Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra G Sedan 2.0 DI

Sprzedaż Astry II (zgodnie z kolejnością alfabetyczną zwanej Astrą G) rozpoczęła się w 1998 roku. Od swojego poprzednika model odróżniał się nowocześniejszą, masywniejszą sylwetką i większymi rozmiarami, co wpłynęło na przestronność wnętrza. Astra II jako pierwsza dostępna była również w wersji coupe, która podobnie jak kabriolet została zaprojektowana przez stylistów Bertone. W roku 2004, gdy na rynku pojawiła się Astra III, produkcja niezmienionej Astry II (pod nazwą Astra Classic II) została przeniesiona do fabryki w Gliwicach.

Generacje Opel Astra

  • Astra G   1998 - 2009
    Opel Astra G
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra G

Silniki Opel Astra G Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Astra

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra GTC 75,38

Opel Astra GSi 76,42

Opel Astra asia 79,10

Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::. 77,33

Opel Astra Cabrio Fiolo 83,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

Phill4 90,16

zullo 81,71

pafka 81,84

paweldejko 91,22

tskiper 83,77

dered 79,21

endriume24 81,64

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Jak to możliwe
Jak to możliwe Ponieważ lubię kiedy silnik ma częściej wymieniany olej, postanowiłem odwiedzić ...
Pierwszy serwis
Pierwszy serwis Dziś, równo po tygodniu od zakupu Astra dostała pierwszy serwis, czyli wymianę o...
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi!
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi! Koszty robocizny w Opel BSP Łódź - ogólnie nie polecam - na końcu piszę dlaczego...
Pozegnanie ze Shrekiem.
Pozegnanie ze Shrekiem. Bardzo wdzieczne auto, przez rok nie mialem zadnej awarii silnika ani jakiejkolw...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.6 TDI clean diesel (110 KM)
Hyundai i30
1.4 CRDi (90 KM)
Kia cee´d
1.6 CRDi (128 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra G Sedan 2.0 DI

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Sedan 2.0 DI (82 KM)

Jestem naprawdę zadowolony z tego auta,bardzo tanie w użytkowaniu, przyjemne w prowadzeniu, mało usterkowe. Przejechane ma aktualnie 204tys. km i ma się doskonale. Przez ostatnie 10tys. jedyne co robiłem to wlewalem paliwo i lałem olej. Jeżdże na pełnym syntetycu 0W/40, nie bierze ani kropli oleju. Moc to tylko 82KM, wystarcza do przeciętnie dynamicznej jazdy, nie ma mowy o szaleństwach,ale też nie ma takiej potrzeby.Jeśli nie nastąpi kataklizm (seria awarii) to myślę, że auto będzie mnie jeszcze długo cieszyć.

dodał: Mateusz
Opel Astra Sedan 2.0 DI (82 KM)

Dziwią mnie opisywane problemy z klimą! Moja Astra tego nie ma!

dodał: wikolo@o2.pl
Opel Astra Sedan 2.0 DI (82 KM)

super autko dla rodziny w miare wygodne oraz nawet pojemne

dodał: zimny
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra II OPC Opel Astra III 1.8 140KM OPC Line - galeria redakcyjna Opel Astra GTC Opel Astra Sports Tourer Opel Astra IV OPC Cup Opel Astra II Hatchback Opel Astra III 1.9 CTDI - galeria redakcyjna Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna Opel Astra G Hatchback - galeria społeczności Opel Astra III TwinTop 2007
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
78 191
Przejechany dystans
44 256 783 km
Zatankowanego paliwa
2 348 688 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 117
Wydanych pieniędzy
3 827 854 zł
Średnie wydatki na auto
1 251 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 159
Wydanych pieniędzy
4 442 985 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 061)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra G Sedan 2.0 DI

Na podstawie 9 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel@nadaje.co, dodano: 15.02.2011 15:40

Moja Astra to Kombi, sinik 1.6 16V ECOTEC, 101KM (74kW). Masa własna ok. 1190kg, czyli jedno z lżejszych tak popularnych kombi, jakie powstały. Instalacja gazowa II generacji. Podane wartości dotyczą takich kombinacji stylu jazdy: Jako minimalne spalanie podałem wartość, jaką uzyskałem, gdy całą butlę przejechałem na trasie (zasięg wychodzi ok. 400km na 34l gazu). Nie mówię tu o oszczędnej jeździe w stylu max 80-90km/h powolne przyspieszanie, etc. Zaznaczam jednak, że choć jeżdżę dynamicznie (na zwyczajnej drodze krajowej jak się da to i 150km/h), to jeżdżę wyłącznie na biegu, starając się przyspieszać na wyższych obrotach, zaś utrzymywać prędkość - na jak najniższych. Jak widzę niewielki podjazd, a nie ma za mną samochodu - pozwalam samochodowi wytracić nieco prędkość, którą odzyskuję zaraz na zjeździe z górki. Myślę, że to daje sporą oszczędność, jeśli robi się tak konsekwentnie. Dystans na trasie pokonywany jest z reguły na zwykłych drogach krajowych, gdzie często trzeba wyprzedzić jakiegoś zawalidrogę typu ciężarówka czy tir, czasem na długim podjeździe. Wtedy pedał gazu dociskany jest prawie do samego końca. Część trasy to często także autostrada (Kraków - Szarów, ok. 30km), gdzie z reguły wyciskam z Asterki tyle ile wlezie, czyli ok. 170-180km/h. Przy takiej kombinacji spalanie jest i tak zawsze mniejsze od 9.0 litrów. Wynosi od 8.2 do 8.9l - tak mi wychodziło. Druga wartość - 9.8 podana jest w cyklu mieszanym, gdzie np. 200km jest zrobione w trasie, a reszta - aż do skończenia LPG w mieście (dojazd do stacji na benzynie). Wartość jest orientacyjna, bo istotne są wartości skrajne - a więc ta najmniejsza i największa. Jeśli 100% przebiegu jest zrobione w mieście to auto spala od 11 do ok. 14l. Z reguły wartość oscyluje jednak koło 13.5 ze względu na użycie samochodu do celów służbowych (dostawa żywności), gdzie liczą się cenne minuty (jedzenie ma być dostarczone ciepłe). Stąd jazda mocno dynamiczna, nieraz w stylu "pierwszy ze świateł" i z intensywnym używaniem hamulca nożnego. Uważam jednak, że spalanie na poziomie 13.5l LPG/100km jest w normie przy takim stylu jazdy. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem wyjeżdżone 120km na pełnej butli wjechałem na opuszczone lotnisko, które było poktyre lodem i śniegiem i robiłem drifty. Przy ciągłym gnieceniu gazu, obrotach 3-4.5tys/min i prędkości 20-30km/h w ciągłym poślizgu gaz mi się skończył przy ok. 190km, co dało spalanie na poziomie 17.9. Ze względu na to, że samochód posiadam od listopada i użytkuję go, jak na razie, cały czas wyłącznie w warunkach zimowych powyższe raporty będą zawyżone (ogrzewanie, nawiew, rozgrzewanie zmrożonego silnika), ale z drugiej strony zawsze jakiś procent spalonego paliwa stanowi benzyna - z obserwacji to ok. 1-1.2l/100km, czyli sporo, jeśli chodzi o krótkie dystanse w mieście. W jednolitym przebiegu na trasie zużycie benzyny jest pomijalne i wynosi około 0.2l/100km. Moja Astra nie traci na gazie mocy (przynajmniej nie da się tego odczuć, prędkość max, ok. 180km/h rozwijana była na gazie), tak więc sprawność instalacji LPG jest na wysokim poziomie.

pełny raport Opel Kombi 1.6 i 16V

autor: Quad, dodano: 20.07.2010 17:26

Posiadam auto w wersji sedan od początku czyli od 1999 roku także mogę się o nim wypowiedzieć. Auto duże, przestronne, potężny 500 L bagażnik, w który można naprawdę dużo napakować. Bardzo komfortowo się nim jeździ w 4 dorosłe osoby, szczególnie na długich trasach. Auto po prostu płynie po szosie i pięknie tłumi wszelkie niedoskonałości naszych dróg za sprawą bardziej miękkiego zawieszenia (duża część osób podróżujących ze mną była tym faktem bardzo zaskoczona i zachwycona). Oczywiście ma to wpływ na pochylanie się na boki przy pokonywaniu łuków. Nie mniej jednak nie ma to wpływu na utratę panowania nad autem. Odpowiednie operowanie silnikiem niweluje efekt uczucia nadmiernego przechyłu w zakrętach. Porównując do Astry G w mojej ocenie Astra F jest autem bardziej komfortowym uwzględniając stan naszych dróg. Wyposażenie auta jest dobre jak na auto z tego rocznika. Klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczne sterowane szyby i lusterka, ABS, lakier metalik. Wykończenie wnętrza bardzo dobre, nic nie skrzypi, wszystko ładnie spasowane. rysują się troszkę plastyki klamek wewnętrznych ale uważam że nie ma to jakiegoś większego znaczenia. Silnik: bardzo żwawy, pięknie wkręca się na obroty. Bardzo elastyczny i daje niezłe przyspieszenie aucie. Świetne hamulce dzięki tarczom wentylowanym z przodu. Uwzględniając, że to benzyniak o pojemności 1598 cm3 oraz mając na uwadze jego osiągi uważam ten silniczek za bardzo ekonomiczną jednostkę napędową. W zupełności wystarczy do bezpiecznego szybkiego wyprzedzania. Duży i dość płasko kształtujący się moment obrotowy o maksimum przy 3200 obr/min powoduje, że autko pięknie ciągnie w zakresie 2700 – 4000 obr/min. Szkoda tylko że max mocy to 6200 obr/min. Po uwzględnieniu strat przy 2000; 3000 i 4000 obr/min na kołach mamy odpowiednio: 40; 65 i 81 KM co nie jest złym wynikiem - wato wybrać się autkiem na hamownię. Spalanie: Na długiej trasie Tarnów - Gdańsk przy prędkości 120-130 km/h (oczywiście tam gdzie są do tego warunki) w cztery osoby i załadowanym bagażniku spalanie wynosi 5,48L/100km (noc) i 6,57L/100km (dzień) – korki np. w Łodzi. Tak się zastanawiam skąd u niektórych takie wysokie wyniki ale wnioskować mogę iż wpływa na to nie umiejętność doboru przełożeń i złe przyspieszanie. Zużycie oleju: Od początku lany był Mobil1 0W-40 czyli pełen syntetyk. Silnik delikatnie się poci ale nic z niego nie kapie. Nie mam problemu z braniem oleju. Na 10.000-12.000 km łyknie z 200 ml chociaż raz przy 80.000 km poziom spadł do min czyli został spalony 1L oleju. Przyczyna tkwi w zawieszających się od nagarów pierścieniach zgarniających. Problem rozwiązałem dodając płukankę do silnika przed wymianą oleju i pozostawiając silnik na wolnych obrotach przez 30 min. Po zabiegu zużycie oleju wróciło do normy. Uważam, że lanie do tego silnika innych olei innych niż pełne syntetyki jest błędem, a wtedy nie dziwcie się, że pali wam 2L oleju od wymiany do wymiany. Awaryjność: Auto mało awaryjne typowe wymiany elementów zużywających się np: tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora, tłumiki, pasek rozrządu, napinacze pompa wody itp. Usterki: po ok 2 latach padł mi tylni amortyzator, później poszedł oring pod termostatem no i rozsypał się siłownik centralnego zamka w klapie bagażnika. Korozja pojawiły się małe ogniska na wywinięciu blachy prawego tylnego nadkola. Jak na 11 letnie auto to jest nieźle. Reasumując: polecam to auto każdemu kto ceni sobie niezawodność, tanią eksploatację i dobry komfort podróżowania. Auto się nam odwdzięczy jeżeli zapewnimy mu wymagane przeglądy i odpowiedniej klasy części zamienne.

pełny raport Opel Sedan 1.6 i 16V

autor: batman.foto@gma, dodano: 28.01.2010 03:00

Spalanie to największa bolączka ASTRY GT 1.8i 1992. Auto jest mocno nieekonomiczne. Duży silnik starej konstrukcji (jednopunktowy wtrysk) sprawia, iż auto pali właściwie tyle co auta gaźnikowe). W mieście ponad 13L/100km przy umiarkowanej jeździe. Mam wrażenie, że czasami może spalić więcej, nawet koło 14L/100km. W każdym razie nie wyobrażam sobie, żeby spaliła w mieście mniej niż 12L/100km przy tym silniku. Podobno wersje 1.6 są bardziej ekonomiczne - ok. 10/11 L w mieście, diesle tym bardziej - bardzo ekonomiczne, sprawdzone silniki, dlatego jeśli ktoś szuka przede wszystkim taniej eksploatacji, to niech bierze diesla 1.7d - klasyczna jednostka starego typu - dosyć niska kultura pracy, ale też niskie spalanie na poziomie 7L/100km w mieście i w miarę bezproblemowa eksploatacja... Jeśli chodzi o spalanie w trasie silnika 1.8i to nie jest tak źle i zawsze mieści się w ok. 8L/100. Czasami uda się zejść do ok. 7,5L/100km przy prędkości do 100km/h, co uważam za całkiem przyzwoity wynik. Plusem nieekonomicznego silnika o tej konstrukcji (z jednopunktowym wtryskiem) jest bardzo łatwe przystosowanie go do instalacji gazowej. Astre bardzo łatwo zagazować stosując najprostszą i najtańszą instalację podciśnieniową - do dzisiaj żałuję, że po kupnie nie zagazowałem mojego auta - miałbym teraz o wiele tańszą eksploatację, a przy tych silnikach gaz naprawdę nie sprawia problemów i przy dobrej instalacji bezproblemowo współpracuje z jednostką napędową... Koszty napraw są raczej niskie, właściwie auto jest bezawaryjne, nigdy mnie nie zawiodło w trasie, a jak to bywa w przypadku niemieckich aut - wszystkie usterki dają długo o sobie znać, dlatego wizja astry nieodpalającej któregoś ranka jest raczej mało prawdopodobna. Cenny części zamiennych stoją raczej na przyzwoitym poziomie, szczególnie dobrej jakości zamienniki są niedrogie, no i popularność tych aut powoduje, że części do astry dostaniemy właściwie wszędzie!

pełny raport Opel Hatchback 1.8 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra G Sedan 2.0 DI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra G Sedan 2.0 DI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Astra G Sedan 2.0 DI 82KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także