Szukaj

Informacje o Opel Astra G Coupe 1.8 16V 116KM 85kW 2000

Lata produkcji: 2000 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~dan
Opel Astra G
Coupe 1.8 16V 116KM 85kW
Ładne, ciekawe auto, piękna boczna sylwetka Coupe, Bertone naprawde świetnie wkomponowało w zwykłą Astrę sylwetkę Coupe, byle jej nie oszpecać jakimiś pseudo tuningowymi badziewnymi dodatkami kiczowatymi- bo wtedy mamy obciachową wiochę, proponuje pozostawić i utrzymać jak najbardziej w oryginale i jak najlepszym stanie technicznym, szkoda tylko że nie zmieniono nieco bardziej przodu i tyłu bo wygląda za bardzo jak zwykła Astra ale itak jest piękne, wyróżnia się na drodze, (zwłaszcza w kolorze Orange-złotym), tanie w utrzymaniu bo części od zwykłej Astry, raczej proste konstrukcyjnie, polecam jako alternatywę dla Golfa, Leona czy innych oklepanych, droższych i którymi bardziej interesują się złodzieje ;) - oczywiście to nie auto rodzinne, raczej dla singla
4,0
~pbl
Opel Astra G
Coupe 1.8 16V 116KM 85kW
Myślę, że jest to dobra propozycja dla \"bezdzietnego\" kierowcy. Silnik 1.8 dobrze sobie radzi w miejskiej dżungli, gdzie trzeba się wciskać i wymijać \"niedzielnych\" kierowców:). Jak ktoś chce mocniejszy to jest 2.2, albo 2.0 turbo. Diesel w takim aucie to moim zdaniem nieporozumienie, ale jest dostępny. Ja używam auta na dojazdy do pracy, około 50km dziennie, dlatego założyłem instalacje LPG. Zaletą może też być to, że mało takich aut jeździ po naszych polskich drogach. Jeśli chodzi o to czy bym go kupił raz jeszcze, to moja odpowiedź brzmi: nie, chyba, że jako drugie auto.
4,6
~rodrick
Opel Astra G
Coupe 1.8 16V 116KM 85kW
Mimo iż samochód używałem krótko bo tylko 4 miesiące, niestety przez stłuczkę na którą wpływu nie miałem, mogę powiedzieć, że w aucie bardzo się zakochałem i moim następnym też będzie Coupe. Auto ma świetną sylwetkę która nawet dzisiaj wygląda bardzo elegancko. Układ jezdny jest rewelacyjny i jeździ się bardzo komfortowo ale również sportowo. Drzwi bez ramek pięknie wyglądają z opuszczonymi szybami.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Astra G Coupe