodobna. Cenny części zamiennych stoją raczej na przyzwoitym poziomie, szczególnie dobrej jakości zamienniki są niedrogie, no i popularność tych aut powoduje, że części do astry dostaniemy właściwie wszędzie!

pełny raport Opel Hatchback 1.8 i

autor: SÂławek Lublin,, dodano: 17.10.2008 17:25

Moim poprzednim autem był ford fiesta 1.3. Na szczęście moja ex kobieta rozbiła go. Ta fiesta była z 2000 roku, paliła na mieście 10 litrów benzyny, była toporna, brzydka, nijaka. Była warta koło 10 tys. złotych. Następny mój samochód to Opel Astra z 1996 roku. Trafiła mi się wersja super - 100 KM, silnik ECOTECH, 16 V. Dałem za nią 5,5, tys. osobie, która sprowadziła wóz ze Szwajcarii. Samochód, choć tańszy o połowę od fiesty z 1996 roku, jest od niej o niebo lepszy. W środku przestronnie jak limuzynie, wnętrze "ciepłe" i miłe, ładnie jedzie się po swojskich kiepskich drogach. Płynie po ulicy jak statek. Także wygląd zewnętrzny ma bardzo dobry - jak limuzyna, czego nie można niestety powiedzieć o frędzlowatym fordzie fiesta. Atutem jest także wielki kufer bagażowy, eL. szyby, oryginalny sprzęt radiowy z 6 głośnikami. to byłą wersja dla Szwajcarów, a jak wiadomo oni nie lubią tandety. Samochód ma zrobione 200 tys. km, ale jeździ lepiej niż ford fiesta z przebiegiem 120 tys. km. Trafiła mi się także wersja z relingami, co niekiedy przydaje się, gdy chcesz np. przewieźć coś dużego, co nie mieści się w samochodzie (np. lodówkę). Chociaż Astra ma swoje lata, czujesz się w niej jak w dużej bezpiecznej limuzynie. Samochód ma swój wyraz i styl, a wyposażenie ma lepsze od niejednego salonowego Chevroleta, Dacii, Fiata etc. Ostatnio zauważyłem że na wyboistych drogach pojawiają się ciche stukoty, ale nie ma co wymagać od samochodu, który ma 12 latek. Miałem wiele aut, ale ten jest najlepszy, choć kosztował niewiele. Ma fajny zadbany wygląd, i jeszcze niejedna studentka na ulicach Lublina potrafi się za nim obejrzeć (był garażowany, więc lakierowo jest prawie super). Mój kumpel kupił sobie suzuki Swift nówkę, ale powiadam wam, że w środku u mnie jest fajniej, przestronniej, sympatyczniej, niż w jego "Japończyku". Owszem, są pewne mankamenty, jak np. to że świszczy mi coś przy większej prędkości (moze to wicher gdzieś się zaplącze, a może coś się poluzowało, zużyło). Jak zostanę bezrobotnym to zapisze się na taksiarza i zamienią tą Astrę na taxi - doskonale się nadaje - gdyż jest duża, szykowana, obszerna w środku i dostojna. Jak traficie na samochód nie bity i z dobrym lakierem - bierzcie, nie pożałujecie. Części tanie jak barszcz. Za wymianę lampy kierunkowskazu dałem chyba z 15 zł! To jest samochód, którym śmiało możecie jechać na podryw. W środku jest tyle miejsce, że na dobrą sprawę to można tam sobie spać. W środku nic nie trzeszczy, nie piszczy, wszystko spasowane dobrze, solidnie, po niemiecku. Polecam to auto.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i 16V

autor: l_d_21@wp.pl, dodano: 03.09.2012 09:47

Spalanie jest duże bo silnik jest strasznie słaby na niskich obrotach. Można depnąć przy niespełna 2000obr , auto prawie nie przyśpiesza a spalanie CHWILOWE sięga 20-40 l/100km. Przy wysokich obr. fajnie ciągnie ale za to spalanie jest również duże(zwłaszcza na 2jce :) na 3jce 25l/100, na 4rce dochodzi do 17l/100km -gaz w podłodze). Spokojna jazda: (opony 195 60 r 15 barum bravuris 2) Jadąc 100km/h 5bieg osiągniemy 4.5-5.5 l/100km Jadąc 60km/h 5bieg mamy 5.0-6.5l/100km. jadąc 40km/h 3bieg mamy 6.5-7.5l/100km. Charakterystyka tego silnika sprawia że wolna jazda na jak najwyższym biegu dla oszczędności przynosi wręcz odwrotny efekt (tak to widzę na komputerze). Do tego dochodzi dziwne wyłączanie wtryskiwaczy dopiero po przekroczeniu 2000obr. A więc musimy przeciągnąć 2k/obr/min aby po puszczeniu gazu nie palił paliwa. Żeby obniżyć mocno spalanie trzeba energicznie rozpędzać auto dosyć szybko zmieniając biegi , po czym luz i zamiast hamować to wbijamy bieg ale tak aby obroty podeszły ponad 2 tyś . Dziwactwo które męczy. Ale tylko w ten sposób w terenie ("mocno")zabudowanym można wyciągnąć 8 l/100km. Jadąc normalnie to: 10 na 100km. Oczywiście komputer spalania (tu UKP) robi baaaardzo duuużo. myślę że po 10tys km spokojnie odbiłem sobie jego cenę. Żona raczej nie patrzy na komputer i jej spalanie wychodzi dobrze ponad litr na 100 więcej

pełny raport Opel Hatchback 1.6 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Astra I

Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy...

Zobacz dane techniczne Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także