Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 79,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~batman.foto@gmail.com
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Generalnie bardzo fajne auto, dobre dla kogoś, kto szuka niedrogiego samochodu o w miarę współczesnej linii nadwozia i przede wszystkim bezawaryjnego. Astra nawet jeśli się o nią nie dba właściwie się nie psuje, poza drobnymi wymianami zużywających się podzespołów, typu filtry i klocki hamulcowe. Silnik w wersji 1.8GT jest mocno nieekonomiczny, ale za to bardzo dobrze współpracuje z instalacją gazową i ma dość przyzwoite osiągi. Auto jest przestronne, posiada spory bagażnik, dlatego w wersji 5d świetnie sprawdzi się jako niedrogie auto rodzinne - szczególnie w wersji combi. Polecam ponadto wersje z klimatyzacją i/lub szyberdachem. Autko będzie też dobrym wyborem dla początkujących, młodych kierowców, gdyż dobrze się prowadzi, całkiem przyzwoicie wygląda, zapewnia przyzwoite osiągi i jest bardzo praktyczne. Minusem wersji 1.8gt 3d z 1992 oprócz spalania jest problem z parującymi szybami i brak zagłówków z tyłu. Ponadto piętą achillesową pierwszej generacji astry jest nieocynkowane nadwozie, które po kilku latach zaczyna korodować. Należy bardzo uważnie o nie dbać, bo inaczej szybko pojawią się problemy, moja astra jest już cała przegnita przy progach...
4,2
~Piotrek juhas@stj.krakow.pl
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Większość km. zrobiłem na trasie. Samochód NIGDY mnie nie zawiódł. W 2005 roku był w Chorwacji na wyspie Cres, w 2006 r. na Sardynii oraz we Włoszech (prawie 5 000 km. w 14 dni) . Nie liczę bliższych wyjazdów na Słowację i Węgry. Bardzo prosty i wygodny w obsłudze, jak już coś się zepsuje, da się niskim kosztem naprawić. Silnik prawie nie bieże oleju. Warunkiem długowieczności tego auta jet jego regularna obsługa: olej/f.oleju-co 15 tys.km, f.powietrza co 10 a czasem nawet co 5 tys.km, świece-30 tys.km, psek rozrządu i pompa wodna-60 tys. km. Poważną wadą jest korozja: trzeba odpowiednio wcześniej samochód zabezpieczyć.
4,3
~da_mann
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
kalsyczny sedan z wszystkimi jego zaletami, a z tym silnikiem powoduje ze nie trzeba się wlec (nawet mając komplet osób) a przy tym spalania na poziomie silników 1,6. Polecam każdemu. Jedyne co może przysparzać problemów to oplowskie rdzawki- ale u mnie akurat ten problem się nie pojawił
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1991-1994
8,6
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Jeżeli chodzi o spalanie w mieście na LPG to potrafi dojść do 14 litrów na 100 w zimie. W lecie max w mieście to 13 na trasie minimum jakie udało mi się uzyskać to 7.5 litra gazu jazda ok 90/100 przy prędkościach 110/140 pali litr więcej. Przeglądy nie są drogie o 20zł więcej ponieważ ma gaz. Naprawy... ciężko mi powiedzieć cokolwiek na ten temat gdyż nigdy nic mi się nie zepsuło samo. Ja sam zepsułem 2 rzeczy w moim asteriksie; wahacz przedni lewy+wymiana+zbieżność=270zł, czeka na mnie jeszcze wymiana regulatora lusterek elektrycznych 50zł i to chyba tyle
11,5
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Spalanie to największa bolączka ASTRY GT 1.8i 1992. Auto jest mocno nieekonomiczne. Duży silnik starej konstrukcji (jednopunktowy wtrysk) sprawia, iż auto pali właściwie tyle co auta gaźnikowe). W mieście ponad 13L/100km przy umiarkowanej jeździe. Mam wrażenie, że czasami może spalić więcej, nawet koło 14L/100km. W każdym razie nie wyobrażam sobie, żeby spaliła w mieście mniej niż 12L/100km przy tym silniku. Podobno wersje 1.6 są bardziej ekonomiczne - ok. 10/11 L w mieście, diesle tym bardziej - bardzo ekonomiczne, sprawdzone silniki, dlatego jeśli ktoś szuka przede wszystkim taniej eksploatacji, to niech bierze diesla 1.7d - klasyczna jednostka starego typu - dosyć niska kultura pracy, ale też niskie spalanie na poziomie 7L/100km w mieście i w miarę bezproblemowa eksploatacja... Jeśli chodzi o spalanie w trasie silnika 1.8i to nie jest tak źle i zawsze mieści się w ok. 8L/100. Czasami uda się zejść do ok. 7,5L/100km przy prędkości do 100km/h, co uważam za całkiem przyzwoity wynik. Plusem nieekonomicznego silnika o tej konstrukcji (z jednopunktowym wtryskiem) jest bardzo łatwe przystosowanie go do instalacji gazowej. Astre bardzo łatwo zagazować stosując najprostszą i najtańszą instalację podciśnieniową - do dzisiaj żałuję, że po kupnie nie zagazowałem mojego auta - miałbym teraz o wiele tańszą eksploatację, a przy tych silnikach gaz naprawdę nie sprawia problemów i przy dobrej instalacji bezproblemowo współpracuje z jednostką napędową... Koszty napraw są raczej niskie, właściwie auto jest bezawaryjne, nigdy mnie nie zawiodło w trasie, a jak to bywa w przypadku niemieckich aut - wszystkie usterki dają długo o sobie znać, dlatego wizja astry nieodpalającej któregoś ranka jest raczej mało prawdopodobna. Cenny części zamiennych stoją raczej na przyzwoitym poziomie, szczególnie dobrej jakości zamienniki są niedrogie, no i popularność tych aut powoduje, że części do astry dostaniemy właściwie wszędzie!
10,6
Opel Astra F
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Silnik 1.8 musi trochę spalić i nie ma co się tutaj oszukiwać, że będzie on palił 7litrów/100km gazu w mieście. Najlepsze spalanie jakie udało mi się uzyskać na trasie to 7,5l/100km przy prędkościach 90-150 z przewagą jednak 110-120 :) Jeżdżąc tylko po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem rzędu 13,2/100. Jeżeli chodzi o ceny części to lewy wahacz + ustawienie zbieżności + robocizna kosztowała mnie 270zł (spotkanie z krawężnikiem) natomiast poza tym Astrą przejechałem w pół roku prawie 9tys km i wymieniłem tylko żarówkę od stopu ;) Ogólnie bardzo polecam samochód tanie części i super elastyczny silnik a 90 koni na 1050kg wagi w zupełności wystarczy.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback