Szukaj

Informacje o Opel Astra G

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra G – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Astra G

Liczba ocen: 2 507
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Lasot
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Osobiście auto użytkuję od roku, ale mój teść użytkował je 11 lat i ta ocena będzie uśrednieniem tych 12 lat. Auto jest na wskroś przeciętne. Klasyczny wół roboczy, który ma cię stosunkowo tanio i w miarę wygodnie przewieźć z punktu A do punktu B. Czytałem opinie o tym samochodzie i wiele osób na niego narzeka. Prawda jest taka, że jak dbasz tak masz. Kupując auto, które w przeszłości miało 5 właścicieli nigdy nie dowiemy się jak było traktowane. Mój teść dbał o auto. No może pomijając kwestie mycia go na myjni ( :D) bo przez ostatnie 5 lat nie widział szczotki i piany aktywnej, mechanicznie wszystko było na bieżąco serwisowane, oleje dobrej jakości, bez pałowania na zimnym silniku. Auto mimo 350 tyś na liczniku spisuje się niezawodnie i nie generuje kosztów poza paliwem, ubezpieczeniem i wymianą płynów eksploatacyjnych. Jest to wersja kombi więc dodatkowo dochodzi pozytywny aspekt pojemności. Niemniej auto jest... po prostu brzydkie, zwyczajne, nijakie... Ale to jest kwestia gustu. Osobiście nie wiem czy bym kupił to auto, ale dostałem je za darmo w darowiźnie, a darowanego koniowi nie patrzy się w zęby :D.
4,4
~Grzesiek
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Za te pieniądze jeden z najlepszych wyborów jaki dokonałem, przejechałem nim niecałe 30 tys. kilometrów przez 3 lata. Brak większych problemów. Jedynie to przewody hamulcowe trzeba było wymienić. Części tanie. Ogółem wydałem może z 1000zł na naprawy przez te 3 lata. Trochę brał oleju ale niewiele. Układ jezdny sprawiał wiele przyjemności z jazdy. Ze względu na korozję jednak zdecydowałem się na kasację opla przed końcem przeglądu do którego zostało z pół roku. Pomimo upalania, ciągle jechał dalej... do momentu aż skończyły się płyny, przez co poszła uszczelka pod głowicą miesiąc przed przeglądem.
4,6
~Witold
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Auto nie porywa, ani nie zawodzi. Jest ciężkie, trudno je podnieść na podnośniku 1,5 tony - koło nie odrywa się od podłoża. Trzeba użyć bałwanka, aby je podnieść. Słaba widoczność jeśli chodzi o tył auta. Parkowanie najlepiej realizować tyłem, ze względu na gabaryty. Przed Astrą G 1,4 X14XE, jeździłem Corsą C 1,0 Z10XEP. Astra G 1,4 ma rozrząd na pasku - konieczna wymiana co kilka lat. Astra jest dużo cięższa od Corsy, ale w moim odczuciu fajniejsza (chociaż mam sentyment co Corsy C). Auto pozytwnie mnie zaskoczyło, przejechałem nim ponad 10 k km i nie miałem z nim większych problemów. Astra G 1,4 to auto, które z założenia dowiezie ciebie tam, gdzie ma zawieźć. Jeśli je szanujesz odwzajemni się bezawaryjnością. Po tym okresie użytkowania jestem zadowolony. Chociaż miałem momenty kryzysu polegające na tym, że złodzieje wycięli mi katalizoator i spuścili benzynę z samochodu. No ale cóż - nie jest to wina samochodu tylko złodziejskiej mentalności niektórych ludzi, żyjących z ludzkiej krzywdy.

Raporty spalania Opel Astra G

Liczba raportów: 2 471
Średnie spalanie dla Opel Astra G
6,5 – 11,1
l/100 km
4,8 – 7,2
l/100 km
4,9 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Opel Astra G
Coupe 2.2 16V 147KM 108kW
Auto naprawdę bardzo ekonomiczne, zrobiłem nim ponad 50tys km i średnie spalanie z tego okresu mam na poziomie 9.0l LPG wpisując wszystkie tankowania w aplikację. Jeżdżąc ekonomicznie, często udaje mi się schodzić poniżej 8l LPG, przy jeździe drogami z miasta do miasta, głównie zabudowane tereny, prędkość 70-80kmh. W trasie nie przekraczając 120kmh, średnio spali 9l LPG. Przy agresywnej jeździe, czyli ciągnięcie do końca obrotów przy każdym ruszaniu, nie spaliłem nigdy więcej niż 10.5l LPG. W aucie nic nie musiałem robić z silnikiem, bezobsługowy możnaby powiedzieć, grunt to kupić drożej, ale zadbany model, a odwdzięczy się jazdą. Byleby zmieniać filtry i oleje co max 10tys km i nie katować auta do póki się nie rozgrzeje.
7,1
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Na trasie 100km/h - 6.2 l Na trasie 140 km/h - 7.3 l Miasto srednio - 7-7.5l l przy ekodrivingu zmieszanym z momentami gdzie pozwole sobie na troszke wiecej :) Mysle ze to dobry wynik jak mamy bardzo ciezka noge to pewnie w miescie wyjdzie wiecej, a ja sobie pozwalam tylko chwilami :)
8,0
Opel Astra G
Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW
Silnik nie nadaje się do miasta jest wolny i bardzo dużo spala paliwa nawet 12litrów, natomiast w trasie śmiało poniżej 6 litrów można zejść przy jednostajnej jeździe. Samochód wysokie spalanie nadrabia kosztami utrzymania które są znikome, 340 tys kilometrów i zero awarii tylko wlewam paliwo nigdy mnie nie zawiódł zawsze dojechał do celu.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 127
2,0
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie...
4,0
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
pojechałem tylko na sprawdzenie pod komputrem dlaczego gaśnie samochód na gazie. Pracownicy bardzo mili i grzeczni już chcięli podpinać, a szef wybiegł i powiedział, że mają nie podłączać komputera, bo instalacja jest źle zamontowana mam zapłacić ponad 1000zł i na 2 dni zostawić auto to bedzie działać a jak nie chcę płacić to mam jeździć na benzynie. Nie chciał nawet...
3,0
Opel Astra G
Coupe 1.8 16V 116KM 85kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji...
Opel Astra G