Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra F Sedan

Pierwsza generacja Astry zwana też Astrą F została zaprezentowana w 1991 roku. Model miał za zadanie zastąpić popularnego Kadetta i ze swojej roli wywiązał się doskonale. Nawiązaniem do poprzednika była litera F w nazwie, następna w alfabecie po literze E, którą nosił ostatni model Kadetta. Astrę I produkowano do 1998 roku. W tym samym roku jej produkcję przeniesiono do Gliwic i do 2002 roku w Europie środkowo-wschodniej oraz Turcji model sprzedawano pod nazwą Astra Classic.

Generacje Opel Astra

  • Astra F   1991 - 2000
    Opel Astra F
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra F

Silniki Opel Astra F Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra II COUPE 77,98

Opel Astra Astrolot 85,64

Opel Astra Perełka 77,71

Opel Astra GTC Turbo 76,81

Opel Astra 1.8i  GT  (red_opel) 76,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

Marcin1985 88,81

eMJay 82,44

mario72 96,91

Sylwester_FLY 80,60

dba38 80,47

p-a-d-k 90,81

Kilofownikownia 83,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Drobna (u)Asterka
Drobna (u)Asterka Witajcie :) Dopiero co wychwalałem swój zakup, no i się doigrałem [diabel] K...
Pierwsza długa wyprawa za nami
Pierwsza długa wyprawa za nami No i jesteśmy po naszej pierwszej wyprawie :-) Przez dwa tygodnie zrobiliśmy nas...
Pierwszy serwis
Pierwszy serwis Dziś, równo po tygodniu od zakupu Astra dostała pierwszy serwis, czyli wymianę o...
Pierwsze 1000 km, oraz serwis klimatyzacji
Pierwsze 1000 km, oraz serwis klimatyzacji Witam. No i stało się. Pierwsze tysiąc kilometrów w Tytanku, może w niezbyt s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 GDI (135 KM)
BMW Seria 1
M 135i (320 KM)
Volvo V40
D3 (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra F Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 212 opinii
  • 4,00
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Sedan 1.4 i (60 KM)

Samochod ktory serdecznie nienawidzilem.Maly silniczek 1,4 ktory palil jak 1,6. Mialem go pol roku,poszla pompa paliwa,modul w zaplonie,gaz nie do wyregulowania.Samochod potrafi zgasnac w czasie jazdy,na skrzyzowaniu.Wiatr robi z nim co chce.Nie wiem dlaczego ludzie uwazaja ze niemieckie to dobre.Szajse jakich malo.Caly czas cos sie psuje cos sie sypie.Jak do niego wsiadalalem to tak jezdilem zeby w razie czego przejechac skrzyrzowanie z rozpedu.Czesto dostawal kopa w opone jak juz dojechal do domu.Nie ma zadnego porownania do Hondy i Toyoty ktorymi jezdzilem pozniej.Po tym niemcu bede wierny japoncom,sa szybsze,cichsze,ekonomiczniejsze,bezawaryje i o niebo przyjemniejsze w prowadzeniu niz niemieckie klocki.

dodał: daro
Opel Astra Sedan 1.4 i 16V (90 KM)

Samochód ma ładny wygląd ale tylko w wersji Sedan :D + lakierowane lustereczka i zderzaki:-) W środku też nie najgorzej :-)Polecam samochód studentom takim jak ja:-) Jedyny minus to pojawiające punkciki rdzy :/ Jak narazie mało widoczne.Przez 10 lat garażowany teraz już niestety nie i zaczną się problemsy:( Ale bede walczył z rudym :D.Jak na pierwszy samochód to niezły szpan:D.lepszy od Golfa 3 i Audi 80 B4 według mnie

dodał: KuKoC/kukoc86@poczta.onet.pl
Opel Astra Sedan 1.4 i (60 KM)

Bardzo dobry samochód rodzinny z gigantycznym bagażnikiem (500 litrów w sedanie). Mimo słabego silnika (1.4 60KM) radzi sobie na dłuższych trasach a problemy z wyprzedzaniem bledną przy oszczędnościach na paliwie. Nie jest to samochód dla tych, którzy się spieszą lecz dla takich co spokojnie i bez szaleństw chcą spokojnie pokonywać nawet duże odległości niewielkim kosztem.

dodał: canisRC
Opel Astra Sedan 1.6 Si (100 KM)

Astra si składana w Niemczech tylko 1,5 roku. Solidne wykonanie, świetne silniki (zabiły je normy spalin z 94 roku :( ) . Nic nie trzeszczy wykończenie na wysokim poziomie, pełna elektryka, komputerek(mid) z sondą w baku i czujnikami na płynach pod maską (nawet od spryskiwaczy :) ) ,pokazuje przepalone żarówki. trochę już przejeździłem i nie mam z nim problemów

dodał: Grand
Opel Astra Sedan 1.4 i (60 KM)

Auto ogólnie dobre jak na swoją cene, choć spalanie mogło by być mniejsze jak na silniczek 1,4 który przy cieżkiej budzie nie daje zbytnio frajdy z jazdy, ale za to części są tanie jak barszcz. Niegroźne usterki zdażają się dość często, ale ma swoje lata więc ma prawo. Prosta konstrukcja samochodu pozwala na naprawe wielu elementów we własnym garażu.

dodał: Benon
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + widoczność
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra J Sedan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM - galeria redakcyjna Opel Astra III TwinTop 2007 Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna Opel Astra Cabrio Opel Astra IV OPC Cup Opel Astra Coupe Opel Astra III Caravan Opel Astra J Facelifting - galeria redakcyjna Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting BiTurbo
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 542
Przejechany dystans
43 545 652 km
Zatankowanego paliwa
2 301 712 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 905
Wydanych pieniędzy
3 768 031 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 797
Wydanych pieniędzy
4 366 479 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 013)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra F Sedan

Na podstawie 369 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciej1939@gmai, dodano: 25.08.2009 10:44

Jeżdże nim ponad 9 lat wiec mogę troche o nim powiedzieć. Przez ten cały okres nie zepsuło sie w nim nic (jedna usterka nie pamietam po jakim czasie jazdy-nagle zapachniało intensywnie paliwem i w serwisie okazało sie ze cisnienie paliwa wypchneło jakąs zawleczkę), nie pojawoła się żadna rdza, a przejechałem nim na dzień dzisiejszy 137 tys. mozna powiedziec niewiele, ale przecietnie "Kowalski" tyle kilometrów robi. Na dzień dzisiejszy słychać luzy w przednim zawieszeniu, ale nie wiem czy to standard po takim przebiegu na naszych krajowych drogach. Co do zuzycia to średnie minimalne wychodzi po jeździe miasto krótkie trasy, maksymalne samo miasto (zima jak żona dojeżdżała do tylko pracy to mi wyszło pod 11), a minimalne kiedys miałem okazje sprawdzac jeżdżac przez 6 tygodni codziennie w jedna strone po 80 kilometrów rózne warianty jazdy jak sie maja do zuzycia i wyszedł mi taki wynik. Powiem ze był to niezły sprawdzian, a niedowiarkom powiem niech poczytają jak ekonomicznie się powinno jezdzic i jak to mozliwe zastosuja w swoim samochodzie poskramiajac zapendy. Wracajac do opla nasłuchałem sie o nim przed kupnem wiele ze to tamto bo to model juz produkowany w Polsce, ale nie moge złego słowa powiedziec praktycznie lje paliwo i jezdze aha no i serwisuje tak jak w "przykazaniach" co i wam polecam, a bedziecie sie długo cieszyli z waszego auta.

pełny raport Opel Sedan 1.4 i

autor: SÂławek Lublin,, dodano: 17.10.2008 17:25

Moim poprzednim autem był ford fiesta 1.3. Na szczęście moja ex kobieta rozbiła go. Ta fiesta była z 2000 roku, paliła na mieście 10 litrów benzyny, była toporna, brzydka, nijaka. Była warta koło 10 tys. złotych. Następny mój samochód to Opel Astra z 1996 roku. Trafiła mi się wersja super - 100 KM, silnik ECOTECH, 16 V. Dałem za nią 5,5, tys. osobie, która sprowadziła wóz ze Szwajcarii. Samochód, choć tańszy o połowę od fiesty z 1996 roku, jest od niej o niebo lepszy. W środku przestronnie jak limuzynie, wnętrze "ciepłe" i miłe, ładnie jedzie się po swojskich kiepskich drogach. Płynie po ulicy jak statek. Także wygląd zewnętrzny ma bardzo dobry - jak limuzyna, czego nie można niestety powiedzieć o frędzlowatym fordzie fiesta. Atutem jest także wielki kufer bagażowy, eL. szyby, oryginalny sprzęt radiowy z 6 głośnikami. to byłą wersja dla Szwajcarów, a jak wiadomo oni nie lubią tandety. Samochód ma zrobione 200 tys. km, ale jeździ lepiej niż ford fiesta z przebiegiem 120 tys. km. Trafiła mi się także wersja z relingami, co niekiedy przydaje się, gdy chcesz np. przewieźć coś dużego, co nie mieści się w samochodzie (np. lodówkę). Chociaż Astra ma swoje lata, czujesz się w niej jak w dużej bezpiecznej limuzynie. Samochód ma swój wyraz i styl, a wyposażenie ma lepsze od niejednego salonowego Chevroleta, Dacii, Fiata etc. Ostatnio zauważyłem że na wyboistych drogach pojawiają się ciche stukoty, ale nie ma co wymagać od samochodu, który ma 12 latek. Miałem wiele aut, ale ten jest najlepszy, choć kosztował niewiele. Ma fajny zadbany wygląd, i jeszcze niejedna studentka na ulicach Lublina potrafi się za nim obejrzeć (był garażowany, więc lakierowo jest prawie super). Mój kumpel kupił sobie suzuki Swift nówkę, ale powiadam wam, że w środku u mnie jest fajniej, przestronniej, sympatyczniej, niż w jego "Japończyku". Owszem, są pewne mankamenty, jak np. to że świszczy mi coś przy większej prędkości (moze to wicher gdzieś się zaplącze, a może coś się poluzowało, zużyło). Jak zostanę bezrobotnym to zapisze się na taksiarza i zamienią tą Astrę na taxi - doskonale się nadaje - gdyż jest duża, szykowana, obszerna w środku i dostojna. Jak traficie na samochód nie bity i z dobrym lakierem - bierzcie, nie pożałujecie. Części tanie jak barszcz. Za wymianę lampy kierunkowskazu dałem chyba z 15 zł! To jest samochód, którym śmiało możecie jechać na podryw. W środku jest tyle miejsce, że na dobrą sprawę to można tam sobie spać. W środku nic nie trzeszczy, nie piszczy, wszystko spasowane dobrze, solidnie, po niemiecku. Polecam to auto.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i 16V

autor: Quad, dodano: 20.07.2010 17:26

Posiadam auto w wersji sedan od początku czyli od 1999 roku także mogę się o nim wypowiedzieć. Auto duże, przestronne, potężny 500 L bagażnik, w który można naprawdę dużo napakować. Bardzo komfortowo się nim jeździ w 4 dorosłe osoby, szczególnie na długich trasach. Auto po prostu płynie po szosie i pięknie tłumi wszelkie niedoskonałości naszych dróg za sprawą bardziej miękkiego zawieszenia (duża część osób podróżujących ze mną była tym faktem bardzo zaskoczona i zachwycona). Oczywiście ma to wpływ na pochylanie się na boki przy pokonywaniu łuków. Nie mniej jednak nie ma to wpływu na utratę panowania nad autem. Odpowiednie operowanie silnikiem niweluje efekt uczucia nadmiernego przechyłu w zakrętach. Porównując do Astry G w mojej ocenie Astra F jest autem bardziej komfortowym uwzględniając stan naszych dróg. Wyposażenie auta jest dobre jak na auto z tego rocznika. Klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczne sterowane szyby i lusterka, ABS, lakier metalik. Wykończenie wnętrza bardzo dobre, nic nie skrzypi, wszystko ładnie spasowane. rysują się troszkę plastyki klamek wewnętrznych ale uważam że nie ma to jakiegoś większego znaczenia. Silnik: bardzo żwawy, pięknie wkręca się na obroty. Bardzo elastyczny i daje niezłe przyspieszenie aucie. Świetne hamulce dzięki tarczom wentylowanym z przodu. Uwzględniając, że to benzyniak o pojemności 1598 cm3 oraz mając na uwadze jego osiągi uważam ten silniczek za bardzo ekonomiczną jednostkę napędową. W zupełności wystarczy do bezpiecznego szybkiego wyprzedzania. Duży i dość płasko kształtujący się moment obrotowy o maksimum przy 3200 obr/min powoduje, że autko pięknie ciągnie w zakresie 2700 – 4000 obr/min. Szkoda tylko że max mocy to 6200 obr/min. Po uwzględnieniu strat przy 2000; 3000 i 4000 obr/min na kołach mamy odpowiednio: 40; 65 i 81 KM co nie jest złym wynikiem - wato wybrać się autkiem na hamownię. Spalanie: Na długiej trasie Tarnów - Gdańsk przy prędkości 120-130 km/h (oczywiście tam gdzie są do tego warunki) w cztery osoby i załadowanym bagażniku spalanie wynosi 5,48L/100km (noc) i 6,57L/100km (dzień) – korki np. w Łodzi. Tak się zastanawiam skąd u niektórych takie wysokie wyniki ale wnioskować mogę iż wpływa na to nie umiejętność doboru przełożeń i złe przyspieszanie. Zużycie oleju: Od początku lany był Mobil1 0W-40 czyli pełen syntetyk. Silnik delikatnie się poci ale nic z niego nie kapie. Nie mam problemu z braniem oleju. Na 10.000-12.000 km łyknie z 200 ml chociaż raz przy 80.000 km poziom spadł do min czyli został spalony 1L oleju. Przyczyna tkwi w zawieszających się od nagarów pierścieniach zgarniających. Problem rozwiązałem dodając płukankę do silnika przed wymianą oleju i pozostawiając silnik na wolnych obrotach przez 30 min. Po zabiegu zużycie oleju wróciło do normy. Uważam, że lanie do tego silnika innych olei innych niż pełne syntetyki jest błędem, a wtedy nie dziwcie się, że pali wam 2L oleju od wymiany do wymiany. Awaryjność: Auto mało awaryjne typowe wymiany elementów zużywających się np: tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora, tłumiki, pasek rozrządu, napinacze pompa wody itp. Usterki: po ok 2 latach padł mi tylni amortyzator, później poszedł oring pod termostatem no i rozsypał się siłownik centralnego zamka w klapie bagażnika. Korozja pojawiły się małe ogniska na wywinięciu blachy prawego tylnego nadkola. Jak na 11 letnie auto to jest nieźle. Reasumując: polecam to auto każdemu kto ceni sobie niezawodność, tanią eksploatację i dobry komfort podróżowania. Auto się nam odwdzięczy jeżeli zapewnimy mu wymagane przeglądy i odpowiedniej klasy części zamienne.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra F Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra F Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Astra I

Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy...

Zobacz dane techniczne Opel Astra F Sedan

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także