Szukaj

Informacje o Opel Astra F Sedan

Lata produkcji: 1991 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4239 mm
Szerokość 1688 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2517 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1429 mm
Prześwit 135 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Pozytywny
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Ogólnie to bardzo wdzięczne i wspaniałe samochody. Aktualnie jeżdże taką w wersji sedan i jestem bardziej niż zadowolony. Wcześniej miałem wersje kombi od 2017, którym jeździłbym do dziś i wiele dłużej gdyby baba suvem nie staranowała mi tyłka... szkoda całkowita... szkoda klasyka. Było to w roku 2018. O swoją aktualną astre dbam i myśle że zostanie ze mną już na zawsze nawet jako 2 auto jeśli zdecyduje sie kiedyś na coś innego. Tata ma jako 2 auto Astre z 1994 która równie jak moja jest w świetnym stanie mechanicznym i blacharskim. Dałem 4 gwiazdki bo wyciszenie pozostawia troche do życzenia i styki od głośników zaśniedziały co niedługo naprawie. Do tego podsufitka sie odkleja po około 20 latach w chyba każdej. Gdyby nie te wady to z ręką na sercu dałbym 5. Opinie że to gnije pewnie wzięły się od gliwickiego szmelcu który robili w ostatnich latach bo to naprawde nawet nie miało podejścia do prawdziwej niemieckiej Astry. Swoją jeżdże zarówno do pracy jak i w długie podróże. Trasy ponad 500km robi bez najmniejszego problemu. W tym roku mieliśmy jechać nią do niemiec w tą i spowrotem naraz około 2000km, lecz tamta osoba jednak została tam dłużej. Jak zrobimy tą trase to tutaj napisze jak wrażenia z podróży.
3,7
~MD
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Astra F jest idealna na pierwszy samochód. Kupiłem 2 lata temu za 3000 zł egzemplarz z niskim przebiegiem i bardzo małą ilością rdzy, który był od nowości w jednej rodzinie. Auto bez klimatyzacji i wspomagania kierownicy, totalny golas ale też super prosta konstrukcja i brak wyposażenia, które mogłoby się szczególnie psuć. Spełniło wszystkie oczekiwania i dalej go mam pomimo posiadania nowszego samochodu. Bardzo polecam wszystkim szukającym pierwszego samochodu albo osobom, które potrzebują samochodu a nie za bardzo mają na niego pieniądze. Jeżeli ma się dostęp do kanału, to tak właściwie można się obyć bez mechanika. Sęk w tym, żeby nie kupować najtańszych egzemplarzy za 1000zł, bo to już często są trupki.
3,5
~lukas85
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Auto zakupione w rodzinie jako nowe w 1998 roku. Wersja top bieda, bez wspomagania, na korbotroniku, w najsłabszym silniku. Jedyny luksus to poduszka powietrzna kierowcy. Podczas swojego żywota służyło jako tanie toczyło po mieście, ale zaliczyło także wypady wakacyjne z rodzinką, kiedy miałem jeszcze smarki pod nosem i chodziłem w przyciasnych jeansach i śmiesznych sweterkach. Z pewnością nie jest to najlepsze auto jakie można było wówczas kupić, przeciętnie wykończone, silnik słabowity, którym strach wyprzedzać. Taka astra to prawdziwy nauczyciel... cierpliwości i spokoju, chcesz wyprzedać, lornetka w dłoń czy czegoś nie ma na horyzoncie i ogień z całych 60 km. Najsłabszym ogniwem jest z pewnością blacharka, która gnije łatwo jak nie zebrane jabłka. Silnik też trwałością nie grzeszy, bierze olej, cieknie tu i tam, łatwo go przegrzać. Psują się też standardowe elementy każdego benzyniaka typu alternator, silniczek krokowy itp. Z drobniejszych usterek raczej drobiazgi, ale upierdliwe, bo trzeba stracić czas i pojechać do mechanika. Sam rodzinnym autem zacząłem jeździć jak zrobiłem prawko i w sumie to mi przytrafiły się najgorsze usterki jakie opisałem w poszczególnych rubrykach. A to padł rozrząd w czasie jazdy, bo pasek wytrzymuje raptem 40 tys km (naprawa 800 zł z rozrządem), innym razem podczas jazdy tył zaczął coś dziwnie bujać, okazało się że amortyzator wpadł do bagażnika przez zardzewiały kielich, koło trzymało się tylko na sprężynie. Ktoregoś razu podczas dojazdu do pracy wycisnąłem cały płyn hamulcowy na jezdnię przez dziurę w sparciałych przewodach hamulcowych, oczywiście wymiana na nowe przewody tania nie była, ale mus to mus. Kolejna ciekawa usterka to awaria wstecznego biegu, jeździłem autem po okolicznych warsztatach bez wstecznego, fajna zabawa, tylko raz musiałem wypychać auto żeby wycofać. Z wad można dodać tragiczne ogrzewanie szyb, słabe hamulce, hamulec ręczny równie dobrze mógłby być atrapą. Muszę jednak dodać, że poważniejsze usterki wystąpiły dopiero kiedy auto miało już ze 12 lat, więc nie jest źle. Kompletne zawieszenie poszło do wymiany po 200 000 km Od nowości auto jeździło na ori sprzęgle do końca, bębny z tyłu również wytrzymały grubo powyżej 200 tys km. Auto nawet wygodne, ale prowadzi się jak taczka, układ kierowniczy mało precyzyjny. Miejsca w środku wystarczy raczej dla rodziny z dziećmi, z tyłu mało miejsca na nogi, fotele niczym wersalka miękkie ale dość wygodne. Bagażnik w sam raz do przewożenia kradzionego z lasu drewna, albo ciężkich worków z cementem (uczciwie zakupionych). Niestety nie ma co liczyć że nowy piekarnik 60x60x60 cm wejdzie, trzeba brać taryfę. Na pewno na plus auto tanie w naprawach, każdy kowal sobie z nim poradzi. Rodzinna Astra niestety niedawno wyzionęła ducha, a konkretnie silnik, który przegrzany brał płyn chłodniczy, a brak reakcji spowodował zatarcie. Astra idzie na żyletki, ale przez 18 lat dzielnie służyła i zwiedziła co ciekawsze miejsca w Polsce. Czy bym to auto kupił ponownie? Chyba nie, ale jeśli ktoś szuka czegoś używanego za mniej niż średnia krajowa, to może próbować.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Sedan
7,1 – 12,0
l/100 km
5,8 – 6,5
l/100 km
6,9 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
astra 1.4 60KM auto fajne i praktyczne, proste dwa czujniki, mono wtrysk i do przodu, jak utrzymany przyzwoicie (bez szaleństw o picowaniu) i wymieniany olej co jakiś czas, aby paliwo w baku i zawiezie gdzie potrzeba. Poprzedni właściciel Wujek, był zadowolony że udało mu się osiągnąć 8l/100km, odkąd ja jeżdżę astrą (czasem w weekend robię ok. 340km) najmniej wyszło mi ok. 5,2-5,3l/100km dla mnie szokujący ale prawdziwy wynik. zalewając ok. 16-17l robię blisko 290-300km. W mieście w zimie max wziął mi (uszkodzony termostat) 9-9,5l/100km. tak przeciętnie sumując wszystkie wyniki średnie spalanie to 6,7-7,0l/100km. jak na ponad 20 letnie auto wynik świetny, gdyż obecnie produkowane auta spalają podobnie lub więcej.
6,7
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
posiadam Astrę od kilku miesięcy i zrobiłem blisko 6 tyś km, co jakiś czas robię weekendowo ok. 340km. Ogólnie jestem zadowolony, choć czasem Asterka złapie focha i nie chce zapalić, jak ją pobłagam trochę i pomęczę rozrusznik to zapali i dłuższy czas mnie nie zawodzi... moduł zapłonu lub czujnik halla. Silnik 1.4 60KM pomimo że prawie większość aut mnie wyprzedza to i tak wiem że dojadę do celu, toporny, aby miał olej wymieniony co jakiś czas i paliwo w baku... zawiezie gdzie trzeba. Spalanie mnie zadziwiło... Wcześniej autem jeździł od nowości Wujek, i był zadowolony że spala mu 8l/100km. Odkupując ją sądziłem że to w miarę ok. Jeżdżąc astrą co jakiś czas 340km wciągu weekendu wyszło mi ok. 5,5 a raz nawet 5,3l/100km!!! nie mogłem w to uwierzyć zdarzało mi się ją pocisnąć do 110-120km/h i wzięła średnio 6l. mam jeszcze audi 1.9tdi 110KM, i ono na trasie przy 100km/h bierze koło 5l. Szok, szczerze wszystkim powiadam Astra 1.4 8v może spalić ok 5,3l/100km i nie wyobrażam sobie w niej gazu! W zimie za pierwszym strzałem. Maksymalnie wtedy pali na uszkodzonym termostacie ok. 9-9,5l wciągnie ale to totalny max. Podsumując całokształt spalania średnio Astra zadowoli się między 6,7-7l/100km i to jest całkiem przyzwoity wynik dla tego auta, wszak obecnie produkowane auta o podobnej pojemności spalają tyle samo lub troche więcej a odczuwalna różnica w mocy niewielka, a przecież astra ma już 21 lat.
7,2
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Witam. Posiadam Astrę prawię rok. Silnik 1.4 8v co prawda ma tyle mocy co muł objuczony towarami lecz jest bardzo elastyczny i pozwala na jazdę przy 1500 obrotów pod górkę(w skrajnych przypadkach 1000 czego jednak nie polecam). Mimo wszystko do braku mocy można się przyzwyczaić. Auto służy mi dowożąc mnie codziennie do pracy (25km w jedną stronę). Obliczając średnie spalanie na podstawie baku paliwa, nigdy nie wyszło mi więcej niż 7.5l na 100km. Dodam że należę do kierowców dynamicznych, a w drodzę do i z pracy sypę mu ile fabryka dała gdyż trasa pozwala na jazdę w okolicach 100km/h. Dodać można do tego weekend, gdzie zazwyczaj jeżdzę w trybie mieszanym. Mimo to na każdym baku paliwa zawsze wychodzi mi coś między 7.2-7,5l na 100 km.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 36
4,5
Opel Astra F
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: P.P.H. "BORMECH" Sp. z o.o.
instalacja: KME BINGO M
przebieg: 141 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
bez najmniejszych problemów z samochodem. spadku mocy nie odczułem, za to odczułem znaczny spadek kosztów. montaż instalacji w podanym zakładzie wykonany profesjonalnie i w dobrej cenie, jednak problemem jest regulacja w trakcie użytkowania. samochód w trasie palił 7,5l. gdy spalanie podskoczyło do 9l kilkukrotnie byłem na regulacji, która była przeprowadzana nieskutecznie....
4,3
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odczuwam minimalny spadek mocy, szczególnie zauważalne gdy samochód jest mocno załadowany. Silnik pracuje prawidłowo, przez cały okres eksploatacji instalacji gazowej nie było wybuchów gazu, silnik jak nie brał tak nie bierze oleju, świece wymieniane co 15 tys. km, przewody zapłonowe co 30 tys. km, regulacje gazu co 10 tys. km, wymiana oleju i filtru oleju co 8-10 tys. km,...
5,0
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 254 tys. km
użytkowana przez: 48 tys. km
Leciwy samochód, który nigdy mnie nie zawiódł. Nawet po montażu instalacji LPG nie występują żadne problemy. Polecam przed montażem sprawdzić stan techniczny samochodu. reduktor alaska, wtryski herculesy - nie oszczędzałem na nich. i sterownik blue box - profesjonalna półka.
Opel Astra F Sedan