Szukaj

Informacje o Opel Astra G Sedan 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~MAZURY TADEK
Opel Astra G
Sedan 1.6 8V 75KM 55kW
BARDZO DOOBRY SAMOCHÓD POLECAM KAŻDEMU SILNIK BEZ NAPRAWY POJEDZIE BARDZO DŁUGO PRAKTYCZNIE NIEMA CO SIĘ ZEPSUĆ , BARDZO TANI SAMOCHODZIK W EKSPLATACJ I JEST OSZCĘDNY CZĘŚCI BARDZO TANIE , ZAWIESZENIE BEZ AWARYJNE I BARDZO DOBRE ŚWIETNIE SIĘ PROWADZI I BARDZO DOBRZE TRZYMA SIĘ DROGI . JAK TRAFISZ MODEL BEZ WYPADKOWY ZADBANY TO PRZEJEZDZA 500 00 BEZ PROBLEMU NIEMA TU ZBĘDNEJ ELEKTRYKI . GORĄCO POLECAM TYLKO ŻE MOJ MODEL JEST SPROWADZONY I NIEJEST Z POLSKI TYLKO Z NIEMIEC , NAJBARDZIEJ PRZYJAZNE SĄ WELUROWE SIEDZENIA ZAWSZE CIEPŁE NIEWIDAĆ PLAM A NIE Z WORKA SZYTE . TO JEST SAMOCHÓD IDEALNY DO CODZIENNEJ EKSPLATACJI I OTO CHODZI UNAS NIEMA MECHANIKÓW JEDNO NAPRAWIĄ DRUGE ZEPSUJĄ MOJEGO TATY A6 ZAŁATWILI NA AMEN I DLATEGO TYLKO PROSTA NIEZAWODNA KONSTRUKCJA .
4,4
~Jack
Opel Astra G
Sedan 1.6 8V 75KM 55kW
Moje zastrzezenia to tylko za slaby silnik. Czasami by sie przydalo troche wiecej mocy, generalnie jednak jestem zadowolony. Sam samochod - Astra 3-dzwiowa uwazam, ze prezentuje sie bardzo ladnie zarowna na zewnatrz jak i wewnatrz. Oczywiscie to rzecz gustu, wiec wyrazam tylko swoja opinie.
3,5
~dsz1985@wp.pl
Opel Astra G
Sedan 1.6 8V 75KM 55kW
Auto ogolnie bardzo dobre. jeden mankament w tym modelu Astra 1.6 8zaworowa. czeste usterki komputera (sterownik) w ciagu 7 lat... 4 krotnie. na poczatku wydatek byl ogromny kosztowalo to ponad 2000zl teraz spadlo do 300zl. wnetrze auta bardzo ladne - zastrzezenia do kierwonicy... szybko sie przeciera

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Astra G Sedan