Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.7 D 57KM 42kW 1991-1993

Lata produkcji: 1991 – 1993
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1700 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 57 KM (42 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 79,5 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~polishbastard
Opel Astra F
Kombi 1.7 D 57KM 42kW
Auto kupiłem za 500 zł uszkodzone w przód. Naprawa wyniosła mnie 200 zł. Śmiech. Wymieniłem parę pierdół i jeżdżę. Dużo. Auto nie ma lekkiego życia. I daje sobie znakomicie radę. Oprócz blachy, która - wiadomo - w astrze jest słaba i przed zakupem należy ją obejrzeć z każdej strony - z autem nic się nie dzieje. Lać paliwo i jeździć. Nasłuchałem się o Oplach różnych dziwnych rzeczy, które okazały się kompletnymi bzdurami. Tym samym przestrzegam każdego, któremu wpajano bajki na temat różnych aut. Zawsze trzeba samemu się przekonać. Czemu Astry I wciąż widać na ulicach? skoro nadal jeżdżą to znaczy, że jednak nie są takie tragiczne. Auto nie psuje się w ogóle, mało pali i jeździ tak, jakby miało jeździć wieki... podobno to zasługa silnika. Nie jest to Isuzu, które jest awaryjne i wsuwa olej w ilościach hurtowych, tylko GM-owski silnik montowany już w Kadettach E. Ważna sprawa - ludzie na ogół nie rozróżniają czy diesel, który siedzi pod maską ich samochodu to oplowski czy isuzu (moc jest właściwie taka sama) i najlepiej to samemu zweryfikować. Rzadko spotykany, lecz niezwykle wdzięczny. Auto miało zostać na chwilę - zostało na rok. I nie mam najmniejszej ochoty się go pozbywać. Jest wspaniałe. Proste do urzygu, toporne, nudne, ale bezawaryjne. I o to chodzi. To jest niezaprzeczalna zaleta - jeździ nawet wtedy, kiedy nic przy nim nie robisz. Takich wozów już się nie robi i nie będzie robić.
4,6
~Brock
Opel Astra F
Kombi 1.7 D 57KM 42kW
Swietne auto, wygodne, duzo miejsca, niezawodne, zawsze dojedziesz do celu! troche trzeba wlozyc pieniedzy w blacharke.
3,8
~Łukasz
Opel Astra F
Kombi 1.7 D 57KM 42kW
autko super po przejechaniu około 2000 km sprawuje się bardzo dobrze i nie przynosi jakichś dodatkowych kosztów jest wygodne duża przestrzeń kierowcy i pasażera

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi