Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra G

Sprzedaż Astry II (zgodnie z kolejnością alfabetyczną zwanej Astrą G) rozpoczęła się w 1998 roku. Od swojego poprzednika model odróżniał się nowocześniejszą, masywniejszą sylwetką i większymi rozmiarami, co wpłynęło na przestronność wnętrza. Astra II jako pierwsza dostępna była również w wersji coupe, która podobnie jak kabriolet została zaprojektowana przez stylistów Bertone. W roku 2004, gdy na rynku pojawiła się Astra III, produkcja niezmienionej Astry II (pod nazwą Astra Classic II) została przeniesiona do fabryki w Gliwicach.

Generacje Opel Astra

  • Astra G   1998 - 2009
    Opel Astra G
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra G

Silniki Opel Astra G

Lista silników:
1.2 16V (65KM), 1.2 16V (75KM), 1.4 Twinport ECOTEC (90KM), 1.4 16V (90KM), 1.4 Twinport ECOTEC (90KM), 1.4 Twinport ECOTEC (90KM), 1.6 Twinport ECOTEC (103KM), 1.6 8V (85KM), 1.6 Twinport ECOTEC (103KM), 1.6 CNG (97KM), 1.6 8V (75KM), 1.6 Twinport ECOTEC (103KM), 1.6 Twinport ECOTEC (103KM), 1.6 16V (101KM), 1.6 16V (101KM), 1.8 16V (116KM), 1.8 16V (125KM), 2.0 16V (136KM), 2.0 16V Turbo (190KM), 2.0 16V OPC (160KM), 2.0 16V Turbo OPC (200KM), 2.0 i 16V Turbo (200KM), 2.0 16V Turbo (190KM), 2.2 16V (147KM), 1.7 TD (68KM), 1.7 TD (68KM), 1.7 CDTI (80KM), 1.7 DTI (75KM), 2.0 DTI (101KM), 2.0 DI (82KM), 2.2 DTI (125KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra 1.8i  GT  (red_opel) 76,02

Opel Astra 1.6 Si 81,07

Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::. 77,33

Opel Astra  d-_-b 91,95

Opel Astra sreberko 83,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

Marcin1985 88,21

Pitbull_1983 90,62

lukas_auto 89,50

MarcinGP 98,88

RAKUS1 99,37

Phill4 87,46

mario72 97,83

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Opel po 2013- sukcesy i porażki
Opel po 2013- sukcesy i porażki Od mojego ostatniego wpisu minął juz prawie rok, dlatego też szczerze mówiąc nie...
Astra F zajefajne autoW
Astra F zajefajne autoW Witam ja tak tylko pisze co i jak . Więc autko mam 2 lata było juz naprawde supe...
Nowy nabytek, czyli następca Złocistego Rydwanu ;]
Nowy nabytek, czyli następca Złocistego Rydwanu ;] Witam. Rozglądając się za "nowym" samochodem na popularnych portalach, doszed...
Elektryka tylnych drzwi
Elektryka tylnych drzwi Kiedy sprawdzałem auto przed zakupem, do głowy mi nie przyszło aby sprawdzić czy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

od 63 600 zł do 127 950

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 280 KM): 1.4 Turbo ECOTEC, 1.4 Turbo LPGTEC, 1.4 Twinport ECOTEC, 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, 1.6 Turbo ECOTEC, 1.6 Twinport ECOTEC, 2.0 Turbo ECOTEC

 

Diesel (110 - 165 KM): 1.6 CDTI , 1.7 CDTI ECOTEC, 2.0 CDTI ECOTEC

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Premium - 5 500
Pakiet Techno - 3 200
Pakiet Foteli Performance 2 - 2 000
Pakiet Foteli Performance 1 - 1 000
Pakiet Foteli Ergonomicznych - 400
Pakiet Dobrej Widoczności 2 - 2 200
Pakiet Dobrej Widoczności - 700

Cena katalogowa

127 950

Zobacz ofertę Opel Astra 2.0 Turbo ECOTEC 280KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.4 WGT (90 KM)
Skoda Rapid
1.2 TSI (85 KM)
Audi A3
1.4 TFSI CoD (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra G

  • Średnia ocena
    na podstawie 2216 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Kombi 2.0 16V Turbo OPC (200 KM)

Mam wersję z automatyczną klimą. Obsługę nawiewów i komputera musiał projektować "funkcjonalny analfabeta". Żeby zmienić kierunek nawiewu np. z szyby na nogi muszę zatrzymać samochód (albo ryzykować życie patrząc na ekran komputera), wejść do menu komputera wybrać ustawienia wentylacji, zaznaczyć odpowiednie kierunki nawiewu i zatwierdzić. Całą tę żmudną robotę szlak trafia jesli na desce rozdzielczej przycisnę przycisk "auto" wtedy sterowanie nawiewem przejmuje komputer i mogę zaczynać wszystko od nowa - nie można przywrócić moich nastaw ponownym naciśnięciem guzika auto. Gdyby ten przycisk włączał i wyłączał automatyczną klimę to miałby sens, ale nie, trzeba wejść znowu do menu komputera i tam ją włączyć lub wyłączyć. Komputer wtrąca się do ustawień nawiewu nawet jeśli jest teoretycznie wyłączony i próba wpuszczenia chłodniejszego powietrza z zewnątrz przez pokręcenie pokrętłami temperatury w lewo włącza silnik nawiewu na maxa, który trzeba wyłączyć jeszcze inną gałką. Łatwiej jest otworzyć...

dodał: medea@ka.onet.pl
Opel Astra Sedan 1.6 16V (101 KM)

Jeżdżę samochodem głównie po mieście, czyli przeważnie na krótkich dystansach, czego nie wytrzymuje tłumik zewnętrzny. Musiałem go już zmieniać dwa razy. Silnik jest jak dotąd bezawayjny, pracuje równo i spokojnie. Mam uwagi co do opon, w których występuje wyraźne bicie związane z nierównomiernym zużyciem bieżnika. W stacji diagnostycznej nie stwierdzono wad zawieszenia ani złej zbieżności kół, ciśnienie w oponach jest zgodne z zaleceniami producenta. Po dwóch latach użytkowania awarii uległ akumulator, musiałem go wymienić na nowy. W długiej trasie Opel sprawuje się bardzo dobrze, pewnie trzyma się drogi, kierownica nie wpada w wibracje przy większych prędkościach. Zużycie paliwa na trasie schodzi nawet poniżej 6 lirów na 100 km.Posiadam wersję sedan z 500 litrowym bagażnikiem z czego się bardzo cieszę gdyż na wakacje mogę zabrać właściwie wszystko co chcę. Objechałem szczęśliwie tym samochodem całą Norwegię, Austrię, Szwajcarię i chyba długo się jeszcze będę nim cieszył.

dodał: Lesław Kubień lkubien@poczta.onet.pl
Opel Astra Sedan 2.2 16V (147 KM)

Bardzo dobre auto, najlepszy Opel, lepszy nawet od Omegi po faceliftingu...Do tego obszerne wnetrze z bardzo dobrej jakosci plastikami i doskonalym spasowaniu. Plastiki lepsze niz w Mondeo, bardzo ladne zegary, fotele szersze niz w Avensis! Moze nie najpiekniejsza listwa wykanczajaca wnetrze (tu nic nie przebija Avensis z prawdziwym aluminum)! Mala ilosc przyciskow wewnatrz (w porownaniu z Avensis), ale dla mnie to duzy plus...Gdy prowadzilem BMW serii 5, zawsze mialem klopoty z nastawieniem temperatury, bo na polskich dziurach, przepraszam drogach, zawsze cos bujalo i trudno bylo wcelowac w maly przycisk nastawu temperatury..A w Oplu wszystko duze, latwe do znalezienia, prostw w obsludze! Auto godne polecenia, choc prawda jest ze w porownaniu np z Laguna wypada dosc przecietnie jesli chodzi o ilosc wyposazenia standardowego (mam na mysli wersje Elegance Opla i Privilige Renault)! Mimo wszystko polecam!

dodał: Maciek
Opel Astra Hatchback 1.4 16V (90 KM)

Zalety: Bardzo dobry samochod w swojej klasie - bez porownania do "koreanczykow"; Wady: włącznik ogrzewania tylnej szyby - kiler akumulatora :) (brak kontrolki na tablicy rozdzielczej), brak mozliwosci wylaczenia oswietlenia wewnetrznego przy otwartych drzwiach (jedyny sposob to wyjecie bezpiecznika :-( ) POnadto: Wydaje mi sie ze niektorzy uzytkownicy-szczegolnie Ci majacy problemy musieli albo sami doprowadzic do takiego stanu albo kupili auto skladane i/lub po wypadku a czesto z przekreconym licznikiem :) (czasami ktos sie upiera ze w ciagu np 8 lat uzywania samochodu zrobil 80 tys. i wszystko mu w aucie "pada" - ja zrobilem 140 tys. w 3 lata i na razie problemow wiekszych nie mam); jezeli auto jest okresowo (wedlug ksiazki) serwisowane niemozliwa (jak mi sie wydaje) jest tak duza ilosc powaznych usterek o jakiej pisza (chyba ze to prowokoacja hehe)

dodał: Paprykarz
Opel Astra Kombi 1.7 DTI (75 KM)

Opel Astra Kombi 1.7 DTI wersja Elegance - wyposazenie kompletne - bez skóry (tapicerka welur), 6 airbagów, ABS pełna elektryka, sensor deszczu, klimatyzacja automatyczna, firmowe cd VDO CDR 500 - auto godne polecenia, w tej wersji nadwoziowej zaletą jest duża przestrzeń ładunkowa 480/1500 litrów - w praktyce można używać auta jako mini - ciężarówki a równocześnie zapakować cała rodzinę na wakacyjny wyjazd,zdecydowanie polecam auto,aczkolwiek odradzam kupno nowego auta - w tej wersj (bez kurtynpowietrzych) z pełną opcją kwota zbliża się do 90 tys zł! Zgroza! Polecam dobrze utrzymane egzemplarze 2,3 letnie z Zachodu Europy - za 40 tys zł można nabyć roczne/2-letnie auto z bdb wyposażeniem i silnikiem diesla 1.7,2.0 lub 2.2,przebieg zazwyczaj jest symboliczny. Podsumowując - jeden z najbardziej udanych kompaktów na rynku w ciągu ostatniej dekady, polecam

dodał: karter
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra II Hatchback Opel Astra I F Sedan - galeria społeczności Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting BiTurbo Opel Astra IV OPC Opel Astra G Hatchback - galeria społeczności Opel Astra G II Kombi - galeria społeczności Opel Astra IV GTC BiTurbo Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra III TwinTop 2007 Opel Astra III Sedan
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F 1.8 i 16V (115KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 389 komentarzy

839 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

~domdom~domdom

i wielkie za odpowiedz bo akurat jutro jadę do dealera wiec przydatna rada którą opowiem tym angielskim pseudomechanikom z serwisu vauxhalla

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
70 098
Przejechany dystans
41 054 078 km
Zatankowanego paliwa
2 106 719 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 184
Wydanych pieniędzy
3 504 864 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
16 760
Wydanych pieniędzy
3 994 221 zł
Średnie wydatki na auto
1 432 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 790)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra G

Na podstawie 2047 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel@nadaje.co, dodano: 15.02.2011 15:40

Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych kombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie.

pełny raport Opel Kombi 1.6 i 16V

autor: Linkin_001, dodano: 30.01.2012 08:51

Miesięcznie robie około 1500km. Typ trasy 70% teren pozamiejski 30% miejski. Jazda w przeważającej częsci na tempomacie. Obszar zabudowany max 60km/h na 4 biegu. Wówczas wskazanie komputera wyświetla wartość 3.6L/100km, obszar niezabudowany jazda płynna 100-110km/h - wskazanie komputera 4,3-4,6L/100km na tempomacie 6bieg. Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na to kiedy wypala się DPF wówczas najlepiej zmienić charakterystykę jazdy tak by proces wypalania trwał stosunkowo krótko. Ja czynię to w ten sposób, że redukuję bieg po to by osiągnąc około 2500 obrotów/min - wypalanie trwa max 15-20km. Korzystam z wszystkich możliwych metod z dziedziny eko-driveingu (szybkie przyspieszanie do porzadanej predkości i poźniej tylko jej utrzymywanie bez gwałtownych zrywów jeśli niejest to podyktowane warunkami na drodze, nie trzymanie się na tyłku pojazdu z przodu, nie trzymanie na gazie auta i hamowaniu na 5 metrów przed światłami czy skrzyżowaniem no i tempomat pomaga zaoszczedzić kilka "setek" paliwa na 100km i naprawdę można rocznie kilka stówek (PLN) zaoszczedzić, ale przy obecnych cenach paliw to 4,5L/100km robiąc miesiecznie 1500km to jest drogo.

pełny raport Opel Kombi 1.9 CDTI ECOTEC

autor: adam(akami@inte, dodano: 20.02.2011 10:06

Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. W Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti.

pełny raport Opel Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra G

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra G

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Astra G
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także